Geachte mevrouw/heer,
Op 22/12/2024 zijn wij op de luchthaven Hurghada aangekomen met geldige tickets voor de vlucht nr. TB 3012 naar Brussel met uw maatschappij.
Op de luchthaven vernamen wij via het vertrekbord dat deze vlucht vertraging had; het TUI personeel was niet in staat om tijdens de wachttijd uitgebreide informatie/assistentie te verlenen. Op geen enkel ogenblik werd ons een alternatief reisplan voorgelegd om alsnog binnen een redelijk termijn onze eindbestemming te bereiken. Vanuit Hurghada waren er verschillende alternatieven mogelijk om onze reis nog verder te zetten, maar het aanwezige TUI personeel wilde ons hierbij op geen enkele wijze helpen.
Uiteindelijk werd de vlucht geannuleerd om onduidelijke redenen en werden wij verplicht om als een kudde vee naar een hotel te gaan en vertrok onze vlucht pas de volgende dag om 14u55 en kwam onze vlucht ongeveer 18u20 uur later dan gepland aan op zijn bestemming.
Overeenkomstig Europese wetgeving, hebben wij recht op een schadevergoeding ten bedrage van 600€ per passagier (over 3500 km) boven op de vergoeding voor alle geleden schade en de extra kosten die wij hebben moeten maken, zoals het nemen van extra verlofdagen en de extra huur voor de wagen op de parking van de luchthaven van Zaventem.
Omdat wij niet alles op de spits willen drijven en gelet op de voorgaande vermelde schadevergoedingen verzoeken wij om een terugbetaling van in totaal 250€ ter compensatie van vertraagde vlucht en onze extra kosten. De 250€ mag ook als een reischeque worden gecompenseerd.
Bij gebrek aan een antwoord binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief, behoud ik mij het recht voor juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te beschermen.
Met vriendelijke groet,
Danny Apers
Bijlagen:
• Kopie van de vliegticket s
• Kopie van de vertragingsattesten