Terug

Verloren retourzending na kapotte levering

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

S. V.

Naar: Cool blue

23/01/2024

Beste,Hieronder schets ik even het verloop:-10/12/2023: bestelling chromecast ordernummer 77539578-11/12/2023: levering door Bpost, bij het aansluiten en testen blijkt de afstandbediening niet te werken. Diezelfde dag wordt het defect gemeld een retour aangemaakt: 8668527-12/12/2023: pakket wordt om 19:02 afgegeven bij Bpost pakketautomaat, cfr. richtlijnen van -13/12/2023, 8:54: Bpost meld Zendig aanvaard na afgifte door afzender-18/01/2024: de status van de retour is nog steeds niet gewijzigd. We nemen contact op met Coolblue (20u17)-19/01/2024 en de dagen nadien: na het overmaken van de verzendbewijzen verstopt Coolblue zich plots achter het fijt dat ze slechts 14 dagen de tijd hebben om een verloren pakket aan te vechten bij Bpost. Nadien kunnen ze niets meer doen en staat de klant ineens met lege handen. Ze beweren nu dat wij geen recht hebben op een vervangtoestel voor het defect geleverde toestel.Op de vraag of deze voorwaarde ergens geschreven staan, en dat wij hiervan op de hoogte waren, konden ze enkel negatief antwoorden.Het lijkt me voor de hand liggend dat, wanneer een toestel defect geleverd wordt, de leverancier verantwoordelijk is voor het afleveren van een correcte vervanging of terugbetaling.Het is ook hun verantwoordelijkheid om Bpost tijdig te contacteren.Graag een terugbetaling van het toestel.

Berichten (3)

Cool blue

Naar: S. V.

23/01/2024

Dag Sem,Bedankt voor je klacht! Ik neem deze graag in behandeling namens Coolblue.Wat vervelend dat jouw nieuwe Chromecast niet (goed) werkte en dat je retour nog niet door ons werd ontvangen. Dat was uiteraard niet de bedoeling. Ik ben het zeker met je eens dat het onze verantwoordelijkheid is om jou een werkend toestel te leveren. Natuurlijk kan het altijd gebeuren dat wij vanuit de fabrikant een defect toestel geleverd krijgen, maar dat lossen we dan ook graag op door middel van een omruiling of terugbetaling.Echter hoop ik ook dat je begrijpt dat wij geen defecte toestellen kunnen terugbetalen of omruilen, als we de retourzending niet mochten ontvangen. Anders zou elke klant voor elke bestelling een terugbetaling kunnen aanvragen, onder het motto van een defect product. Je snapt ook dat we dit niet kunnen laten gebeuren. We verwachten dat onze klanten zelf contact met ons opnemen op het moment dat er iets mis loopt met hun bestelling of retour. Het is voor ons namelijk onmogelijk om alle bestellingen die dagelijks de deur uit gaan op te volgen. Bpost verplicht ons om een onderzoek op te starten binnen 14 dagen na verzending van je pakket. Indien we buiten deze termijn een aanvraag van verlies indienen, komt Bpost ons niet tegemoet. Omdat een onderzoek opstarten via Bpost niet meer mogelijk is, willen we je graag vanuit Coolblue van een oplossing voorzien. Om dat te kunnen doen, hebben we nog een verzendbewijs nodig van jou. De screenshots die je meestuurde, zijn genomen in de track and trace. Het verzendbewijs heb je gekregen op het moment dat je jouw pakket hebt geretourneerd. Dit is een e-mail of kassaticket. Zou je ons hiervan nog een kopie kunnen doormailen?Ik duim mee dat we snel tot een oplossing komen en ik wil je alvast bedanken voor je begrip en je geduld. In afwachting van je antwoord, wens ik je nog een heel fijne avond!Met vriendelijke groet,Vincent van CoolblueBackoffice medewerkerAlles voor een glimlachHeb je een vraag?Regel het zelf via Mijn Coolblue Of bezoek onze klantenservicepaginaHet beste Assortiment binnen jouw handbereik --- original message ---On January 23, 2024 at 4:02 :PM GMT+1 klachtenbox@test-aankoop.be

S. V.

Naar: Cool blue

24/01/2024

Beste,Dat een pakket defect is bij levering dat kan gebeuren. Alle begrip daarvoor.We hebben dan ook onmiddellijk de herstelprocedure bij jullie opgestart.Ik begrijp zeker dat jullie geen herstelling, vervanging of vergoeding kunnen voorzien wanneer het pakket nooit wordt teruggestuurd. Dit is hier echter niet het geval.Het pakket werd asap afgegeven en aanvaard door Bpost.Het is echter niet aan de consument om te controleren dat de door jullie gemaakte afspraken en termijnen met Bpost gerespecteerd worden. Zeker wanneer de consument hier niet van op de hoogte is gesteld.Bij afgifte in een Bpost automaat krijg je geen kassaticket of ontvangstbewijs. De status wordt wel geüpdatet in de app. De screenshots zijn dus een bewijs van afgifte. In bijlage nog een screenshot met de volledige detail. Deze status kan u als ontvanger ook steeds controleren bij Bpost.Ook ik duim voor een correcte oplossing voor dit probleem.Met vriendelijke groeten,Sem

Cool blue

Naar: S. V.

25/01/2024

Beste,Dank je wel voor je terugkoppeling. Ik kijk alvast met jullie mee!Retour 8668527Per uitzondering heb ik het bedrag vrijgezet als shoptegoed. Als het goed is, ontvangt de klant hier een aparte bevestigingsmail van. De klant kan het shoptegoed ook terugvinden in zijn/haar Coolblue-account. Wenst de klant een geldteruggave? Geen probleem. Geef me een seintje, samen met zijn/haar rekeningnummer. Dan verwerk ik het naar behoren. Ik dank je voor je begrip!Met vriendelijke groet,Mei-Lan van CoolblueBackoffice MedewerkerAlles voor een glimlachCoolblue.beklantenservice@coolblue.beTel: 03 8082700 Over Coolblue Onze webshops Onze winkels Gratis verzending, ook terug. Voor 23.59 uur besteld, morgen in huis. Echte winkels. Om langs te komen. Algemene voorwaarden --- original message ---On January 24, 2024 at 11:47 :AM GMT+1 klachtenbox@test-aankoop.be


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform