In maart 2016 kocht ik een volledige keuken aan met bijhorende toestellen. Bij een eerste defect aan de combi-microgolf kon deze hersteld worden onder garantie. Net buiten de garantieperiode opnieuw hetzelfde probleem. Een technieker van Electrolux die de herstelling voor Ikea uitvoert meldde me dat de herstelkosten +-400€ zouden kosten omdat er geen garantie meer was, zijn verplaatsingskosten diende ik per direct te betalen (+-100€) Om geen schade aan de keuken toe te brengen besloot inkop 24/1/22 een identiek toestel aan te kopen met ref. nr 990016900065240122. Het kapotte toestel zette ik op de site 2de hands voor 25€ voor iemand die dit toestel wel kon repareren. Iemand uit het brusselse kwam deze ophalen. Groot was mijn verbazing toen ik opmerkte dat er op datum van 01/07/23 een teruggave van 649€ vanuit de vestiging van Anderlecht voor deze kapotte oven werd gedaan gelinkt aan mijn klantenkaart ?!?!? Ikzelf doe enkel mijn aankopen te Gent omdat ik in west-vlaanderen woon ! Na contact te hebben genomen met Ikea waarom het kapotte toestel dan toch volledig vergoed werd en hoe en aan wie dit werd uitbetaald, hoe dit aan mijn klantenkaart gelinkt kon worden, werd er door Ikea gemeld dat er niks kon gedaan worden en er een dossier CSC 10341820 werd opgemaakt. Ik voel me behoorlijk bedot, omdat de technieker me zei dat deze niet meer in garantie was en 400€ zou kosten om te herstellen maar dan toch aan iemand volledig werd uitbetaald, dan nog wel terug te vinden op mijn klantenkaartnummer. Dit kan volgens mijn vermoeden enkel mogelijk zijn door iemand (personeel ??) die weet hoe alles werkt bij Ikea en wist dat dit mogelijk was m, want hoe kan anders iemand mijn klantenkaartnummer terug vinden. Ik moest me een nieuwe oven aankopen en eveneens verplaatsingskosten betalen terwijl dit eigenlijk niet had gehoeven