Op 8 maart 2018 heb ik via het postkantoor van Bpost te zwalm een pakketje op de post gedaan als retourzending. Het gaat om een pakketje met een waarde van 30 euro. Om het pakketje te retouren heb ik een bedrag betaald van 6.70 euro. Ik heb dan een betaalbewijs en een trackingnummer meegekregen. Via dit trackingnummer kan je volgen waar het pakketje zich bevindt. Na meer dan een maand was mijn retourzending nog steeds niet aangekomen, maar de status van het pakket (via trackingnummer) was in het ditributiecentrum bij BPost in Brussel. Ik ben hiervoor dan naar mijn postkantoor gegaan om daar melding van te maken en daar hebben ze me doorverwezen naar de klantendienst van de BPost. Ondertussen moest ik ook aanmaningskosten betalen en kreeg ik een brief waarin stond dat deze kosten nog meer gingen oplopen. Ik heb dan maar snel de factuur van (ongeveer) 53 euro betaald om verdere kosten tegen te gaan. Bij de klantendienst van BPost vertelden ze me dat ze een mailtje gingen sturen om te bevestigen dat mijn dossier is opgestart (wat ook gebeurde) en dat ik telefoon ging krijgen van iemand van BPost voor verdere details (wat niet gebeurde). Ik kreeg in de plaats gewoon een brief toegestuurd waarin stond dat ze mijn zending niet konden vinden en dat ik in de plaats een nieuwe BPack 24 kreeg. Dit is een bon waarmee ik een nieuw pakketje kan versturen ter waarde van 6,70. Dit is dus eigenlijk wat ik in eerste plaats had betaald om mijn pakketje te verzenden. Aan de opgelopen schade van 53 euro werd geen vervolg gegeven.