Terug

Verleid om Bol-cadeaubonnen te kopen

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Bestelling

Klacht

V. S.

Naar: bol.com

21/11/2024

Ik heb op 22 oktober een Quooker voor 1598 € besteld bij Bol.com via de partner A.C.A. Electronics. In eerste instantie werd mij meegedeeld dat A.C.A. Electronics snel contact zou opnemen om een leverdatum af te spreken. Tot 3 november had ik echter niets van A.C.A. Electronics vernomen, dus heb ik zelf contact opgenomen. Daarna werd mij verteld dat de kraan op 7 november geleverd zou worden. Dus we blijven op 7 november thuis, maar er komt geen Quooker en er volgt ook geen update. Op 8 november - wederom alleen na mijn eigen navraag, want A.C.A. Electronics nam zelf geen contact op - wordt ineens de bestelling geannuleerd, zonder enige uitleg. Inmiddels heb ik de "terugbetaling" in Bol-cadeaubonnen (voor een bedrag van 1598 euro) ontvangen. Ik kan echter niets met deze bonnen omdat ik ze alleen voor deze bestelling via "Benefits at Work" heb gekocht. De prijs van de Quooker is inmiddels gestegen naar 2399 euro, dus ik zal de Quooker zeker niet meer bij Bol kopen. Ik voel me zwaar misleid. Ik werd verleid om Bol-cadeaubonnen te kopen vanwege een aantrekkelijk geprijsd aanbod. Bol negeert al enige tijd mijn verzoeken om de waarde van de bonnen over te maken naar mijn bankrekening. Bovendien heb ik geen enkele compensatie gekregen voor al het gedoe - we zijn nutteloos thuisgebleven op 7 novemberwe en zitten nu al 4 weken zonder kraan in de keuken.

Berichten (5)

bol.com

Naar: V. S.

21/11/2024

Goedemiddag, Bedankt voor het doorgeven. We hebben de klant zijn klacht al in behandeling genomen via Trustpilot. De e-mail vanuit ons naar de klant is gestuurd op 19 november 2024 08:45. Met vriendelijke groet, Natalya Klachtensites – Service operations Papendorpseweg 100, 3528 BJ Utrecht, The Netherlands Van: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be Namens klachten@test-aankoop.be Verzonden: donderdag 21 november 2024 10:15 Aan: webcare webcare@bol.com Onderwerp: Verleid om Bol-cadeaubonnen te kopen ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

V. S.

Naar: bol.com

21/11/2024

Uw e-mail van 19 november om 8:45 uur gaat niet in op mijn klacht. In feite verwijst het alleen naar de algemene voorwaarden: “Wij, bol, zijn geen onderdeel van de koopovereenkomst. U heeft het artikel bij de verkoper gekocht. [...] Om deze reden vragen wij u zich verder te richten tot de verkoper als u wenst de Quooker [...] alsnog te ontvangen.” Verder heb ik al gereageerd op uw e-mail van 19 november 8:45 uur op 19 november 11:05 uur. Ik heb toen expliciet vermeld dat ik het artikel niet meer van de verkoper wilde ontvangen (omdat ik de kans dat ik dit artikel nog zou ontvangen erg klein acht). In plaats daarvan heb ik gevraagd om de waarde van de bonnen over te maken naar mijn bankrekening - aangezien de bonnen een zaak zijn tussen Bol en mijzelf en NIET tussen de verkoper en mijzelf. Zowel deze e-mail als een e-mail van 18 november waarin hetzelfde werd gevraagd, werden door Bol genegeerd.

bol.com

Naar: V. S.

21/11/2024

Goedemiddag, Zoals aangegeven mag de klant zich wenden tot de verkoper. Wij kunnen hierin helaas niets meer betekenen, aangezien de koopovereenkomst niet met ons is gesloten, maar met de verkoper. Met vriendelijke groet, Natalya Klachtensites – Service operations Papendorpseweg 100, 3528 BJ Utrecht, The Netherlands Van: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be Namens klachten@test-aankoop.be Verzonden: donderdag 21 november 2024 16:01 Aan: webcare webcare@bol.com Onderwerp: Nieuw bericht van VOLKER S ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

V. S.

Naar: bol.com

21/11/2024

Zoals al meerdere keren aangegeven gaat het hier niet om de koopovereenkomst, maar om de Bol-waardebonnen die exclusief voor dit artikel zijn gekocht. De verkoper kan de Bol-waardebonnen niet inwisselen voor geld, dit is uitsluitend de bevoegdheid van Bol.

bol.com

Naar: V. S.

21/11/2024

Goedenavond Volker, Bedankt voor je reactie. Het uitkeren van de waarde van de cadeaukaarten in geld op rekening is niet mogelijk. Het is jouw eigen keuze geweest om de cadeaukaarten aan te schaffen. Wij betalen een terugbetaling terug, zoals wij deze ook ontvangen. Dit staat ook vermeld op onze website. bol.com Klantenservice Terugbetalen Met vriendelijke groet, Bol Van: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be Namens klachten@test-aankoop.be Verzonden: donderdag 21 november 2024 18:45 Aan: webcare webcare@bol.com Onderwerp: Nieuw bericht van VOLKER S ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

Bemiddeling door Testaankoop 21 november 2024

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform