Op 22 augustus heb ik bij Bpost te liedekerke een pakket met een waarde van -+260 euro verstuurd. De inhoud van het pakket was een gouden ring met diamanten. Deze heb ik speciaal verstuurd met Bpack secur + SMS dienst omdat het pakket zo verzekerd was tot 500 euro. Nu is het pakket verloren (verloren gegaan tussen postkantoor en sorteer dienst) en willen ze het pakket niet vergoeden omdat het over een gouden ring met echte diamanten gaat. Nergens in het postkantoor, op de website nog meegeleverde papieren/rekeningen is terug te vinden dat dit niet verzekerd word, ook waren ze bij de post op de hoogte wat de inhoudt van het pakket was. zei verwijzen nu dat dit in hun algemene voorwaarden staat dat dit niet verzekerd wordt maar dit is nergens terug te vinden. ik heb ook niets moeten tekenen waar opstaat dat dit niet verzekerd wordt..op hun website staat letterlijk:NationaalBij verlies of schade ontvangt u een vergoeding ter waarde van uw frankeerkosten.Wilt u een bijkomende verzekering volgens de waarde van uw pakje (€ 15 voor documenten en maximaal € 500 voor goederen), dan kunt u kiezen voor een bpack Secur. Neemt u de optie Pay@home (bpack Pay@home of bpack Pay @home Maxi) of weegt uw pakje meer dan 10 kg (bpack Maxi), dan is de verzekering en een handtekening van de bestemmeling automatisch inbegrepen.Alle bewijzen en facturen heb ik bij de hand en hebben zij ook al goed ontvangen. Toch willen zei mij niet vergoeden voor het verlies van het pakket. Zowel ik als de koper hebben een verlies van enkele honderden euros.