Beste Wanneer wij vertrokken vanuit Brussel Zuid naar Londen was er geen enkel probleem. Alles verliep vlot en de werknemers van Eurostar waren attent en beleefd. Wanneer wij echter wouden terugkeren vanuit Londen naar Brussel Zuid ging het er helemaal anders aan toe. Een medewerker van Eurostar vertelde dat we niet konden vertrekken omdat we geen e-mail konden voorleggen van een negatieve covid test dus we miste onze trein en mijn vriend en ik betaalde elk £32 voor een zelftest die van ons werd afgenomen door een Collinson medewerker. Een zelftest die mijn vriend en ik eigenlijk ook bij hadden, maar die niet gebruikt kon worden omdat we anders geen mail konden voorleggen. Een vriendelijke medewerker zocht voor ons op om hoe laat onze volgende trein zou vertrekken en die zou vertrekken om 11:04. Er werd ons ook meegegeven dat onze tickets gratis zouden worden aangepast. Toen we aanschoven voor onze volgende trein wou mijn vriend een vraag stellen aan een medewerkster waarop de dame mijn vriend verbaal begon aan te vallen en letterlijk zei dat alleen zij de vragen stelt. Ik kwam hier tussenin en zei rustig dat ze niet zo onbeleefd hoefde te doen, dat mijn vriend gewoon een vraag stelde. De vrouw was hier niet mee gediend en zei dat ik mij niet in de conversatie moest mengen, dat ze niet tegen mij praatte, maar tegen mijn vriend. Ze bleef maar ratelen over de PLF documenten dus we toonden deze, waarop ze zei dat we onze trein gemist hadden en de trein van 15u moesten nemen. We legde de situatie uit waarop ze bleef antwoorden dat we de trein naar Parijs hadden gemist, maar wij moesten naar Brussel en niet naar Parijs! De vrouw luisterde gewoon helemaal niet naar ons. We bleven doorheen haar ongeplaatste attitude herhalen dat we naar Brussel moesten waarop ze ons uiteindelijk doorliet. Ik zei nog dat ik haar heel onbeleefd vond waarop ze sarcastisch antwoordde, ‘Yeah, yeah… Have a nice day.’, heel onbeleefd! Wanneer we ons ticket scande om doorheen de poortjes te komen lukte dit niet omdat ons ticket nog moest worden aangepast naar het andere tijdslot. We spraken hiervoor een medewerker aan en hier alweer hetzelfde verhaal. Er werd totaal niet geluisterd naar onze vraag en ook deze persoon bleef door ratelen over de trein van Parijs. Na meerdere malen te herhalen dat wij naar Brussel Zuid moesten en na meerdere malen te herhalen waarom we een latere trein moesten nemen paste de vrouw uiteindelijk - met veel tegenzin - de tickets aan. Ook deze vrouw deed erg onbeleefd en wanneer ik haar daarop wees ontkende ze dit. Toen we aan het laatste loket arriveerden moesten we zowel onze PLF, onze paspoorten, onze QR code en onze testresultaten laten zien. Ik nam deze allemaal klaar en legde alles voor waarop de Fransman lachend zei dat hij enkel mijn paspoort nodig had en dat de test niet nodig was om naar België terug te keren, dat dit enkel nodig was om naar Parijs te reizen. Ik stond helemaal versteld, ik begreep er helemaal niets meer van. Wij gaven dus elk £32 uit voor niets! We waren zo boos en gestresseerd door wat er net allemaal gebeurd was en gezegd werd. De klantendienst van Eurostar is na ontelbare keren contacteren nog steeds niet bereikbaar en een klacht mailen lukt ook niet want de pagina is onvindbaar, dus wij kunnen Eurostar op geen enkele manier bereiken! Wij gingen op zoek naar reviews en zagen dat we niet de enige waren die op deze manier werden behandeld en lazen vele soortgelijke reacties. Ook deze mensen kunnen Eurostar op geen enkele manier bereiken.