Terug

Verlengde Garantie = Misleidende Term

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

P. V.

Naar: KREFEL

25/04/2019

Beste,Op 20/02/2016 kochten wij bij Krefel Hasselt een Miele stofzuiger C3 en namen er direct een verlengde garantie bij, want - en ik citeer hier Krefel letterlijk: 'In ruil voor een eenmalig bedrag wordt de standaardgarantie van 2 jaar omgezet in 5 jaar, om u een totale gemoedsrust te garanderen.'. Nadat wij dit toestel op 8/03/2019 binnenbrachten ter herstelling (herstellingsbon 19030810399635, kapot oprolmechanisme stroomdraad en stroef schuivende zuigstang), bleek dit echter een compleet misleidende stelling te zijn: in werkelijkheid is deze zgn verlengde garantie slechts een verzekering van de restwaarde, die met 1% per maand afneemt. Bovendien, als uw toestel 'economisch onherstelbaar' wordt verklaard, en wij hadden die pech..., krijg je die restwaarde zelfs niet uitbetaald, maar krijg je enkel een waardebon die je verplicht om bij Krefel een vervangende aankoop te doen. En als kers op de taart verlies je het restbedrag van je verlengde garantie. Dit werd ons meegedeeld in een brief, gedateerd op 19 maart, die wij op 26 maart ontvingen. Een mail naar Krefel Customer Care, waarin ik uitlegde dat ik dan liever het toestel terugkreeg en wel zou afzien van de garantie - het werkte tenslotte goed, behalve de 2 kleinere defecten - had geen effect Krefel bleef bij hun standpunt. Toen ik daarop een klacht formuleerde bij via Krefels website, kreeg ik tot mijn verbazing antwoord van diezelfde Customer Care groep, niet verwonderlijk met hetzelfde standpunt. Vandaar dat ik mijn klacht nu via Test Aankoop formuleer en hopelijk gaat die dan deze keer via een andere weg. Hierna nog een een copy van mijn laatste mail wisseling met Krefel:-------------------------------------------------------------------------Geachte Klant, Wij hebben uw mail goed ontvangen. Zoals reeds vermeld, is het helaas niet mogelijk om uw toestel terug te bekomen. Wanneer een toestel economisch onherstelbaar wordt verklaard, wordt steeds de restwaarde uitbetaald in de vorm van een aankoopbon. Dit zijn de voorwaarden van uw contract. Met vriendelijke groeten, Krëfel Customer Care From: Mail Box/krefel To: CustomerCare/krefel@krefel, Date: 10/04/2019 15:28 Subject: Vraag via online vragenformulier : PVSent by: Marlan Alpuerto From : pv Bonnummer: 16022010351772 Betreft: vervolg klacht in verband met herstellingsbon 19030810399635. Door een verkeerde toetsaanslag werd mijn klacht onvolledig verzonden, even recapituleren: na binnenbrengen van dit toestel ter reparatie onder verlengde garantie, werd dit 'economisch onherstelbaar' verklaard en werd mij meegedeeld dat ik een bon ter waarde van de restwaarde kon gaan afhalen. Punt, amen, geen alternatief. Dit terwijl het toestel slechts mineure, zij het vervelende, mankementen vertoonde. Het was echter nog perfect bruikbaar. Toch oordeelde uw Customer Care afdeling, zonder enige vorm van overleg met de klant (ik dus...) dat het toestel op de schroothoop hoort, en bleef het zelfs bij dat standpunt na mijn vraag om het toestel dan maar te retourneren aan de rechtmatige eigenaar (ik dus weer..), een optie die zowel u als mij geld zou besparen en niet zou resulteren in onnodige verspilling. Want dat is het wel: een toestel dat ondanks een paar mineure mankementen nog perfect bruikbaar is, naar de schroothoop verwijzen. In deze tijd waarin men de mond vol heeft over vermindering van de afvalberg en de ermee gepaard gaande klimaat-impact zomaar een goed werkend toestel weggooien omdat het enkele ongemakken vertoont. Wij zijn bereid ermee verder te leven, maar dat werd ons verhinderd. En dat een herstelprocedure op zo'n rigide en klant-onvriendelijke manier wordt uitgevoerd, zonder enige ruimte voor inspraak, dat stoort me mateloos. Bij deze herhaal ik dus de vraag om mijn verzoek te honoreren, om het toestel terug te bezorgen en dan de verlengde garantie maar te laten eindigen. Verder de vraag om uw verlengde garantievoorwaarden te herzien, zodat de klant inspraak krijgt in het verloop van het herstelproces. Zoals ik het nu heb meegemaakt, is het verloop voor mij onaanvaardbaar. -------------------------------------------------------------------

Berichten (2)

KREFEL

Naar: P. V.

25/04/2019

DATA NOT AVAILABLE

KREFEL

Naar: P. V.

29/04/2019

Geachte Klant,Wij hebben uw mail goed ontvangen.In overeenstemming met de voorwaarden vanuw contract Verlengde Garantie, kunnen wij helaas geen gevolg geven aanu verzoek voor het terug bekomen van uw toestel.Zoals reeds vermeld, uw toestel werd economischonhersteld verklaard waardoor de restwaarde werd uitbetaald.Hiermee verblijven wij, Geachte Klant,met oprechte hoogachting.Krëfel Customer Care


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform