Terug

Verkopers account onterecht geblokkeerd

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

C. C.

Naar: Catawiki

02/07/2020

Beste,enkele maanden terug heb ik een verkopers account aangemaakt op Catawiki, een online veiling platform waar je allerhande kunt aanbieden waar bij het einde van de veilingduur het aangeboden product aan de hoogste bieder verkocht wordt. Wanneer je product verkocht werd en de koper betaalde aan Catawiki de veilingprijs waar Catawiki aan de verkoper 15,1% incl. btw op inhoud, dan moet je als verkoper binnen de 3 werkdagen je goederen verzenden naar de koper. Omdat ik als hobby verschillende soorten vintage lampen restaureer, polijst etc. en ik ruimte te kort heb om ze zelf allemaal te houden wilde ik ze op Catawiki aanbieden. En dat verliep inderdaad goed. De lampen werden meestal verkocht ik stuurde ze binnen de 3 dagen naar de eindklant en kreeg alleen maar goede beoordelingen. Nu kreeg ik plots een mailtje waarbij men mijn account onmiddellijk stop zet omdat hun 'systeem' gedetecteerd zou hebben dat ik eender een account zou hebben gehad dat ze geblokkeerd hadden omwille van weet ik veel wat. Ik kan geen kavels meer aanbieden en de betalingen van de kavels die op de laatste veilingen verkocht werden zijn nog steeds niet uitbetaald. Ik had nooit eerder een account en begrijp hier helemaal niets van. Vooral het lijntje 'dit is MOGELIJK een account dat u heeft aangemaakt stoot me enorm tegen de borst. Dus op basis van vermoedens en mogelijkheden sluiten ze mij uit voor verkoop en betalen ze mijn kavels niet uit??? Dit is de mail die ze mij stuurden:Beste Cynthia, U ontvangt dit bericht omdat uw account is geblokkeerd.We hebben uw account geblokkeerd omdat we van mening zijn dat uw account identiek is aan een eerder geblokkeerd account.Dit is mogelijk een account dat in uw naam of namens u is gemaakt.Ons systeem heeft de verbinding met uw huidige account en het eerder geblokkeerde account gemarkeerd. Als zodanig hebben we genoeg bewijs om het account te blokkeren.Omdat u onze vorige waarschuwing om geen zaken te doen op Catawiki heeft genegeerd en u vrijwillig en bedrieglijk besloot een nieuw account aan te maken, kunnen we u niet verder ondersteunen. Dit is in overeenstemming met onze Gebruiksvoorwaarden, Artikel 5: uw Catawiki-account, in het bijzonder de punten 4, 5 en 6.Wat gebeurt er nu?U mag niet langer op Catawiki verkopen. Kavels met de status ‘Goedgekeurd’, ‘In behandeling’ of ‘(Opnieuw) aangeboden’ worden door onze experts verwijderd. In het geval dat er kavels zijn die moeten worden verzonden, vragen wij u deze onmiddellijk te verzenden en een geldige track & trace toe te voegen. Als er nog steeds geschillen zijn, vragen wij u deze zo snel mogelijk op te lossen. Kavels die zijn geveild maar nog niet zijn betaald, kunnen nog steeds worden verzonden na ontvangst van de betaling van de koper. Voor uw succesvolle verkopen die momenteel niet worden betwist, ontvangt u uw betaling te zijner tijd.Houd er rekening mee dat als gevolg van de bovengenoemde schending, onze beslissing over deze kwestie definitief is en niet kan worden betwist. Omdat uw account nu is gemarkeerd, zal verder contact met onze Klantenservice niet leiden tot een herziening van onze beslissing. Bovendien worden alle nieuwe accounts die u aanmaakt onmiddellijk verwijderd en worden uitstaande betalingen op de nieuwe accounts niet overgemaakt.Wij hopen u voldoende te hebben geïnformeerd en danken u voor uw begrip. Met vriendelijke groet,Catawiki

Berichten (2)

C. C.

Naar: Catawiki

23/07/2020

Geachte Catawiki, u heeft mij nog steeds geen bewijzen voorgeschoteld die jullie zogezegd doen vermoeden dat er een geblokkeerd account bestaat/bestond dat ten onrechte aan mij gelinkt is. U verwijdert zomaar zonder reden mijn aangeboden kavels en betaalt de 1535€ die ik nog moet ontvangen voor de verkochte kavels (trouwens aan zeer tevreden kopers) nog steeds niet uit op mijn rekening. Ik wil u vragen mijn account terug te activeren. U heeft niet het recht mijn account te verwijderen zonder enige reden of zogezegde bewijzen. Ik vermoed heel sterk dat dit een laffe truc is om andere aanbieders die dezelfde artikelen aanbieden en jullie beter liggen, het monopolie willen verschaffen. Ik reken erop mijn geld onmiddellijk te ontvangen en wanneer je niet met degelijke info over mijn blokkering voor de dag komt die aantoont dat ik in het verleden een ander account had, wat niet klopt, mijn account als aanbieder terug te activeren. Met vriendelijke groeten,Cynthia Cuvelier

C. C.

Naar: Catawiki

19/08/2020

Beste, ik heb inmiddels de betalingen ontvangen maar kan nog steeds geen nieuwe kavels op Catawiki plaatsen omdat u mijn verkopers account ten onrechte heeft geblokkeerd. Graag dringend een oplossing.Mvg, Cynthia


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform