Terug

Vertraging en annulatie vluchten

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

P. V.

Naar: TAP AIR PORTUGAL

25/06/2022

Vertrek Zaventem op 14/06/22 met vlucht TP6775 van TAP Portugal om 9.20u naar Lissabon (LIS) en daar dan aansluiting om 14.10u met vlucht TP6621 naar Ponta Delgada (PDL)Bij het online inchecken thuis op maandag konden we niet inchecken voor de 2de vlucht naar PDL.Ook op dinsdagmorgen in de luchthaven van Brussels Airport had men problemen om dit te doen. (2de vlucht was ook verkocht onder nummer TP 6621 maar niet terug te vinden onder dit nummer, wel onder ander nummer S40???)Na herhaaldelijk aandringen slaagde de medewerkster er in om onze bagage rechtstreeks naar PDL door te sturen maar we dienden zelf nog opnieuw in te checken in LIS. Dat lukte want we hadden twee uren tussen de aankomst en het vertrek van de volgende vlucht en onze bagage werd doorgestuurd.Bij aankomst was ook gelukkig onze bagage ter plaatse (bij andere passagiers was dat niet altijd het geval).Voor de terugreis konden we opnieuw niet op voorhand inchecken.In PDL wist men ons te vertellen dat zij enkel konden inchecken voor de vlucht TP 6628 naar Porto (OPO) (ook deze vlucht was niet terug te vinden onder dit nr. maar wel als S40172) en dat ook onze bagage onmogelijk rechtstreeks kon doorgestuurd worden naar BRU. We maakten de baliemedewerkster er op attent dat het quasi onmogelijk was om onze bagage nog op te halen in OPO en volledig opnieuw in te checken voor de vlucht naar BRU in 70 minuten (verschil tussen 2 vluchten!) De vlucht landde in OPO om 11.55u dus met 10 min. vertraging. We spoedden ons naar de uitgang en naar de bagage claim. Toen we eindelijk onze bagage hadden opgehaald en terug naar de derde verdieping holden voor het opnieuw inchecken voor de vlucht naar BRU was de gate al gesloten! Ook online inchecken lukte niet meer want we hadden onze bagage nog af te leveren!Resultaat: we misten onze aansluiting (zoals te verwachten).We gingen naar de desk van TAP Portugal om dit te melden en onze vlucht om te boeken (waren daar trouwens niet alleen met dit probleem!). De vriendelijke medewerkster daar wist ons trouwens te vertellen dat er voortdurend problemen waren met SATA –Azores Airlines en smeekte ons bijna om een klacht in te dienen omdat ze bijna dagelijks met dit probleem geconfronteerd werd. Volgens dat ik begreep is er geen overeenkomst tussen de verschillende airlines en is daarom de samenwerking heel moeilijk? We kregen na heel wat telefoontjes én omdat er ook een Belgisch chirurg dringend terug moest naar BRU nog een omboeking voor dezelfde dag via een vlucht naar LIS en zo naar BRU met de vlucht TP 1935 om 14u naar LIS en de vlucht TP 642 naar BRU.We haastten ons naar de incheckbalie en haalden nog net om 13.30u de gate om in te checken. Tot onze verbazing was deze vlucht nog niet aan het boarden en stond er ook More information achter de vlucht vermeld op het vertrekbord.Na drie keer de melding “More Information”gekregen te hebben , kwam er uiteindelijk om 16.15! de melding dat deze vlucht gecancelled was! We kregen een voucher van slechts 16 euro/persoon om iets te eten (de verdeling daarvan gebeurde op een heel chaotische en ongestructureerde manier, net zoals de volledige communicatie trouwens!) en om 18u zou er “More Information” volgen…Maar van info was geen sprake. Na lang aanschuiven aan de desk begon men plots voor iedereen een oplossing te zoeken. Uiteindelijk kregen ook wij een omboeking voor een vlucht van 22.15u naar LIS (extra vlucht ter vervanging van geannuleerde vlucht) en de toestemming om overnachting te zoeken in Lissabon (maar met slechts een tussenkomst van 65 euro/persoon en 30 euro transportkosten van en naar hotel).Na het lange wachten verscheen ook van deze vlucht een gate (34) op het scherm maar er verscheen geen vliegtuig en er werd al helemaal geen info gegeven omtrent het boarden.Om 22u kregen we terug de melding dat vliegtuig pas om 23.15 u zou aankomen!!! De sfeer werd ondertussen heel grimmig onder de wachtende, vermoeide en vooral gefrustreerde passagiers.Daar ik had opgemerkt dat er ook nog een geplande vlucht was om 22.30u naar LIS, vlucht TP1971, hebben we, het wachten én de onzekerheid moe, onze stoute schoenen aangetrokken en zijn we aan deze gate gaan vragen om nog te kunnen boarden. Daar gingen ze bijna sluiten en hebben onze boardingpassen omgeboekt naar deze vlucht. We merkten in het vliegtuig dat er nog heel wat vrije plaatsen waren!!!We landden om 23.30u in LIS en namen een taxi naar hotel MELIA LISBOA ORIENTES voor een korte nachtrust tot 5u. Op woensdagmorgen om 7.15 u namen we de vlucht TP646 naar BRU.Toen we onze bagage wilden ophalen in BRU was deze nog in LIS. Er werd een procedure opgestart aan de desk van AVIApartners ( AHL BRUTP16305/2) en we zouden onze bagage binnen de 48 u recupereren…

Berichten (1)

TAP AIR PORTUGAL

Naar: P. V.

14/07/2022

Dear Ms. Passenger,Please be advised that the written communication of the TAP MilesGo programme is done through the Portuguese, English, French or Spanish languages.In order to process your request, we kindly ask that you send your message in one of the options above.For further information please feel free to contact us at any time.Best regards,Maria João GuimaraesPrograma TAP MilesGoPT ( 211 234 408BR ( 0800888 2066* miles@tapmilesandgo.comflytap.com milesandgo.flytap.com-----Mensagem original-----


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform