Goedemorgen, op vrijdag 20 oktober zouden we vanuit Amman (Jordanië) met Turkish Airlines terugvliegen naar Brussel. We hebben de dag ervoor on line ingecheckt en onze boarding passen ontvangen. Alles leek in orde en er waren geen vertragingen aangegeven. Ook bij het effectief inchecken van de bagage op de luchthaven van Amman was er geen vuiltje aan de lucht. Een uur na de check in echter werden we ervan verwittigd dat de 1° vlucht (van Amman naar Istanbul) vertaging had opgelopen en dat we de 2° vlucht (om 18.50 uur van Istanbul naar Brussel) niet meer konden halen en dat de vlucht pas op 21/10 om 8.00 's morgens zou vertrekken. Op de luchthaven van Istanbul werden we naar een help desk van de vliegmaatschappij doorverwezen! Daar was uiteraard chaos en uiteindelijk werden we doorverwezen naar een hotel (volgens hen 5* doch in de praktijk hooguit 3*). We kwamen in dat hotel aan om 21.35 uur, moesten aanschuiven om in te checken en werden ten laatste om 22 uur in het restaurant verwacht want dat sloot op dat uur! Afspraak was om 's morgens om 4.00 uur te vertrekken naar de luchthaven maar we werden reeds om 3.20 en 3.30 uur gebeld op onze kamer dat men stond te wachten...We kwamen uiteindelijk reeds om 4.30 uur op de luchthaven aan voor een vlucht die pas om 8.00 uur zou vertrekken! Begrijpe wie kan...Kers op de taart was dat er ook iets mis was met deze vlucht want er waren tal van overboekingen zodat aan de passagiers gevraagd werd wie er bereid was om een latere vlucht te nemen! Wederom chaos en vertraging dus...uiteindelijk zijn we om 8.45 uur opgestegen ipv de dag ervoor om 18.50 uur.Derhalve hebben we een eschadevergoeding aangevraagd bij Turkish Airlines doch ze hebben gereageerd dat de vertragingen niet aan hen lagen. Dus weigeren ze één of ander vorm van compensatie. Vandaar dat we via uw diensten willen bekijken wat we kunnen doen.