Beste meneer Verbrugghe,Op 20.10.2021 ontvingen we uw klacht via de verbruikersorganisatie Test-Aankoop.Ik begrijp uit uw opmerkingen dat u de plaatsing van een digitale meter weigerde.Helaas moet ik u meedelen dat ik mij aansluit bij het antwoord dat u van de dienst Aansluitingen op 22.10.2021 mocht ontvangen.Omdat een nieuw laagspanningsnet in dienst werd genomen in de straat, en de oude kabel vanuit de cabine afgesloten werd, dienden we de huishoudelijke aansluitingen over te koppelen op het nieuwe net.Deze werken zijn noodzakelijk om de klanten ook in de toekomst continu van elektriciteit te kunnen voorzien.Tijdens deze overkoppelingen werden op initiatief van Fluvius nieuwe meters worden geplaatst. Dit is uit noodzaak bij een spanningsombouw van 230V naar 400V distributienet.Sinds 1 juli 2019 worden enkel nog digitale meters plaatst in Vlaanderen.De plaatsing van de digitale meter kadert binnen de verplichting van het Energiedecreet tot een ombouw van de klassieke Ferrarismeters naar digitale meters.De netbeheerder heeft dus tijdens de aanpassingswerken de bestaande meteropstellingen moeten digitaliseren.Op een verzoek om de digitale meter opnieuw te vervangen door een analoge meter of een compensatie te voorzien, kunnen wij niet ingaan.Wel hebben de Vlaamse beleidmakers, het departement Omgeving in samenspraak met het Vlaams Energie- en Klimaatagentschap, een retroactieve investeringspremie bepaalt.Deze premie kan je aanvragen via www.fluvius.be/nl/themaremies/retroactieve-investeringspremies/zonnepanelenMet vriendelijke groeten,Klachtencommissie Fluvius s:www.fluvius.be/disclaimer