Terug

Verlengde garantie - misleidende informatie

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

T. N.

Naar: Elektro Loeters N.V.

08/05/2021

Op 30/06/2018 kocht ik een Siemens frigo bij Loeters.Op hun productpagina stond er de mogelijkheid om de garantie met 3 jaar te verlengen.Ik koos bewust voor die optie, en ging verder tot de betaling.Er werd niets over een specifieke procedure geschreven, of dat er iets door de klant zelf gedaan moest worden, er was enkel een vakske om aan te vinken, zonder * of extra condities, gewoon 3 jaar verlengen - 59€ optie.Ik kocht het toestel aan, en betaalde een extra 59€ voor de 3 jaar extra waarborg.Op 23/04/2021 heb ik Loeters gecontacteerd ivm lek aan het toestel.Daar krijg ik te horen dat ik de verlengde garantie zelf moest inschrijven, binnen de 2 jaar na aankoop.Op mijn email bevestiging van 30/06/2018 staat daar niets van vermeld. Op mijn verkoopsbon ook niet.Op hun website zelf is het nog vandaag zo dat, als u een Siemens product wenst te kopen, met verlengde garantie, dat er NERGENS geschreven staat dat de klant het zelf gaat moeten registreren op een andere platform, en dit ook niet bij de betaling.Belangrijk, Ik koos Frans als taal om mijn aankoop te doen, ook op mijn facturen.Loeters verwijst me nu naar de factuur van 07/09/2018 (Faktuur in het Frans) waar er een zin in het Nederlands bijkomt, waar het geschreven staat dat de klant het zelf moet registreren.Dit zin is niet in het fluogeel, niet in Hoofdletters, is niet vermeldt in de verzonden email. Er wordt niets gedaan om de klant erop attent te maken dat Loeters de klant een extra opdracth geeft.Ik ga ervan uit dat onze handelsakkoord op 30/06/2018 plaatsvond, en dat mijn enigste verantwoordelijkheid als klant was om te betalen voor mijn frigo + 3jaar waarborg, wat ik deed.Loeters beweert dat ik maar elke document na het aankoop maar grondig extra moest lezen, ook al was de vermelding voor de extra-procedure in een andere taal dan de taal dat ik als klant koos, en dat ik maar beter moest opletten.Ik vindt dit een misleidend praktijk. Werd het bij aankoop vermeld op 30/06/2018, dan was ik op mijn hoede geweest.De klantendienst vermeldt me trouwens ook dat ik niet de eerste Loeters+Siemens klant bent aan wie dit overkomt, maar ze kunnen daars niet aan doen.Ik vind dat er te weinig info en/of doorverwijzing naar extra info gedaan wordt. Ik ben nu 59€ lichter voor niets, en zou ook de herstellingskosten op mezelf moeten nemen wat ik niet kan aanvaarden.Graag een oplossing waar Loeters me de verlengde garantie tot 29/06/2023 garandeert + een aanpassing van hun manier om de +3 jaar waarborg te verkopen en de klant daarbij beter te informeren.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform