Terug

Vervalsing/oplichting op vinted

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. C.

Naar: VINTED

11/09/2023

Beste, ik bestelde een Yu-gi-oh kaart op vinted en betaalde hierbij de koopersbescherming.Totaal 242,20€ in de beschrijving stond echte kaart verstuurd met extra boosterpack en fieldcenter. Ook stond erbij dat bij niet te vreden er niet word teruggestuurd enkel word terug betaald. Bij aankomst van mijn pakket was dit overduidelijk een vervalste kaart en werden de andere 2 items niet bijgeleverd. Hierop heb ik vinted gealarmeerd en duidelijk aangetoond dat het watermerk en alle andere overeenkomsten niet klopten ,ook gemeld dat ik alles gefilmd heb (unboxing video) van het uitpakken van de kaart. Hun antwoord was dat ze enkel mogen werken met hun middelen en niet kunnen vast stellen dat dit nu een echte of een valse was. Resultaat ik moet het pakket terug sturen en dit word van mijn bedrag betaald ?Ondertussen krijg ik berichten van de man in questie die verkocht op vinted dat ze mij nooit zullen geloven omdat ik niet genoeg reviews heb ? Hierbij ben ik zijn reviews gaan bekijken waarbij 1 iemand met een zelfde verhaal aan het licht komt. De reactie hierop van de man was probeer het nog eens!Na contact te hebben genomen met het ander slachtoffer blijkt het verhaal identiek te zijn maar toen zijn pakket werd retour gezonden zou deze zijn geplooid door de verkoper waarbij het slachtoffer alles is verloren en niets overhield. Want hij had deze geplooid terug gestuurd volgens de verkoper.Om mezelf te beschermen heb ik via contact aan vinted dit voorval voor gelegd en gevraagd hoe ik mezelf hiertegen kan beschermen.ik kreeg een bericht die zei alles te filmen foto’s te nemen en een link waarbij vermeld staat wat te gebruiken om in te pakken. Ik heb een video van 20 min waarbij je het volledige inpak proces kan zien:KaartIn bescherm sleeve tegen krassenIn Toploader (verhard plastiek word wereldwijd voor dure kaarten gebruikt om te versturen)In enveloppe Ingewrapt in bubblewrapIn een verzend doos van de post In een plastieke met bubblewrap ingelegde envelop In plastiek folie gewikkeld (om verzendbon tegen water te beschermen En elke laag hiervan met ducktape ingewraptVerhard ducktape die enkel met een schaar kan doorgesneden worden.Toen het pakket aankwam werd onmiddellijk een beschadiging gemeld op vinted met een foto van mijn pakket op de bureau van de verkoper. Duidelijk is hier dat er niets aan de verpakking mis is en deze is toegekomen zoals ik ze heb opgestuurd. Geen plooi geen scheur niets aan te merken. Ik krijg bericht van vinted om mij te verdedigen waarbij ik antwoord dat alles is gefilmd zoals opgedragen en alle uitleg die ik hier net ook heb gegeven. Opnieuw antwoord dat dit zeer goed is en of ik dit op YouTube kan uploaden en de link naar hen kan doorsturen. Dit heb ik ook gedaan !Na 2 dagen krijg ik dood leuk een bericht waarbij staat :Beste jammer te horen dat het pakket beschadigd is aangekomen. bij het analyseren hebben we ontdekt dat het pakket niet goed is verpakt en daarom beschadigd is Bij deze is de verkoop doorgegaan en heeft de verkoper het geld ontvangen.We raden je aan tot een vriendelijke compromis met de verkoper te komenBedankt voor je begrip.Zie je binnenkort ,Faith , team vinted.Dit is dan de kooperbescherming ook moet ik vertellen dat in heel deze contact met vinted ik waarschijnlijk 10 verschillende mensen in chat heb gehad.

Berichten (11)

VINTED

Naar: A. C.

11/09/2023

Bonjour,Ceci est un message automatique.Nous accusons bonne réception de votre message et nous vous répondrons dans les prochaines 48h. Nous vous prions de ne pas répondre à ce message et de ne pas faire de nouvelles demandes sur le meme sujet, car cela obstruerait le système et nous prendrait plus de temps à vous répondre.Merci pour votre compréhension.Cordialement,L'équipe Vinted

VINTED

Naar: A. C.

11/09/2023

Bonjour,Merci pour votre message.Je comprends votre inquiétude.Je vous invite à m'éclaircir votre demande pour pouvoir vous aider.Bonne journée, prenez soin de vous ! Dhekra L'équipe Vinted

A. C.

Naar: VINTED

11/09/2023

Ik heb alle details hierboven gegeven en in minder dan 3 minuten vraag je mij om verduidelijking lijkt niet dat je het hebt doorgenomen meer kan ik hier niet over vertellen wel kan ik het samen vatten.Ik kreeg een onvolledige en valse bestelling.Op zijn zoekertje stond niet tevreden geld terug er word niet terug gestuurd ! Jullie lieten me terug sturen ook na de info dat hij al eens een vervalste kaart heeft verkocht aan een ander slachtoffer.Bij aankomst is te zien dat er geen schade is die hij claimed wel te hebben om dit te breken zou je er met een hamer op moeten kloppen en dan nog is het onwaarschijnlijk dat er schade zou zijn! En ik heb alles volgens boekje en op jullie aanraden gedaan en aan jullie doorgegeven!Nu ben ik mijn geld kwijt en heb niks in de plaats. De verkoper is een vervalser en hoort niet op een platform als vinted vandaar wens ik een ban voor de verkoper en mijn geld terug.

VINTED

Naar: A. C.

11/09/2023

Bonjour,Ceci est un message automatique.Nous accusons bonne réception de votre message et nous vous répondrons dans les prochaines 48h. Nous vous prions de ne pas répondre à ce message et de ne pas faire de nouvelles demandes sur le meme sujet, car cela obstruerait le système et nous prendrait plus de temps à vous répondre.Merci pour votre compréhension.Cordialement,L'équipe Vinted

VINTED

Naar: A. C.

12/09/2023

Bonjour Merci pour votre interaction Je suis vraiment navré de savoir que vous avez rencontré ce type de problème Malheureusement, sans retour de votre part , je me trouve à l'obligation de clôturer cette réclamation et considérer ce problème résoluMerci pour votre compréhension et bonne journée Rayen L'équipe Vinted

A. C.

Naar: VINTED

12/09/2023

Feedback ? Ik heb alles doorgestuurd info video foto’s jullie kunnen zelf alles meekijken het is net of ik totaal word genegeerd wat meer verwacht je ? Want nu lijkt het of jullie er zich niets van aantrekken en gewoon afwimpelen

VINTED

Naar: A. C.

12/09/2023

Bonjour,Ceci est un message automatique.Nous accusons bonne réception de votre message et nous vous répondrons dans les prochaines 48h. Nous vous prions de ne pas répondre à ce message et de ne pas faire de nouvelles demandes sur le meme sujet, car cela obstruerait le système et nous prendrait plus de temps à vous répondre.Merci pour votre compréhension.Cordialement,L'équipe Vinted

VINTED

Naar: A. C.

13/09/2023

Hey!Bedankt voor je berichtje.Het lijkt erop dat we dit probleem al hebben ontvangen. We zijn ermee bezig en komen zo snel mogelijk bij je terug met een antwoord.Het is niet nodig om dit probleem opnieuw te melden - wacht zo geduldig mogelijk op ons antwoord, zodat wij ondertussen het probleem zo snel mogelijk kunnen oplossen.Bedankt voor je geduld!Het Vinted-team

A. C.

Naar: VINTED

09/10/2023

Dit duurt nu een lange tijd kan er a u b een antwoord op komen

VINTED

Naar: A. C.

09/10/2023

Bonjour,Ceci est un message automatique.Nous accusons bonne réception de votre message et nous vous répondrons dans les prochaines 48h. Nous vous prions de ne pas répondre à ce message et de ne pas faire de nouvelles demandes sur le meme sujet, car cela obstruerait le système et nous prendrait plus de temps à vous répondre.Merci pour votre compréhension.Cordialement,L'équipe Vinted

VINTED

Naar: A. C.

10/10/2023

Geachte lezer,Met dit bericht bevestigen wij de ontvangst van uw e-mail. We zullen zo snel mogelijk antwoorden.Met vriendelijke groet,Simas Team Vinted


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform