Eén van de medewerkers van het bedrijf, Kiona Vermeersch, kwam bij ons langs in mei 2018 in naam van Proximus. Er werd ons een heel aantrekkelijk contract voorgesteld waardoor onze maandelijkse kost voor telefonie, internet, tv en mobiele telefonie zou dalen naar €103 per maand. Vervolgens werden wij opgebeld door Adviesbureau Totaalplan met de boodschap dat wij niet kredietwaardig zouden zijn waardoor wij geen contract konden aangaan bij Proximus. Kiona is op datzelfde moment deze foute informatie gaan doorbriefen bij mijn schoonmoeder, iemand die wij hadden aangereikt als nieuwe klant. Qua privacy kan dit ook tellen.Wanneer wij echter met Proximus zelf in contact kwamen, konden zij niet voldoen aan de voorwaarden die werden voorgesteld door bovengenoemd adviesbureau. Zij hebben onze kredietwaardigheid nagekeken en er bleek geen enkele reden te zijn om ons geen klant te laten worden. Blijkbaar was er gewoon nooit een contract voor ons doorgegeven aan Proximus en heeft Totaalplan hun fout dan op ons proberen afschuiven. Proximus zelf was onthutst door de acties van Totaalplan. Dit terwijl ze toch in hun naam optreden. Tientallen telefoons naar de helpdesk van Proximus en 4 maanden later is het ons eindelijk gelukt om op eigen houtje alles geïnstalleerd te krijgen, mits de nodige kosten. De kost van ons abonnement ligt meer dan €20 hoger dan ons werd beloofd, dit dankzij de leugens en fabeltjes die werden verkocht door adviesbureau Totaalplan. Aangezien wij via Proximus zelf niets vernemen over onze klacht naar het adviesbureau, proberen wij via deze weg gerechtigheid te krijgen voor het leed dat ons gedurende 3 maand werd aangedaan. Wij hopen dan ook dat er met deze klacht geen enkel ander bedrijf nog beroep doet op bovengenoemd adviesbureau en zo andere potentiële klanten niet met dezelfde miserie opzadelt zoals wij dit de laatste maanden hebben ervaren.