Terug

Vertraging trein zonder hulp/oplossing

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

C. V.

Naar: Eurostar

05/04/2024

BesteOp 01/02/2024 nam ik de Eurostar van Brussel Zuid naar Amsterdam. De heen weg zorgde er al voor dat ik ongeveer 40min later in Amsterdam aankwam dan oorspronkelijk verwacht. De de terugweg (in de avond om 20u15) op diezelfde dag was puur chaos. Het treinspoor veranderde en er was helemaal geen duidelijke en goede communicatie naar ons toe. Eens op de trein (30-40min later) bleek het dat ik mijn laatste treinen naar huis (met de NMBS) niet meer kon halen. Ik had hier wel al een buffer voor ingepland ik had 3 verschillende treinen die ik nog kon halen op dat uur. Hierdoor kwamen de medewerkers in de trein langs en vroegen ons hoe we naar huis planden te gaan. Ze vertelden ons dat we onze trein naar Geraardsbergen hoogstwaarschijnlijk niet ging kunnen halen en dat we na het afstappen op het perron moesten wachten en ze ons verder gingen helpen (evt een taxi laten komen). Dit heb ik gedaan maar er was niemand meer op het perron. De medewerkers waren nergens te vinden. Ik stond om 22u40 dus zonder plan in het station van Brussel Zuid. Vervolgens kwam ik een andere medewerker tegen en ik vroeg haar wat ik moest doen waarop ze me vertelde dat ik aan het loket van Eurostar hulp moest vragen. Hier was er ook niemand te vinden. Hulpeloos zag ik dat een NMBS loket wel open was en besloot hier hulp te vragen. De medewerkers van de NMBS zeiden letterlijk ‘We hebben niets te maken met Eurostar, u moet maar de eerstvolgende trein pakken’ de eerstvolgende trein was de volgende ochtend. Toen ik dit antwoordde vertelde hij me dat ik maar een hotel moest boeken. Zo een service van zowel Eurostar als NMBS is helemaal niet rechtvaardig. Ik betaalde een redelijk som geld voor een trein en door vertraging mis ik de verschillende treinen die ik als buffer plande.

Berichten (1)

C. V.

Naar: Eurostar

21/04/2024

BesteIk heb nog steeds geen antwoord gekregen op mijn klacht. Gelieve zsm te reageren.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform