Bij de bioscoop UGC te Antwerpen hanteert men 2 verschillende voordeel formules. 1. Een 5 beurten kaart voor 30,15 Euro geldig, op alle uren behalve van vrijdag 18u30 tem. zondag 18u30. 2. Een 5 beurten kaart voor 39,25 Euro, geldig op alle uren. Op 17/8 ’s avonds kom ik met mijn vrouw aan de balie om 2 tickets voor een film. Aangezien er op mijn voordeelpas (2e type) nog maar slechts 1 ticketje over was, stelde de verkoopster aan de balie voor om een nieuwe voordeelpas te nemen. Ik ging akkoord en wees nog eens duidelijk erop dat ik dezelfde formule wil zoals altijd en wijs hierbij naar de duurdere formule op de folder aan de balie. Zo gezegd zo gedaan, ik reken af met mijn bankkaart, wij krijgen een nieuwe, identiek uitziend pasje en de 2 ticketjes om de film te gaan bekijken. Wegens het fletse licht aan de balie kon ik geen prijs zien staan op de bankautomaat, maar veronderstelde ik dat de verkoopster me het product verkocht zoals zonet mondeling was afgesproken. Bovendien was het niet de eerste keer dat ik dergelijke formule kocht. Een week later komen we terug aan bij de bioscoop, met de 5-beurtenkaart waar dus al 1 stripje van af was. Men weigert ons echter, tot onze verbazing, met de betreffende pas 2 tickets te verkopen aangezien het al na 18u30 was en het een goedkope voordeelpas was. Ik leg uit dat dit om een vergissing moet gaan van hun verkoopster, want dat ik duidelijk had gemaakt dat ik niet de goedkope pas wilde. Ik stel voor om de huidige pas in te leveren, het geld te recupereren en een nieuwe duurdere pas aan te kopen. Dat wordt echter halsstarrig geweigerd, wegens niet mogelijk met hun ‘systeem’ omdat er al een strip van de kaart was. Een half uur heb ik met de zaakvoerder gediscussieerd. Het enige antwoord dat ik terug kreeg was 'ik begrijp u, maar ik kan u niet helpen...'. Een keer ook 'ja u kan uw kaart misschien verkopen aan andere mensen hier' Uiteraard gaan wij hiermee totaal niet akkoord. De verkoop was duidelijk een vergissing van hun kant, beide types passen lijken ook helemaal op elkaar, er is geen visuele controle op je aankoop mogelijk. Op het scherm van hun bancontact kun je niet, of niet duidelijk het bedrag zien dat er wordt afgehouden, de verlichting aan de balie is er ook te veel gedimt om alles scherp te zien. En in ons geval heeft de verkoopster duidelijk een ander product verkocht dan mondeling was afgesproken. Ook de manier waarop achteraf halsstarrig elke oplossing van de tafel wordt geveegd is voor mij onaccepteerbaar. Op het uitreksel van de verkoop zie ik als transactietijdstip : vrijdag 17/8 18u29:31. Dus heeft, naar ik vermoed, de verkoopster de default uit hun systeem genomen, en niet de formule zoals in onze historiek te zien valt. Een halve minuut later was dit waarschijnlijk niet gebeurd want, naar ik vermoed dan verandert de default formule in hun systeem.