Terug

Verschillende kleuren kast en kastdeuren

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

C. M.

Naar: KEUKENS DE ABDIJ

19/08/2022

BesteBij levering van de meubels voor deze keuken blijkt dat de deuren in de kleur old split oak zijn (wat correct is) maar de de kasten zelf zijn in een andere donkere kleur De installateur heeft daarom direkt contakt opgenomen om dit te melden ,Later krijg ik telefoon van de binnenhuisarchitekte Laettia Vitale en deze stelt voor om tegen de zichtbare donkere kastdelen een paneel van de juiste kleur te plaatsen en een eventuele financiele compensatie te aanvaarden,maar daar kan ik niet mee akkoord gaan vermits je ook de randen vooraan in een donkere kleur ziet Later op de avond van 16/08/2022 krijg ik telefoon van een zekere manager Sophie De Veylder waar ik het probleem nogmaals uitleg zo ondermeer ook dat er een verkeerde apotheekkast geleverd is (dit moest een uit 2 delen zijn zodat dat deze minder zwaar zijn omwille van de kracht in haar handen die verzwakt zijn door de chemokuren en dit is een kast van 2mtr hoog in 1 st) en de schuiven onder de afwasbak kunnen geplaatst worden omwille van de afwateringconnecties onder de afwasbakDeze mevrouw gat dan beweren dat wij deze twee verschillende kleuren zelf gekozen hebben wat dus totaal onwaar is ,wij hadden van in het begin direkt onze enige kleur gevonden het (wat raar was dat mijn vrouw zo snel beslist had om deze kleur te nemen) en op onze bestelbon 214955 staat bij frontkleur old splitoak en bij zichtzijde old split oak, voor de rest van de planning is verder nooit meer gesproken over kleurenVanaf 7/10/2022 tot begin december horen wij totaal niets om een afspraak te krijgen met deze binnenhuisarchitekt om onze keuken definitief te ontwikkelen en andere zaken af te spreken,en hier begint het kontakt tss klant en verkoper verkeerd te gaan ,ik had de verkoper 'Dincer reeds op de hoogte gesteld van in het begin dat ik omwille van mijn werk (werk dus in het buitenland) niet zomaar even langs kan komen en dat ik een prioriteit moet hebben qua datums om langs te komen en dit ook voor de plaatsingIk moet dan zelf contakt gaan opnemen met het bedrijf om langs te kunnen komen,voor deze bespreking in het begin was er totaal geen mogelijkheid om langs te komen voor begin februari (en dit kon totaal niet doorgaan omwille van langere verblijftijd in het buitenland) ik kon eventueel toch vroeger langskomen maar dan zou ik mij over een afstand van meer dan 100km moeten verplaatsen naar een of ander filiaal van hen wat ik dus niet ging doen vermits onze aankoop in Tielt Winge is gebeurtUiteindelijk na lang aandringen (meerdere telefoons die ik zelf deed als eerste en nooit initiatief vanuit het bedrijf om contakt op te nemen met mij om ons verder op de hoogte houden hoe de zaken ervoor staan) zijn we langs kunnen komen op 4/01/2022 in Tielt winge bij de binnenhuisarchitekt Laetita Vitale (wat in mijn ogen een jonge onervaren binnenhuisarchitekte was die ook niet voor 100% de nederlandse taal beheerst)Wij zijn daar toen dus langs geweest om een aantal verbeteringen te laten aan brengen,zoals de afstand van het tafeltje tot aan de muur maar 60cm was (daar kan je dus niet normaal zitten) dus van ons uit vroegen we door dit te vergroten naar tenmitste 90cm door eventueel een extra hypotheekkast in 2 delen te plaatsen (voor de reden lees je hier boven hogerop) alle opbergruimtes mochten geen kastjes met deurtjes zijn maar alles zoveel mogelijk met schuiven (anders achteraan in kastjes kan je meestal nergens goed aan) en ook om de muren aan het kookgedeelte en de afwasbak af te werken met dezelfde graniet als deze van de werkbladen ,dit zou ons na berekening een meerkostprijs van een 4000 euro zijn waarmee wij wel akkoord konden gaan ,ondertussen word de nieuwe bestelbon aangemaakt met opmerkingen (5 keer) volgens offerte 240230/3,voor totale som van 28704,93euro,welke ik dus afteken.Er is op deze ontmoeten nooit is besproken geweest qua kleur van de kasten ,laat staan dat wij dit zouden gevraagd hebben (wie besteld nu een keukenkast in verschillende kleuren)Laetitia Vitale had nog wel wat werk om de andere formulieren klaar te maken ,en wij zijn dan een paar uurtjes rond gegaan en als we terug kwamen lagen daar een aantal stapeltjes formulieren met plannen etc klaar die we nog enkel moesten parraferen wat ter goede trouw gebeurt is er was ook geen verdere uitleg gebeurt wat er allemaal op deze formulieren beschreven stond.Uiteindelijk word afgesproken om de keuken te plaatsen in week 27 2022 wat uiteindelijk ook niet doorging omdat alles nog niet geleverd was hier heb ik dus ook weeral moeten zeggen dat we qya datums zomaar niet van afspraken kunnen veranderen,OK uiteindelijk kan ik het nog regelen via mijn werk om de week 33 thuis te zijnEn op dinsdag 16/08/2022 kunnen we beginnen met het plaatsen van de keuken,totdat we constateerden dat de kasten gemaakt zijn uit 2 verschillende houtkleurenDan begint hetzelfde probleem zoals vroeger ,contact krijgen met de juiste persoon wie een beslissing kan nemen wat er gaat gebeuren om dit probleem op te lossen,er kan zelfs geen persoon gevonden worden om ASAP nog langs te komen deze week (Ik vertrek waarschijnlijk reeds volgende week naar het buitenland) Iedereen belooft van zo snel mogelijk terug te bellen om de stand van zaken door te geven,er is nooit terug gebeld ik moet steeds zelf terug contact opnemen (is wel frusterend)Ik heb nu ondertussen al mijn dokumentatie meerdere malen doorgenomen en ik vind nergens een benaming terug van een andere houtskleur voor de kasten dan de kleur Old split oakOndertussen heb ik al ontdekt dat er een aantal panelen (in de juiste kleur) meegeleverd zijn met de juiste maten om deze zichtbare zijvlakken (in een donkerdere kleur) te bedekken,de installateur had totaal geen idee waarvoor al die panelen dienen en bepaalde personen bij Keuekns de Abdij konden hier niet op antwoordenVolgens mij was er al iemand op de hoogte die weet hat dat er iets fout zat met verschillende kleurenNu wat ik vraag is jullie verantwoording op te nemen en dit zo snel op te lossen


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform