Terug

Verkoop namaak handtas

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

H. S.

Naar: VINTED

19/05/2025

Geachte mevrouw/heer, Op 3 mei 2025, kocht ik de handtas polène mokki ébène grainé van de verkoper honore21 voor een totaal bedrag van 278,69 € (Verzendkosten: 4,99 € + artikel: 260,00 € + Kopersbeschermingvergoeding: 13,70 €) (transactienummer 13631259471). Ik stel echter vast dat de handtas die ik ontving een namaak handtas is. Dit kan ik staven aan de hand van foto’s en vergelijking met een echte handtas van het merk besteld op de officiële site. De handtas die ik ontving heeft niet dezelfde kwaliteit van leder en hardware dan dat ik gewend ben van het merk Poléne. De dustbag die bij de handtas werd geleverd is ook van slechte kwaliteit en heeft nog een oud logo, het logo wordt niet vermeld op alle hardware en wanneer ik de tas vergelijk met de foto’s op de officiële site zie ik ook duidelijke verschillen. De verkoper bezorgt me een foto van een digitale factuur die in mijn opinie door iedereen in Word nagemaakt kan worden. Dit heeft geleid tot een klacht die ik indiende bij Vinted zelf. Ik lever foto’s aan en beschrijf waarom ik er vrij zeker van ben dat de handtas die ik ontvangen heb namaak is. De uiteindelijke beslissing van Vinted is dat er niet voldoende authenticiteitsinformatie is, dus keurt Vinted de retourzending van de handtas waarmee u problemen had goed. Het volgende staat vermeld op de Vinted FAQ pagina onder de rubriek “het artikel lijkt nep”: “ Als we al het bewijsmateriaal bekijken en er sterke aanwijzingen zijn dat het artikel vervalst is, vragen we je het artikel niet terug te sturen naar de verkoper, maar ontvang je wel een terugbetaling.” Vinted bevestigt mij dat er niet voldoende authenticiteitsinformatie is maar ik moet wel de handtas op eigen kosten terugsturen naar de verkoper. Dit is in tegenstrijdig met huneigen “waarden” aangezien Vinted aangeeft niet achter namaak producten te staan. Ik wil dus niet ingaan op de vraag om de namaak handtas terug te sturen. Ik verwacht een antwoord terug uiterlijk om 22 mei 2025 aangezien ik de aankoop terug moet sturen voor 26 mei 2025 anders krijg ik mijn geld niet terug. Met vriendelijke groeten, Bijlage: - Kopie factuur - Ander nuttig element voor het bedrijf in het kader van uw klacht

Bemiddeling door Testaankoop 27 mei 2025

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform