Terug

verplaatsen meterkast

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

D. L.

Naar: FLUVIUS

09/07/2020

In september komen ze nieuwe ramen en deuren plaatsen in mijn woning. De huidige plaats van mijn meterkast (2.5m hoog en 5cm van mijn deuropening) zou echter een probleem opleveren bij het plaatsen van een nieuwe deur. Er is intussen een installateur van Fluvius langsgeweest en hij gaf aan dat de meter niet meer voldeed aan de huidige normen en raamde de kosten voor vervanging op een 200 euro. Een week later kreeg ik melding van Fluvius dat ze de nieuwe kast voor 548 euro konden vervangen. Daar ik nog niet in aanmerking kwam voor de digitale meterkasten, diende ik online een aanvraag te doen. Ook heb ik gelezen dat de meter zonder hulpmiddelen leesbaar moet zijn, wat helemaal niet het geval is. Ik heb 2 jaar een dag- en nachttarief geplaatst. Ondanks mijn vraag destijds voor een nieuwe meterkast, kwam ik niet in aanmerking omdat de meter nog helemaal niet verouderd was?Kan ik beroep doen op het feit dat de meter niet regelemantair staat en alsnog vragen ofdat ze een digitale meter plaatsen?

Berichten (14)

FLUVIUS

Naar: D. L.

09/07/2020

DATA NOT AVAILABLE

D. L.

Naar: FLUVIUS

26/07/2020

Beste, is er inmiddels al meer info over dit dossier?Mvg

FLUVIUS

Naar: D. L.

27/07/2020

DATA NOT AVAILABLE

D. L.

Naar: FLUVIUS

16/08/2020

Mijn excuses voor het late antwoord. Ik was met verlof en heb mijn mailbox niet opgevolgd. Heb zoals gevraagd een aantal foto’s genomen. Hier alvast bijkomende info• kast staat 1cm van de deuromkadering• kast staat 4cm van de deurbeglazing• onderkant van de kast staat op 205 cm van de grond• meterteller staat op 235 cm van de grond.Volgens hetgeen ik gelezen heb, moet je de teller kunnen lezen zonder hulpmiddelen. Ben nochtans niet van de kleinsten...Ik heb nog steeds niets vernomen van Fluvius. Heb vorige week nogmaals gemaild ofdat ze de kast 10cm konden verzetten opdat de deur probleemloos geplaatst kan worden. Vooralsnog geen antwoord ontvangen.Nu begint het te dringen, want midden september komen ze de werken uitvoeren.In bijlage de foto’s.Mvg

FLUVIUS

Naar: D. L.

16/08/2020

DATA NOT AVAILABLE

FLUVIUS

Naar: D. L.

16/08/2020

Goedeavond,Alvast bedankt voor je mail.In bijlage de gevraagde foto’s.Zoals reeds aangehaald hangt de kast bijna aan het plafond (teller op 2,35m hoogte) én op 2 cm van de deuromkadering.Kan u mij bevestigen ofdat u deze foto’s ontvangen heeft?MvgOutlook voor iOS downloaden s:www.fluvius.be/disclaimer

FLUVIUS

Naar: D. L.

16/08/2020

Geachte heer LoscaneDag DavideDeze mail ter bevestiging dat ik de fotos ontvangen heb!Fijne dag verder...maar nog meer: houd het veilig, in alle rust en geef rekenschap aan de belangen van de algemene gezondheid voor jezelf, je dierbaren en je omgeving!Cindy EyckmansKlachtencommissieKlantendienst - Actieve KlantgerichtheidPostbus 609090 Melleklachtencommissie@fluvius.bewww.fluvius.be s:www.fluvius.be/disclaimers:www.fluvius.be/disclaimer

FLUVIUS

Naar: D. L.

17/08/2020

DATA NOT AVAILABLE

FLUVIUS

Naar: D. L.

17/08/2020

Goedemiddag,Vooraleer ik de offerte goedkeur dien ik eerst te weten wanneer ze kunnen langskomen. Het heeft geen zin om mijn meter te verplaatsen als de werken niet voor half september kunnen gebeuren. Ten tweede is er nog steeds het issue over de niet-reglementaire hoogte en plaats van de kast. Kan u mij alvast vergewissen over de tijdsduur?Alvast bedankt.MvgOutlook voor iOS downloaden s:www.fluvius.be/disclaimers:www.fluvius.be/disclaimer

FLUVIUS

Naar: D. L.

17/08/2020

Dag Cindy,Ik heb de offerte goedgekeurd en na een aantal pogingen is’t gelukt om een afspraak vast te leggen.Het eerste luik hebben we aldus gecovered. De site was indertijd niet operationeel. It’s all coming back to me...Nu rest er alleen nog de vraag wiedat de faktuur moet betalen. Is hier inmiddels al uitsluitsel over? Zoals reeds aangehaald zou de meter, die volgens mijn inziens niet-reglementair opgesteld staat, een 5-tal cm verplaatst moeten worden. 550 Euro vind ik bijgevolg een serieus bedrag.Ik heb 2 jaar geleden een dag- en nachtmeter laten plaatsen. Toen had ik reeds gevraagd om een nieuwe meter, maar deze was nog niet verouderd. Nu blijkt dat ik een nieuwe meter nodig heb?Kan jij of een collega mij de status van mijn klacht verder toelichten?Alvast bedankt.MvgOutlook voor iOS downloaden s:www.fluvius.be/disclaimers:www.fluvius.be/disclaimer

FLUVIUS

Naar: D. L.

18/08/2020

Geachte heer LoscannaDag DavideGoed dat het gelukt is om een afspraak te maken!Wat het tweede luik betreft ligt je dossier op tafel bij de betrokken dienst voor verdere bespreking na mijn verlof.Ik heb je dossier in mijn agenda gemarkeerd voor verdere opvolging op DI 01/09/2020.Ik hou je op de hoogte ik besproken heb tegen dan, wat mijn bevindingen zijn en welk standpunt ik zal innemen.Wordt vervolgd!Fijne dag verder...maar nog meer: houd het veilig, in alle rust en geef rekenschap aan de belangen van de algemene gezondheid voor jezelf, je dierbaren en je omgeving!Cindy EyckmansKlachtencommissieKlantendienst - Actieve KlantgerichtheidPostbus 609090 Melleklachtencommissie@fluvius.bewww.fluvius.be s:www.fluvius.be/disclaimers:www.fluvius.be/disclaimers:www.fluvius.be/disclaimer

FLUVIUS

Naar: D. L.

26/08/2020

Goedeavond Cindy,Ik hoop alvast dat je een goed verlof hebt gehad?Heb net het stappenplan nog eens overlopen, maar ik kan er niet goed aan uit?Ik had vernomen dat ik voor de kabel moest zorgen? De kast die brengen jullie toch mee en is inbegrepen in de prijs?Ik zie mijn klachtook nergens in het dossier vermeld?Ben nog wachtende op 2 antwoordenwat met mijn klacht mbt de niet-regelementaire opstelling van mijn huidige meter? Reden verplaatsing is hier het gevolg van.Waarom moet de kast vervangen worden? 2 Jaar geleden heb ik een dag-en nachttarief laten plaatsen enkwam ik niet in aanmerking voor een nieuwe kast? En 2 jaar later is deze verouderd??Nog eens voor alle duidelijkheid, de kast zou een 5-tal tot10-talcm verplaatst moeten worden omdat die nu letterlijktegen mijn deur staat en dewelke nu niet vervangen kan worden door de huidige opstelling van de meterkast.Kan ik hier wat feedback over krijgen?Alvast bedankt. s:www.fluvius.be/disclaimers:www.fluvius.be/disclaimer

FLUVIUS

Naar: D. L.

01/09/2020

Geachte heer LoscanaDag DavideGoedemorgenHet was een deugdzaam verlof, batterijen op geladen nu weer fris en monter aan de slag met de klachten!Je dossier staat ingepland voor bespreking in de loop van deze namiddag, met de betreffende dienst Aansluitingen.Beide issues die je aanhaalt en reden zijn vandaag voor verplaatsing van de meter, zullen kritisch bekeken en besproken worden.Na het overleg zal ik je later vandaag of morgen eerst even persoonlijk contacteren!Wordt vervolgd en steeds tot je dienst!Fijne dag verder...maar nog meer: houd het veilig, in alle rust en geef rekenschap aan de belangen van de algemene gezondheid voor jezelf, je dierbaren en je omgeving!Cindy EyckmansKlachtencommissieKlantendienst - Actieve KlantgerichtheidPostbus 609090 Melleklachtencommissie@fluvius.bewww.fluvius.be s:www.fluvius.be/disclaimers:www.fluvius.be/disclaimers:www.fluvius.be/disclaimer

FLUVIUS

Naar: D. L.

10/09/2020

DATA NOT AVAILABLE


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform