Terug

Verval van verzekeringscontract

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

D. V.

Naar: MediaMarkt

19/01/2018

Eind mei kocht ik een iPad. Aan de kassa kreeg ik een verzekering aangeboden voor 3 jaar all in. Nu na een half jaar zat er een barst in het glas(niet LCD). We namen contact op met omnium plus en werd daar vrij slecht geholpen. Ik moest ten eerste meer dan een maand wachten op een oplossing. Dat is echt veel te lang als je rekent dat ik 120 euro verzekering betaalde voor een artikel van 509 euro. Ook moest ik mijn zoon van 4 ondervragen hoe het gebeurde. Een antwoord dat het toestel op de grond was gevallen en zo breuk aan het scherm had, was onvoldoende. Mijn zoon moest ook een uur noemen en verder uitleggen. Belachelijk. Ik kreeg zelfs tips van de lompe medewerker over hoe ik op ooghoogte mijn zoon moest aanspreken erover. Mijn vrouw is kleuterleidster, dus we weten hoe het werkt. Ik heb er geen woorden voor hoe slecht ik geholpen ben. Hiernaast vervalt nu ook mijn verzekering omdat het toestel op vraag van Omnium geruild werd. Het kon perfect hersteld worden. Voor de verzekering is alles in kannen en kruiken. Nooit heeft iemand me gezegd dat de verzekering zou ophouden na een breuk en ik vind het ook echt niet kunnen. Ik voel me in de maling genomen door de verzekering en daarbij ook door de Mediamarkt. Dit stuurde ik enkele weken geleden op naar de Media Markt, Ik zou antwoord krijgen, maar ze zwijgen in alle talen. Er heeft mij zeer zeker nooit iemand erop gewezen dat de verzekering zou ophouden als ik er aanspraak op zou maken. Anders had ik op zijn minst de keuze kunnen maken om het al dan niet anders op te lossen.

Berichten (2)

MediaMarkt

Naar: D. V.

22/01/2018

BesteBetreft: 00784.1011975Artikel: Apple Ipad MPGW2NF/A IPAD 128GB GOLD WIFIArtikelnr: 1652886Aankoopbedrag: 509 euro.Wij hebben uw klacht goed ontvangen. Indien u een omnium garantie neemt bij uw product, krijgt u 3 jaar standaard garantie in plaats van de normale wettelijke 2 jaar garantie en bent u ook gedekt tegen vallen en stoten van het toestel, wat niet binnen de standaard garantie valt.Bij schade aan uw toestel kijkt de verzekering wat precies de schade is en wat het best gebeurt met uw toestel.Soms beslist de verzekering van het toestel te herstellen als de schade mee valt of beslist de verzekering om het toestel volledig terug te betalen indien de schade te groot is.In uw dossier is beslist om het volledige toestel te vergoeden aan u gezien de schade economisch onverantwoord was om nog te herstellen. Indien de verzekering over gaat tot het vergoeden van het product verbruikt u in prinicpe uw verzekering. Gezien zij het product vergoeden is het aan de klant om hier opnieuw een verzekering bij te nemen indien gewenst of het nieuwe product niet meer te verzekeren tegen val en stootschade of extra te verzekeren tot 3 jaar gewone garantie.Indien u nog vragen hebt mag u ons altijd contacteren op mmkor1-service@mediamarkt.be of 056 265 670.Hopende u genoeg te hebben gea¯nformeerdKind regards, Vriendelijke groeten, Cordialement,Media Markt Kortrijk NVPhone: +32 (56) 265-670

D. V.

Naar: MediaMarkt

23/01/2018

Geachte,Het is mij inmiddels duidelijk dat de verzekering afloopt wanneer er een toestel volledig vergoed wordt. Het was echter onduidelijk toen ik de verzekering betaalde en zelfs ook nog toen ik aanspraak maakte op de verzekering. Als ik een omnium verzekering voor een auto neem, ga ik er niet van uit dat de verzekering stopt wanneer ik er gebruik van maak. Deze verzekering van 120 euro was , zo werd mij verteld, geldig voor 3 jaar. Er kwam geen maar aan te pas. Zelfs de medewerker van de verzekering lichtte me niet in dat de verzekering zou ophouden. Verder heb ik ook contact opgenomen met Mediamarkt zelf. Een medewerker van de klantendienst schreef me onlangs zelfs dat ze niet snapt waarom dit toestel moest worden omgeruild. Dat klopt niet. Ik heb geld betaald om verzekerd te zijn, aan jullie. Nu zeggen jullie dat het hier ophoudt, omdat de breuk van zo een financiële aard is dat het toestel omgeruild moest worden. Jullie helpen zo maar een iemand, jullie zelf. Daar is een verzekering niet voor! En dat ik mijn 4-jarige zoon moest ondervragen van jullie en via jullie antwoord daar geen verontschuldiging voor krijg, kan al helemaal niet. Blijkbaar boeit het jullie niet of een klant tevreden is of helemaal niet. En nee, ik ben geen typetje die altijd klaagt, maar jullie manier van werken kan gewoon echt niet.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform