Klacht

E. M.

Naar: TUI Belgium Retail & TUIfly (TUI Airlines Belgium)

14/01/2025

Geachte mevrouw/heer, Op 28.12.24 ben ik op de luchthaven Oostende aangekomen met een geldig ticket voor vlucht nr. TB1621 naar Gran Canario met uw maatschappij. Op de luchthaven vernam ik via het vertrekbord dat deze vlucht vertraging had; het personeel was niet in staat om tijdens de wachttijd uitgebreide informatie/assistentie te verlenen. Uiteindelijk vertrok het vliegtuig pas om 9.15, de dag erna EN VANUIT EEN ANDERE LUCHTHAVEN en kwam het ongeveer 21 uur later dan gepland aan op zijn bestemming. Er was deze dag mist, maar niet de hele dag. De vlucht uit Allicante is geland in Brussel ipv in Oostende, er konden bussen ingelegd worden om ons allemaal in Brussel te krijgen zodat we dezelfde dag nog de vlucht konden nemen. Overeenkomstig Europese wetgeving, verzoek ik hierbij om schadevergoeding ten bedrage van - 400€ per passagier (onder 3500 km) boven op de vergoeding voor alle geleden schade en de extra kosten die ik heb moeten maken, zoals gedocumenteerd in de bijlage. Gelet op het voorgaande verzoek ik om terugbetaling van in totaal [€]. Gelieve mij dit bedrag zo spoedig mogelijk te betalen door overschrijving op de betalingswijze die voor de boeking werd gebruikt. Bij gebrek aan een antwoord binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief, behoud ik mij het recht voor juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te beschermen. Met vriendelijke groet, Bijlagen: • Kopie betalingsbewijzen van gemaakte kosten

Bemiddeling door Testaankoop 16 januari 2025

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform