Beste, de klacht betreft de aanvraag tot aanpassing van een bestaande aansluiting elektriciteit & gas. De aansluiting van de elektriciteit was vroeger (bij de vorige eigenaar van het gebouw) een luchtaansluiting, welke al werd aangepast (werd gedeeltelijk in de grond geplaatst, echter loopt nog steeds op de gevel naar boven (naar het oude contactpunt op de gevel en dan vanop de gevel naar rechts en dan weer naar beneden naar de garage). Mijn inziens had Fluvius deze als goede huisvader destijds reeds volledig in de grond moeten plaatsen naar de garage toe.Ik heb nu deze woning gekocht en vraag om een aanpassing aangezien ik tgv renovatie ook de buitengevel zal isoleren.Er is een medewerker van Fluvius langs geweest en er werd een offerte gemaakt voor de verplaatsing van zowel de installatie van aardgas en elektriciteit. De huidige bekabeling kan niet gebruikt worden aangezien ze te kort is om nu volledig in de grond te leggen tot in de garage.Aangezien er in mijn huidige woonst (grenzend aan de woning waar ik de werken uitvoer) in 2005 identieke werken werden uitgevoerd (zelfde afstanden + identieke onderboringen onder straat voor elektriciteit), heb ik beide tarieven even vergeleken (de factuur van 2005 heb ik nog ter beschikking).- Aardgas: kost 2005 = €202,85 excl. btw => uw offerte nu €686,96 excl btw => stijging met 339%- Electriciteit: kost 2005 = €261,49 excl. btw (inclusief energiekabel) => uw offerte nu €1.199,22 excl btw + €300 kabel die ik nu zelf dien aan te kopen => stijging met 573%In totaal dus kost van 2005 = €464,34 excl. btw => de offerte nu €2.186,18 excl btw => stijging met 471%.Dit werd voorgelegd aan Fluvius, echter is er geen gehoor en dit dossier sleept al zeer lang aan.Dank voor jullie hulp.