Terug

Vertragingsmaneuvers van Fluvius om energiedelen zo laat mogelijk te activeren.

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. K.

Naar: Luminus

11/07/2023

Beste, In december 2022 vraag ik bij Lumiius 'Meetregime 3 ' aan om energie te kunnen delen met mezelf. Op 12 december 2022 ontvang ik de bijzondere voorwaarden van Luminus Home Solutions.Op 19 december bevestig ik mijn akkoord met de bijzonder voorwaarden 2022. Voeg een print-screen toe van de productielocatie in Hechtel-Eksel (ons tweede verblijf met zonnepanelen sinds oktober 2017 en digitale meter sinds 28 november 2022.In januari 2023 has Luminus het veel te druk om dit in orde te brengen bij Fluvius.Op 7 februari meldt Luminus aan mij dat zij de nodige gegevens overgemaakt hebben aan Fluvius.Op 9 februari zie ik op 'Mij Fluvius dat de startdatum 8-02-2023 is maar dat 'de gemeenschap is nog niet verzonden!'Na contacten met Fluvius, weten ze daar geen uiyleg voor maar in maart en april blijkt uit hun gegevens dat 'meetregime toch niet is aangevraagd. Nadien blijkt dat er alleen voor de EAN van het afname adres in Lommel 'meetregime 3' werd aangevraagd! Vertraging die Luminus goed uitkomt omdat er' dan geen energiedelen gebeurt zodat ze toch nog afname hebben op ons adres in Lommel (hoofdverblijf- en facturatieadres) .Wel is nietes spel tussen Fluvius en Luminus over wie geen correcte gegevens heeft verstrekt over de 2 EAN nummers die beide hoger tot dezelfde houder van de energiecontracten, Jan Klok-De Boever.Bij Fluvius hebben ze de startdatum verlaat van 8 02 eerst naar 17-02 en tenslotte naar 21-02-2023 omwille van foutieve gegevens inzake de de installatie in Hechtel-Eksel.Op 28 april stuur ik een klacht via de website van Luminus. Geen antwoord tot op 14-06-2023. Telefoon van Customer Care Residential Advisor Debbie. Net op het moment dat ik een 2de klacht richting Luminus stuurde inzake gemiste spaarbonus op gasverbruik. Hiervoor maak ik separaat een nieuwe klacht.Ik ontving een e-mail van Debbie over de aangekaarte problemen.Vanaf 1-07-2023 zou het energiedelen in orde komen met Fluvius. Bij Fluvius werd dit ook aan mij met een e-mail bevestigd.Echter ook na 1-07-2023 lees ik dat de gemeenschap nog niet verzonden is. Fluvius kan mij geen e-mail sturen omdat ze geen e-mail hebben van de houder van de energiecontracten in Lommel en Hechtel-Eksel, maar sturen 2 brieven aan Boever op ons adres in Lommel om goedkeuring te verlenen voor energiedelen. Brieven kwamen aan tijdens onze vakantie tot 9-07-2023. Eind juni had Fluviius al eens een brief verstuurd naar Boever om akkoord te vragen dat Jan Klok de verbruiken per kwartier mocht inkijken voor het EAn in Lommel. Telefonisch contact met Fluvius leerde mij dat volgens hun voor beide EAN's Jan Boever door Luminus was gemeld als houder van de energiecontracten i.p.v. Jan Klok-DE Boever. Luminus houdt vol dat de energiecontracten wel op naam staan van Jan Klok - De Boever. Op die naam krijgen wij ook de facturatie binnen. Ik beschouw dit als een zoveelste vertragingsmechanisme van Luminus ( in samenspraak met Fluvius).Op 10-07-2023 (na terugkomst uit vakantie) heb ik mijn akkoord (Boever) gegeven via QR-code in beide brieven. op 11-07-2023 krijg ik bevestiging van Fluvius dat het energiedelen geactiveerd werd. Eindelijk!In mijn klacht van 28-04-2023 heb ik bij Luminus een compensatie gevraagd voor de gemiste kWh energiedelen sinds 21-02-2023 door toedoen van fouten bij Luminus. Debbie zou dat nog bekijken en mij informeren. Tot op vandaag niets meer vernomen . Er is sinds 21-02-2023 dagelijks voldoende overproductie geweest om gedurende de dag te delen per kwartier met ons appartement in Lommel.Met de kwartierwaarden te vergelijken tussen de beide EAN's kan Fluvius dat wel berekenen en mij via Luminus te laten vergoeden.Met enige moeite heb ik de door Luminus ingeschatte 3 maandelijkse voorschotten voor onze hoofdverblijfplaats kunnen aanpassen naar de aannemelijke bedragen die ze enkele dagen later zelf aangaven in de jaarafrekening.Wij rekenen op een correcte compensatie, te meer omdat wij al sinds de oprichting van Luminus (en daarvoor Interelectra) trouwe klant zijn voor beide adressen.In afwachting van uw reactie,gtoet,Jan klok


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform