Terug

Verplichte vervanging van tv-decoder onder gevaar van uitvallen van digi-tv

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

I. D.

Naar: Telenet

21/01/2025

Geacht team van TELENET, Ik krijg vandaag, 21-1-2025, een mail van jullie binnen waarvan u de inhoud hierna zult kunnen lezen. Niet aleen verbaas ik me erover, dat ik VERPLICHT zal zijn (zo begrijp ik toch uit de mail) mijn tv-decoder te vervangen door een "TV-box" (die zaken in de cloud bewaart !). gaat het over mijn recorder of gaat het over mijn tv-box ?? Verder meldt Telenet me met trots dat deze vervanging voor mij...GRATIS is ...wat Telenet me echter NIET zegt (maar dit beter wel zou doen want dan zou Telenet open kaart spelen !!) is...dat deze vervanging mij maandelijks...ongeveer 5 euro MEER op mijn factuur zal gaan kosten !! Immers... de huur van een TV-BOX kost maandelijks 10 euro...die van een tv-decoder ...4,99 euro !! Aangezien mij zonder verdere bijkomende uitleg door Telenet doodleuk gemeld wordt, dat mijn huidige toestel binnenkort NIET MEER ZAL FUNCTIONEREN... laat Telenet mij dus geen keuze EN LEGT HET ME ZELFS bijkomende maandelijkse kosten op indien ik verder nog digitaal tv wil kunnen kijken. Ik heb zelfs niet de keuze zelf te beslissen hoe hoog mijn maandelijkse kosten voor digi tv kijken zullen zijn ...NEE...Telenet wringrt mij in feite de hand om maar doet het uitschijnen alsof het me een cadeau doet !! Ik wil hier tegenover formeel PROTEST uitspreken en ga dit bij de Europese consumentenverenigingen spoedigst aankaarten !! Telenet is zogezegd klantvriendelijk ...MAAR DAAR MERK IK DE LAATSTE JAREN TOCH NIETS VAN !! Het is misschien de hoogste tijd om over te stappen naar DIGI.... misschien houden die echt rekening met hun klanten...in plaats van dit te veinzen !! Telenet gaat me uiteindelijk toch nog zo ver krijgen dat ik bij haar opstap !! IK geloof dat het stilaan welletjes geweest is !! Ik schreef overigens uw commerciële manager en BEIDE CEO's een 2-tal jaar geleden aan om mijn ongenoegen te uiten over het feit, dat Telenet veel doet om NIEUWE klanten te werven...maar ondertussen de langdurige en trouwe klanten enkel maar meer en meer geld aanrekent èn ook NIETS doet om een aantal wijzigende diensten (tv-box i.p.v. tv-decoder !!-) GRATIS te maken voor deze klanten !! HEt minste wat Telenet zou kunnen doen, is de huur van een Tv-box voor zeer trouwe klanten (zoals mij !!!) tegen hetzelfde tarief te factureren als de tv-decoder ...of zelfs een half jaar of jaar lang GRATIS aan te bieden. Waarna de angerekende huurprijs dezelfde zou kunnen blijven als voorheen !! NIETS VAN DIT ALLES !! Ik kreeg op mijn beide aangetekebde brieven zelfs geen antwoord...ofschopn de bewijskaart van ontvangst wel degelijk naar mij teruggekomen is !! Ik vraag bij deze dan ook een SCHRIFTELIJK ANTWOORD van uw commercieel management !! Daarom verzoek ik u, om mij onverwijld en tegen uiterlijk 24/01/2025 te laten weten, dat ik mijn huidige Telenet tv-decoder en digi-corder verder zal kunnen blijven gebruiken en dat ik dus niet verplicht zal worden om per maand nog maar eens 5 euro meer op te hoesten om verder digitale tv te kunnen kijken met een decoder !! TV kijken in België en alle andere diensten (internet en telefonie) zijn in België al duurder dan in andere omringende landen ! Een trouwe (sinds 2006 !!!!) MAAR MEER EN MEER ONGOOCHELDE TELENET klant ! I. DE VOLDER Hieronder de inhoud van de Telenet mail dd. 21/1/2025 : Alle tv-klanten stappen binnenkort over naar de Telenet TV-box logo Dag Ignace, We informeerden jou de afgelopen tijd over de nieuwe Telenet TV-box die je een nog betere kijkervaring geeft. Hoewel je je huidige decoder momenteel nog kan blijven gebruiken, is dit binnenkort niet meer het geval. We vervangen op termijn alle decoders door de Telenet TV-box. Daarom raden we je aan om je oude decoder(s) nu te vervangen. Zo blijf je ook in de toekomst genieten van de beste tv-ervaring. Zo haal je je nieuwe Telenet TV-box in huis Bestel je TV-box gratis online en krijg 'm binnen 5 werkdagen thuis geleverd. Of haal er een op in je dichtstbijzijnde Telenet-winkelpunt. Ik ruil om: Hou hier rekening mee Bezorg ons je oude decoder(s) en toebehoren binnen de 45 dagen na activatie via het bijgevoegde retourlabel gratis terug via PostNL of je dichtstbijzijnde winkelpunt. Vervang je decoder nu en blijf genieten van de beste tv-ervaring. Veel kijkplezier! Vriendelijke groeten, Het Telenet-team


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform