BesteHet bedrijf van mijn vrouw sloot op 30/11/2021 een contract van 24 maanden met AFE Benelux. Zij zouden het bedrijf van mijn vrouw gedurende die termijn continu op Instagram en in mindere mate op Facebook boosten bij de gepaste doelgroep(en). Mijn vrouw vroeg expliciet de nadruk te leggen op Instagram omdat de doelgroep zich niet actief op Facebook bevindt. Na 3 maanden amper updates, herhaaldelijke mails zonder antwoord en onduidelijke communicatie te ontvangen kregen we vandaag de tussentijdse resultaten waaruit blijkt dat de focus op Facebook werd gelegd en dat er voor Instagram geen resultaten bereikt zijn. Nochtans staat er in artikel 7 van het contract dat mijn vrouw als klant de keuze krijgt om haar voorkeur voor het platform uit te spreken. Dit is gebeurd, maar daar werd door hen als leverancier van de dienst geen rekening mee gehouden. Daarnaast werd er ons op 4/2/2022 verteld dat de campagne niet continu zal lopen, maar slechts 1 maand actief verspreid wordt om daarna telkens 2 maanden in een vorm van slaaptoestand te gaan. Desalniettemin blijven ze factureren voor de 2 maanden waarin zij als bedrijf voor ons geen prestaties leveren. In het contract staat dat er telkens een campagne loopt voor 1, 2 of 3 maanden en dat de tweede campagne daarna van start gaat 3 maanden na de eerste campagne. Tijdens het verkoopsgesprek was er sprake van een aanpassing van de campagne als wij dan wensten (actualisering) en wij dachten dat dit bedoeld werd met 'tweede' campagne en dus niet dezelfde opnieuw zoals nu blijkt. Wij dachten dus: campagne 1 loopt 3 maanden waarop de tweede dus aansluitend zou starten.We hebben het gevoel dat AFE hun kant van het contract totaal niet naleeft, er gebruik werd gemaakt van misleidende reclame en dat er door verschillende verkoopspraatjes te gebruiken wij als klant op het verkeerde been zijn gezet om zo het contract toch getekend te krijgen. Het vertrouwen in de samenwerking is volledig weg. We hebben reeds via mail en telefonisch contact gehad met het bedrijf. Onze klacht werd telkens niet serieus genomen en we werden de hele tijd doorverbonden van de ene naar de andere medewerker. Indien deze onproductieve samenwerking blijft verder lopen, lijdt het bedrijf van mijn vrouw nodeloos veel verlies. Door de grote vertrouwensbreuk tussen ons en AFE zien we een stopzetting van het contract ook nog als enige optie. We hebben exact hetzelfde gevoel als beschreven wordt in onderstaand krantenartikel. Mijn vrouw was immers ook net die maand gestart als zelfstandige:https://www.emerce.nl/nieuws/belgische-megazaak-tegen-omstreden-sitebouwer-proximedia-oudwerknemers-klappen-uit-school