Terug

verkoop onterecht als namaak gecancelled

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

H. D.

Naar: VINTED

09/08/2021

Beste , ik verkocht een witte jeans van Hilfiger Denim aan zak66. Op de site stonden duidelijk foto's van het product, de logo's van het merk en het maatetiket. Het artikel was amper gedragen en in zeer goede staat. Ik verkocht dit voor €10. Bij ontvangst had de koper opmerkingen over de maat (was duidelijk zichtbaar op het etiket) en de echtheid. Ze stuurde ook een onduidelijke foto. Ik meldde dat ik het niet eens was met deze opmerkingen maar dat ik wel bereid was het artikel retour te nemen volgens de Vinted procedure. De koper meldde dat ze het retour zou sturen en de trackinginfo zou doorgeven. Dagen later vroeg ze naar het retouradres. Dat stuurde ik door. Weer dagen later vroeg ze naar een telefoonnummer of mailadres. Ik stuurde een mailadres. (achteraf ontdekte ik dat dit eigenlijk afgeraden wordt door Vinted) Daarna kwam de vraag van Vinted om de autenticiteit aan de koper te bewijzen. We stuurden opnieuw onze foto's en verwezen naar andere afbeeldingen op Google van eenzelfde artikel die overeen kwamen met onze foto's. Van toen af kwamen er alleen nog maar geautomatiseerde antwoorden van Vinted (1 keer zelfs met een foute aanspreektitel ! ) die redelijk beschuldigend waren aan mijn adres zonder ook maar enig bewijs dat de koper gelijk had. Naar mijn idee werden mijn antwoorden niet bekeken / serieus genomen. Terugbetaling werd snel goedgekeurd zonder dat er een retour verplichting was. Ik heb dus geen geld ontvangen en ben een merkartikel kwijt. Voor mij is dit oplichting door de koper. Aangezien de transactie 'geannuleerd' werd is het ook niet mogelijk een review achter te laten bij de koper om andere verkopers te waarschuwen over zak66. Vinted laat mij als verkoper in de kou staan.

Berichten (1)

VINTED

Naar: H. D.

10/08/2021

DATA NOT AVAILABLE


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform