Terug

Verloren pakket GCS-327883 en GCS-330852 93835724294

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

E. D.

Naar: GLS Belgium NV/SA

09/01/2025

Beste, Begin oktober kopen we bij een lokale olijfolieboer in Sicilië (Carnicella Massimo) twee grote blikken verse olijfolie inclusief verzending naar België. De verzending wordt door de verkoper geregeld via het verzendkantoor Comiso-Express (Lomonaco Gbattista, Comiso). Het pakket wordt verstuurd en kan getrackt worden tot in ons dorp, maar wordt nooit geleverd. GLS meldt dat het beschadigd is, maar er wordt geen bewijs aan ons of de verkoper hiervan getoond. GLS-België beweert dat het pakket retour is gestuurd naar de verkoper, maar het is nooit in Sicilië aangekomen. Zowel wij als de verkoper hebben geen idee waar het pakket is. Is het gestolen? Er is geen bewijs van beschadiging, het kan nergens teruggevonden wordt en er is ook geen bewijs van terugzending naar Sicilië zoals ze wel (of niet?) beweren. Het verzendkantoor in Comiso (Sicilië) bevestigt dat het pakket correct werd verzonden en dat er in het verleden nooit problemen zijn geweest met soortgelijke verzendingen olijfolie van deze verkoper. Wij willen onze aankoop geleverd krijgen, en de verkoper wil weten wat er met het pakket gebeurd is. GLS-België geeft geen verdere informatie ondanks herhaaldelijke verzoeken. Daarom schakelen we graag Testaankoop in om dit te helpen op lossen en alsnog ons pakket geleverd te krijgen. In bijlage een overzicht van de communicatie. Alvast hartelijk dank voor een spoedige oplossing. Vriendelijke groeten, Els De Vilder

Berichten (1)

GLS Belgium NV/SA

Naar: E. D.

15/01/2025

Beste Bij voorbaat mijn excuses voor het ongemak. Uw pakket is beschadigd geraakt in het depot. Bijgevoegd vindt u foto's van de goederen die zijn genomen voordat ze werden teruggestuurd naar Italië. Dit pakket is inderdaad teruggestuurd naar Italië. Een bewijs van aflevering is bij hen opgevraagd. Zodra we dit ontvangen, sturen we het naar u op. Ik wil u er ook op wijzen dat, volgens onze algemene verkoopsvoorwaarden, bederfelijke en niet bederfelijke voedingsproducten uitgesloten zijn van transport bij GLS BE. Als uw verzender echter beslist om gebruik te maken van onze diensten, doet hij dat op eigen verantwoordelijkheid. Hij moet dus contact opnemen met zijn Italiaanse vervoerder om bij hem een klacht in te dienen volgens hun contractuele voorwaarden. Mvg Christine

Bemiddeling door Testaankoop 30 januari 2025

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform