Terug

vernieuwing aansluiting

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

D. J.

Naar: FLUVIUS

03/08/2020

Beste, de klacht betreft de aanvraag tot aanpassing van een bestaande aansluiting elektriciteit & gas. De aansluiting van de elektriciteit was vroeger (bij de vorige eigenaar van het gebouw) een luchtaansluiting, welke al werd aangepast (werd gedeeltelijk in de grond geplaatst, echter loopt nog steeds op de gevel naar boven (naar het oude contactpunt op de gevel en dan vanop de gevel naar rechts en dan weer naar beneden naar de garage). Mijn inziens had Fluvius deze als goede huisvader destijds reeds volledig in de grond moeten plaatsen naar de garage toe.Ik heb nu deze woning gekocht en vraag om een aanpassing aangezien ik tgv renovatie ook de buitengevel zal isoleren.Er is een medewerker van Fluvius langs geweest en er werd een offerte gemaakt voor de verplaatsing van zowel de installatie van aardgas en elektriciteit. De huidige bekabeling kan niet gebruikt worden aangezien ze te kort is om nu volledig in de grond te leggen tot in de garage.Aangezien er in mijn huidige woonst (grenzend aan de woning waar ik de werken uitvoer) in 2005 identieke werken werden uitgevoerd (zelfde afstanden + identieke onderboringen onder straat voor elektriciteit), heb ik beide tarieven even vergeleken (de factuur van 2005 heb ik nog ter beschikking).- Aardgas: kost 2005 = €202,85 excl. btw => uw offerte nu €686,96 excl btw => stijging met 339%- Electriciteit: kost 2005 = €261,49 excl. btw (inclusief energiekabel) => uw offerte nu €1.199,22 excl btw + €300 kabel die ik nu zelf dien aan te kopen => stijging met 573%In totaal dus kost van 2005 = €464,34 excl. btw => de offerte nu €2.186,18 excl btw => stijging met 471%.Dit werd voorgelegd aan Fluvius, echter is er geen gehoor en dit dossier sleept al zeer lang aan.Dank voor jullie hulp.

Berichten (6)

FLUVIUS

Naar: D. J.

14/08/2020

Geachte Heer JaspersDag DriesWe hebben je klacht ontvangen en willen deze snel en correct opvolgen.MAAR. nergens in je klacht staat er een EAN-nummer noch een verbruiksadres vermeld waardoor we niet gericht kunnen handelen.Mag ik je vragen om ons deze gegevens te bezorgen aub.Van zodra we deze gegevens ontvangen kunnen wij je klacht registreren en afhandelen via de juiste dienst!Fijne dag verder....maar nog meer: houd het veilig, in alle rust en geef rekenschap aan de belangen van de algemene gezondheid voor jezelf, je dierbaren en je omgeving!Cindy EyckmansKlachtencommissieKlantendienst - Actieve KlantgerichtheidPostbus 609090 Melleklachtencommissie@fluvius.bewww.fluvius.be s:www.fluvius.be/disclaimer

D. J.

Naar: FLUVIUS

26/08/2020

Beste Cindy,Het betreft Contractnummer: W003553750 (meternummer 160407151).Mvg,Dries Jaspers

D. J.

Naar: FLUVIUS

26/08/2020

Beste Cindy,Ik heb me vergist. Het betreft EAN 541448820058100781 en EAN 541448820058100798.Mvg,Dries Jaspers

D. J.

Naar: FLUVIUS

21/09/2020

Beste, graag een antwoord op mijn klacht.

FLUVIUS

Naar: D. J.

09/10/2020

Beste,Verwijzend naar onderstaand bericht alsook naar voorgaande berichten nam ik dossier 2000011222 in behandeling.Vooreerst mijn excuses dat ik nu pas op dit dossier reageer, dit is echter te wijten aan de afgelopen verlofperiode.Ik begrijp dat De Heer Jaspers een verklaring zoekt achter de sterke stijging van de gehanteerde tarieven. Daarom heb ik een bericht gestuurd naar het diensthoofd van de dienst tarieven.Van zodra ik hierop een antwoord ontvang, kom ik op dit dossier terug.Met vriendelijke groeten,Evelien DaelewynKlantenservice - Marketing StrategiePostbus 609090 MelleTel: 0800 600 01www.fluvius.be s:www.fluvius.be/disclaimer

FLUVIUS

Naar: D. J.

19/10/2020

DATA NOT AVAILABLE


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform