Terug

vertrouwen geschaad

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. S.

Naar: Testaankoop

23/11/2025

Geachte, Ik las volgend verontrustend bericht in “De Standaard” over werkwijze Test Aankoop. Die “gelijkaardigheid” valt in de praktijk opvallend ruim uit. Zo is in de categorie “melkijs met vanillesmaak” zowel ijs van Delhaize van “topkwaliteit” de “beste koop”, als ijs van Colruyt dat slechter scoort én duurder is. Dat komt ook in andere categorieën voor, zoals bij de “ingebouwde vaatwassers”. Daar krijgt een vaatwasser die slechter scoort én duurder is dan zes anderen, ook het label van “beste koop”. “De labels worden niet onmiddellijk aangepast bij prijswisselingen”, legt Testaankoop uit. “Zo kan het zijn dat een product vandaag duurder wordt aangeboden en zo een vreemde keuze lijkt als ‘beste koop’.” Een toegekend label van beste koop zou niet meer mogen gebruikt worden als de verkoopprijs van het product verandert. Dit zou Test Aankoop moeten opnemen in zijn contracten met de leveranciers. Anders is geen enkel label bij Test Aankoop nog betrouwbaar en opent dit misbruik van labels. Mvg, Jan Smis 0475/54 54 18

Berichten (2)

Testaankoop

Naar: J. S.

24/11/2025

Beste, Hartelijk dank voor uw bericht en voor het delen van uw bezorgdheden. We geven uw bericht intern door voor opvolging en komen zo snel mogelijk bij u terug met een antwoord of toelichting. Alvast bedankt voor uw geduld. Met vriendelijke groet, Team Klachtenbeheer

Testaankoop

Naar: J. S.

26/11/2025

Hallo, Hartelijk dank voor uw objectieve en volkomen terechte opmerking. Ik zal deze onmiddellijk doorgeven aan de personen die verantwoordelijk zijn voor de labels. Het klachtenteam


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform