Terug

Vervallen cadeaubonnen

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

F. D.

Naar: bol.com

18/10/2023

Beste,ik had vandaag een chat met Kim en een telefonisch contact met jullie klantendienst gehad.Ik heb 3 vervallen cadeaubonnen met een totaal van 150 euro. Blijkbaar rond augustus 2023 vervallen. Wat ik ook vroeg of voorstelde (commerciële geste, het doorgeven aan een supervisor, het terug activeren van de bons ...) werd allemaal niet aanvaard. Dat jullie zich verschuilen achter de bonnen zijn maar 3 jaar geldig vind ik heel schandalig. Toen ik zei dat jullie eerste 3 jaar gratis gebruik maken van dit geld en dat ik zelf bij banken daarvoor een minimale interest krijg, werd genegeerd. Toen ik zei dat dit volgens mij een soort diefstal is, werd er gewoon geantwoord dat ik dan maar een klacht bij politie moest indienen.Dit antwoord lijkt me voorgekauwd en intern afgesproken. Verder vind ik het raar dat een grote firma met zoveel IT en met kennis van mijn adres, e-mailadres en telefoonnummer niets voorzien heeft om even mij vooraf te verwittigen van het bijna vervallen van deze bonnen.Ik stel me de vraag hoeveel jullie hiermee jaarlijks verdienen met verlopen cadeaubonnen?Kan er contact met me worden opgenomen om dit onderling te regelen? Via het hier doorgegeven klantennummer vinden jullie wel mijn contactgegevens terug.

Berichten (2)

bol.com

Naar: F. D.

18/10/2023

Beste Filip,Bedankt voor je bericht. Cadeaukaarten mogen een vervaldatum hebben, alleen moeten ze een redelijke geldigheidsduur hebben van minimaal twee jaar. Als er alleen een uitgiftedatum op staat, zijn cadeaukaarten vijf jaar geldig. Bol.com cadeaukaarten zijn vanaf aankoopdatum drie jaar geldig. Dit staat op de kartonnen omslag (of ook op de kassabon bij aankoop in een winkel), in de begeleidende mail (bij digitaal) aangegeven. Ook kan je via de saldo checker zien hoe lang de cadeaukaart nog geldig is. Graag had ik je een nieuwe cadeaukaart willen geven, maar dit is helaas niet mogelijk.Met vriendelijke groet,Chantal van bol.com

F. D.

Naar: bol.com

19/10/2023

Ik blijf het diefstal vinden en vind het ongehoord dat jullie zich blijven verstoppen. Julllie zouden gemakkelijk de klanten een paar maanden voor het vervallen kunnen verwittigen. Commercieel gezien vind ik dit ook alles behalve. Jullie steken gewoon 150 euro in jullie zak. Ik zal contact opnemen met de juridische dienst van test-aankoop. Op de vraag hoeveel jullie jaarlijks met deze praktijk in jullie zak steken krijg ik geen antwoord. Andere bedrijven verwittigen en bieden de mogelijkheid aan om de bonnen te verlengen. Buiten het contacteren van de juridische dienst van test-aankoop zal ik samen met hem bespreken hoe deze praktijk en het niet willen komen tot een oplossing het beste kan aankaarten bij andere instanties, familie, vrienden, collega’s, media en politiek. Hopend op toch nog het bekomen van een echte oplossing binnen de 3 werkdagen.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform