Betreft: Klacht over herhaalde leveringsproblemen – Ordernummer 1488048862
Geachte mevrouw/heer,
Op 27 december 2024 heb bij ikea winkel een PAX-kast gekocht voor een totaalbedrag van €2.230,76, plus €179 verzendkosten. Bij de orderbevestiging werd mij meegedeeld dat de levering uiterlijk op 9 januari 2025 zou plaatsvinden. Helaas is deze belofte niet nagekomen, en na zeven mislukte leverpogingen werd de (incomplete) bestelling uiteindelijk pas op 17 februari 2025 geleverd. Het resterende deel van de bestelling zou vervolgens op 18 februari 2025 geleverd worden.
Tijdens dit proces heb ik talloze keren contact moeten opnemen met de klantenservice, meerdere leverafspraken moeten maken en steeds opnieuw moeten wachten zonder enige garantie dat de levering zou plaatsvinden. Daarnaast werd op 10 februari 2025, na een zoveelste afspraak, de levering geweigerd omdat de bezorgers simpelweg geen zin leken te hebben om de kast naar de tweede verdieping te brengen – terwijl ik hiervoor had betaald.
Naast de aanzienlijke vertraging en de talloze gemiste dagen waarop ik onnodig heb moeten wachten, werd de kast uiteindelijk licht beschadigd geleverd. Door deze problemen kon ik twee maanden niet in mijn woning verblijven, aangezien ik in renovatie was en op de kast wachtte om mijn spullen op te bergen.
Hoewel IKEA mij een waardebon van €200 heeft aangeboden, vind ik dit onvoldoende gezien de tijd, moeite en frustratie die deze situatie heeft veroorzaakt. Ik verzoek u daarom om een passende financiële compensatie voor de geleden schade en verloren tijd.
Indien ik binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief geen passende oplossing heb ontvangen, zal ik juridische stappen overwegen om mijn rechten te beschermen.
Met vriendelijke groet,
Repaj