Terug

Vertraging en geen vergoeding

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

L. D.

Naar: NMBS

26/02/2024

Beste, Ik heb een ticket gekocht voor naar Brussel Zuid te gaan. Van Lommel naar Lier en dan overstappen naar Brussel zuid.In Lier komen wij al 12 minuten te laat aan. Hier raadt de NMBS de volgende trein te nemen naar Leuven. Alsook deze komt te laat aan in Leuven 8 minuten. Waardoor wij hier ook de trein missen naar Brussel Zuid. Normaal gezien zouden wij 1 uur op voorhand in Brussel Zuid zijn voor de TGV, maar uiteindelijk waren wij na veel alternatieven 2 minuten te laat in Brussel Zuid. Na contact met de NMBS vermelden ze dat wij geen uur vertraging hebben omdat wij andere treinen hebben genomen. Maar ons origineel traject hebben wij wel een uur vertraging gehad. Want als wij hadden moeten wachten op de volgende trein in Lier die rechtstreeks naar Brussel ging, waren wij meer dan een uur te laat.Hierdoor hebben wij de TGV niet kunnen nemen en zijn wij een aardig bedrag kwijt. Alsook zijn wij totaal anders moeten gaan reizen om in Disney land te geraken, waardoor wij extra kosten hebben gehad met de Thalys naar Parijs Noord en een taxi om tot ons hotel te geraken. Dit allemaal samen met een kind van 9 jaar.Graag hoop ik dat jullie hier iets aan kunnen doen. Want wij hebben alles gedaan om er toch op tijd te geraken. En daarvoor krijgen wij stank voor dank van de NMBS.

Berichten (3)

NMBS

Naar: L. D.

28/02/2024

Beste,Op 5 oktober 2023 had mevrouw Derdaele vertraging tijdens haar treinreis naar Marne La Vallee (F). We vonden in ons systeem een boeking van Brussel-Zuid naar Marne-La-Vallée met TGI 9844. Deze trein reed zoals gepland, hij arriveerde op bestemming met 3 minuten vertraging (compensatie voor vertraging pas vanaf 1 uur vertraging).Mevrouw Derdaele had vertraging op het traject Lommel - Brussel waardoor ze de TGV miste. 1) Dit traject maakte geen deel uit van de reservatie met DNR VLFPSHR (traject Brussel-Zuid naar Marne-La-Vallée). 2) Omwille van segmentatie kunnen we hiervoor geen compensatie aanbieden.We spreken van segmentatie wanneer gereisd wordt met verschillende vervoerders.Voor een reis waarbij verschillende vervoerders betrokken zijn, is elke vervoerder enkel verantwoordelijk voor het deel van de reis dat hij zelf verzorgt, ongeacht het feit of de klant over een of meer vervoerbewijzen beschikt.Hierdoor kunnen we jammer genoeg geen compensatie geven voor de vertraging.In dit geval had mevrouw Derdaele zich tot het loket kunnen wenden met de vraag of het mogelijk was met de volgende TGV mee te reizen. Met vriendelijke groeten,SandraCustomer care OfficerMarketing SalesCustomer Care Internationalwww.nmbs.be10-14 B-MS.1425 Hallepoortlaan 40, B-1060 BrusselNationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen (NMBS) NV van publiek rechtFrankrijkstraat 56 1060 Brussel BTW BE 0203.430.576 RPR BrusselDeze e-mail en de eventuele toegevoegde bestanden kunnen informatie bevatten die vertrouwelijk is en/of wordt beschermddoor intellectuele eigendomsrechten. Zij zijn enkel bestemd om gebruikt te worden door de bovenvermelde geadresseerde(n).Het gebruik van de inhoud ervan door andere personen dan de aangeduide geadresseerde(n) is verboden.Hebt u deze e-mail per vergissing ontvangen, gelieve dan de afzender via telefoon of e-mail te verwittigen en het materiaal vanalle computers te verwijderen. Alle bestanden die naar en door NMBS worden verzonden, kunnen worden gecontroleerd ophun conformiteit met interne beleidsregels om de belangen van de onderneming te beschermen en potentieel schadelijke softwareuit te schakelen. Volmachten en machtigingen moeten worden gecontroleerd en zijn verkrijgbaar op aanvraag.Als NMBS hechten wij veel belang aan de tevredenheid van onze klanten, mogen wij u daarom vragen om even de tijd te nemen en de onderstaande enquete volledig te doorlopen.In welke mate bent u tevreden met ons antwoord op uw reactie?Klik hieronder op het antwoord dat u wenst te geven.Uw antwoord, de inhoud van uw oorspronkelijke vraag en uw persoonsgegevens helpen ons onze dienstverlening te verbeteren.Om deze bijlage te kunnen openen dient u Acrobat Reader te installeren ':get.adobe.com/reader/'.Uw privacy is belangrijk voor ons en we doen dan ook al het nodige om deze te respecteren. Uw persoonsgegevens zullen enkel gebruikt worden door NMBS, NV van publiek recht (Frankrijkstraat 56, 1060 Brussel) en haar onderaannemers. We bezorgen uw gegevens nooit zonder uw toestemming aan derden die deze zouden gebruiken om hun eigen producten of diensten aan te prijzen. Meer informatie*** IRecNo:[] SrvReqNo:[82304544] SubjNo:[26601285]: Deze lijn niet verwijderen aub ***Oorspronkelijke tekst

L. D.

Naar: NMBS

01/03/2024

Beste. Graag dan een vergoeding voor het bedrag van de vertraging van de trein van Lommel tot Brussel. Ik heb hier een uur vertraging gehad. en stuur mij niet weeral naar een andere link om daar klacht in te dienen. Want ik heb via de NMBS een klacht ingediend voor een compensastie voor het trein gedeelte Lommel Brussel. Toch blijf ik er echter bij dat het de NMBS zijn schuld is dat ik de TGV gemist heb. En dat zij hiervoor volledige verantwoordelijkheid moeten nemen dat er 3 treinen vertraging hadden. Want op dat opzicht is het altijd problemen en gedoe met de treinen hier in België. Wij nemen vanaf nu ook de auto en laten deze liever op een parking staan. Dan het risico te nemen dat wij te laat gaan zijn. Want dit is niet de eerste keer dat de treinen zorgen dat ik ergens te laat ben.

NMBS

Naar: L. D.

07/03/2024

Beste mevrouwDerdaele,We keken uw aanvraag na en stelden vast dat u wel in aanmerking komt voor een compensatie op het traject Lommel-Brussel.We bieden u graag een compensatie aanU ontvangt van ons binnen de 2 weken16.00 euro op uw bankrekening. Dit is 100% van de prijs van uw ticket.Vriendelijke groeten,SandraCustomer care OfficerMarketing SalesCustomer Care Internationalwww.nmbs.be10-14 B-MS.1425 Hallepoortlaan 40, B-1060 BrusselAls NMBS hechten wij veel belang aan de tevredenheid van onze klanten, mogen wij u daarom vragen om even de tijd te nemen en de onderstaande enquete volledig te doorlopen.In welke mate bent u tevreden met ons antwoord op uw reactie?Klik hieronder op het antwoord dat u wenst te geven.Uw antwoord, de inhoud van uw oorspronkelijke vraag en uw persoonsgegevens helpen ons onze dienstverlening te verbeteren.Als NMBS hechten wij veel belang aan de tevredenheid van onze klanten, mogen wij u daarom vragen om even de tijd te nemen en de onderstaande enquete volledig te doorlopen.In welke mate bent u tevreden met ons antwoord op uw reactie?Klik hieronder op het antwoord dat u wenst te geven.Uw antwoord, de inhoud van uw oorspronkelijke vraag en uw persoonsgegevens helpen ons onze dienstverlening te verbeteren.Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen (NMBS) NV van publiek rechtFrankrijkstraat 56 1060 Brussel BTW BE 0203.430.576 RPR BrusselDeze e-mail en de eventuele toegevoegde bestanden kunnen informatie bevatten die vertrouwelijk is en/of wordt beschermddoor intellectuele eigendomsrechten. Zij zijn enkel bestemd om gebruikt te worden door de bovenvermelde geadresseerde(n).Het gebruik van de inhoud ervan door andere personen dan de aangeduide geadresseerde(n) is verboden.Hebt u deze e-mail per vergissing ontvangen, gelieve dan de afzender via telefoon of e-mail te verwittigen en het materiaal vanalle computers te verwijderen. Alle bestanden die naar en door NMBS worden verzonden, kunnen worden gecontroleerd ophun conformiteit met interne beleidsregels om de belangen van de onderneming te beschermen en potentieel schadelijke softwareuit te schakelen. Volmachten en machtigingen moeten worden gecontroleerd en zijn verkrijgbaar op aanvraag.Als NMBS hechten wij veel belang aan de tevredenheid van onze klanten, mogen wij u daarom vragen om even de tijd te nemen en de onderstaande enquete volledig te doorlopen.In welke mate bent u tevreden met ons antwoord op uw reactie?Klik hieronder op het antwoord dat u wenst te geven.Uw antwoord, de inhoud van uw oorspronkelijke vraag en uw persoonsgegevens helpen ons onze dienstverlening te verbeteren.Om deze bijlage te kunnen openen dient u Acrobat Reader te installeren ':get.adobe.com/reader/'.Uw privacy is belangrijk voor ons en we doen dan ook al het nodige om deze te respecteren. Uw persoonsgegevens zullen enkel gebruikt worden door NMBS, NV van publiek recht (Frankrijkstraat 56, 1060 Brussel) en haar onderaannemers. We bezorgen uw gegevens nooit zonder uw toestemming aan derden die deze zouden gebruiken om hun eigen producten of diensten aan te prijzen. Meer informatie*** IRecNo:[] SrvReqNo:[82304544] SubjNo:[26701596]: Deze lijn niet verwijderen aub ***Oorspronkelijke tekst


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform