Terug

Verloren of gestolen artikel

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

L. S.

Naar: bpost

02/04/2024

BesteOnze firma deed een grote aankoop via Megekko (IT webshop in NL), waaronder een draadloos klavier met muis en dongle. Dit product heeft een waarde van €81,95. Na ontvangst bleek het om een Frans azerty toetsenbord te gaan (ipv Nederlands). Om die reden wilden wij het artikel retour sturen. Op 8/3 ging ik naar het lokaal Bpost-kantoor met bovengenoemd product in originele verpakking en retourlabel. De bediende achter het loket nam mijn pakket aan en vroeg hoe de verzending moest gebeuren: met of zonder track and trace. Voor de veiligheid nam ik een zending met T&T. Dit kostte mij 18,10 euro. Later hoorde ik via telefoon (service center Bpost) dat dit online goedkoper kan, maar in het kantoor krijg je info & advies en om die reden wordt er meer aangerekend. Goed. De dame achter het loket nam mijn pakket aan en maakte het pakket open om een retourlabel erin te stoppen. Na afrekening was voor mij de retourzending oké. Dinsdag 12/3 ontving ik een mail van Megekko met de boodschap dat zij het aanschafbedrag niet zouden crediteren, omdat er onderdelen ontbraken, nl. muis en dongle. Ik belde onmiddellijk Bpost. Zij maakten een klachtendossier aan. Na inleveren van alle bewijsmateriaal (foto's, afgiftebewijs, etc.) werd de klacht al gauw tenietgedaan en het dossier werd vrijwel onmiddellijk afgesloten. Vervolgens kwamen van mij geen reacties meer toe bij Bpost omtrent deze melding. Conclusie: Bpost legt 100% verantwoordelijkheid bij mij, de klant, omdat de verpakking niet voldeed aan de regels. Hier ben ik het oneens. Ik heb de moeite gedaan om naar een lokaal postkantoor te gaan waar ik persoonlijk werd geholpen. Ik betaalde meer voor 'info & advies'. De loketbediende (= expert in kwestie) nam mijn pakket aan zonder één woord te reppen over het al dan niet in regel zijn zij gaf geen advies omtrent bv. het aanbrengen van een extra/andere verpakking. Bovendien - en helemaal niet onbelangrijk in dit verhaal (!) - opende zij opnieuw de verpakking om er een retourlabel bij te stoppen! Ik heb als verzender of klant dus totaal geen weet of de doos door haar goed werd verzegeld! Zijn de onderdelen van mijn artikel verloren gegaan? Zijn deze gestolen? GEEN IDEE. Maar wederom: ik kan nergens aanspraak op maken, want de verkoper weigert te crediteren en Bpost neemt in dit verhaal geen enkele verantwoordelijkheid. Ik vind dit alles ontzettend jammer. Ik ben van mening dat ik geen goed of waardevol advies kreeg van Bpost. Ofwel gaat het om een ongelukkig verloren gaan, maar de loketbediende had het pakket als laatste in handen en zij heeft als laatste de doos geopend en dichtgeplakt ofwel gaat het om diefstal. Hoe dan ook vind ik dat Bpost hierin een groot aandeel heeft. Verantwoordelijkheid afschuiven vind ik daarom niet oké. Samengevat: wij als firma draaien op voor de kost van €100,05 en krijgen NIETS in de plaats.

Berichten (1)

bpost

Naar: L. S.

05/04/2024

Beste klant,Na het onderzoek van uw aanvraag hebben we vastgesteld dat u voor de behandeling van uw dossier een beroep hebt gedaan op de klantendienst van bpost.Aangezien het antwoord van de klantendienst in overeenstemming is met onze algemene voorwaarden en onze procedures, kunnen wij alleen bevestigen wat er aan u is uitgelegd. In de hoop u voldoende te hebben gea¯nformeerd, sluiten wij uw dossier.Met vriendelijke groeten,LevibpostAnspachlaan 1 bus 11000 Brussel[THREAD ID:1-OUB959T]


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform