Terug

Verkoop van cosmetica die niet volgens de regels voldoet van de EU

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

C. V.

Naar: bol.com

25/11/2020

Beste, ik bestelde een magnetisch gezichtsmasker bij bol.com bij de partner Ibrahim. Al snel merkte ik dat het masker niet voldoet aan de wettelijke normen voor cosmetica binnen de EU. Aangezien dit masker 20 dagen geleden is besteld en dit probleem nog steeds niet is opgelost, ben ik genoodzaakt jullie hiervoor te contacteren. Ik heb bol.com gewezen op het feit dat dit masker niet wettelijk verkocht mag worden: 1. houdbaarheidsdatum na opening (12 maanden) is korter dan de houdbaarheidsdatum van het product (01/12/2020)2. de contactgegevens van de leverancier staan hier niet op dus bij problemen kun je hen niet contacteren3. de taal van waar het product wordt verkocht staat niet op het label, wat verplicht is binnen de E.U.Nadat ik hen hiervoor heb gecontacteerd, verwees bol.com mij door naar de leverancier, die mij er op wees dat het product wel verkocht mag worden en stuurde me een Chinees certificaat door waarop staat dat het internationaal verhandeld mag worden. Hierop staat geen artikel code en daarbuiten zijn de Europese normen veel hoger dan de meeste andere landen, waardoor dit geen garantie biedt over het product.Nadat ik vroeg om een bewijs dat dit product in Europa mocht verkocht worden, heb ik nooit een antwoord gekregen.Sterker nog: Het product is in promotie gegaan waardoor het vaker verkocht kan worden en is er een kleine disclaimer gekomen over dat als je van één van de stoffen allergisch bent, je het product niet moet kopen.Hierna heb ik geprobeerd om via een slechte review bij het product, mensen te waarschuwen van het product en de gevaren. Helaas is deze review nooit gepost op bol.com.Nu ben ik eerlijk gezegd ten einde raad, het product mag officieel niet verkocht worden en zou dit product graag van de site halen. In cosmetica dat niet volgens de wetgeving is, kunnen o.a. kankerverwekkende stoffen en dierlijke resten zitten, hierdoor zou ik graag het product in een labo willen testen om zeker te zijn dat het product geen kwaad kan doen aan mensen die het hebben gebruikt.

Berichten (1)

bol.com

Naar: C. V.

09/12/2020

Beste Clarine, Ik wil eerst mijn excuses aanbieden voor het ongemak dat ik heb veroorzaakt. Als ik een product wil testen, koop ik meestal in kleine hoeveelheden van mijn leverancier om te testen of het product goed is en of het goed verkoopt. Ik nam contact op met mijn leverancier in China en legde hem de situatie uit en vroeg hem ook of ze een CE-certificaat hadden en ze stuurden me een Chinees certificaat, ik legde uit dat dit niet het certificaat is die ik nodig hebben om te kunnen verkopen hier in Nederland en aan het einde zei hij dat ze het CE-certificaat niet hadden. toen ik in eerste instantie Ze zeiden dat als ze het hadden en dat ze het naar mij zouden opsturen en uiteindelijk hebben ze me het certificaat nooit laten zien. Uiteindelijk heb ik het zo gelaten, want er waren er maar 5 van die zwarte Mask ik kocht en ik geef toe dat ik een fout heb gemaakt als verkoper omdat ik het risico loop klanten te verliezen. Mijn oprechte excuses, het product is geannuleerd vanaf de Bol.com-pagina Mijn klanten zijn erg belangrijk voor mijn en voor Bol.com ook, En ik zou u graag belonen met een klein cadeautje als u het accepteert? Met vriendelijke groet, Abriham Partner van bol.com -------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Je hebt een vraag gesteld via bol.com. Deze vraag is doorgezet naar de partner die het artikel verkoopt in onze winkel. Onze partner kan jouw vraag het beste beantwoorden. Een reactie op deze mail komt direct uit bij de partner. Komen jullie er samen niet uit? Neem dan contact op met de bol.com klantenservice. ---- Original Message ---- [:test-aankoop.be/klagen/gebruiksvoorwaarden] [:test-aankoop.be/klagenrivacy]


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform