Terug

Verkoop en installatie niet volgens belofte en gebrekkige communicatie

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

P. L.

Naar: KEUKENS DE ABDIJ

19/10/2022

Beste,Hieronder de historiek van onze bestelling tot (gedeeltelijke) levering hetwelk alles behalve tot het gewenste resultaat geleid heeft:6 juni 2021: contract getekendNa offerte van een concurrent (Eggo keukens), een duurdere offerte getekend bij Keukens de Abdij, met belofte van diepere ladekasten onder het werkblad (van 70cm diep), een inbegrepen binnenhuisarchitecte, meer kwaliteitsvolle toestellen mét smartfuncties als ook kasten van betere kwaliteit.De wachtlijst was tot november of december 2021, maar dat namen we er graag bij voor onze droomkeuken.24 september 2021: Afspraak met de keukenarchitecte, die tot onze verbazing met een tekening begon die totaal verschillend was van de keuken uitgetekend door de verkoper. Gelukkig hadden we een foto om te bewijzen dat er een aantal fouten waren (oa. geen greeploze bovenkasten, geen legplanken, groeven in plaats van een verlek etc...). Bij het overlopen viel ons ook op dat het werkblad te hoog kwam, waardoor ons keukenraam niet meer zou kunnen openen. Wij hadden verwacht dat een binnenhuisarchitecte dergelijke zaken zelf zou opmerken, of er een oplossing voor geven. Maar neen, we moesten zelf de geschikte oplossing zoeken. Bovendien zagen we vervolgens dat de voornaamste reden waarom we een, overigens duurder, contract bij keukens de abdij genomen hadden, nl. het werkblad van 70cm diep en bijhorende diepere ladekasten, totaal niet opgenomen waren. Keukens de abdij beweerde dat ze geen diepere ladekasten in hun gamma hadden en dat ze niks konden verkopen wat ze niet hadden. Wij waren echter zeker dit besproken te hebben met de verkoper, maar het was niet terug te vinden in het gekrabbel van de verkoper. We voelden ons bedrogen. We hadden de keuken die we oorspronkelijk bij Eggo voor 12 685.88 euro gingen bestellen, aan 7673.27 euro meer betaald. We kregen niet veel begrip. De fout van de belofte van 70 cm stond niet op papier, dus het was woord tegen woord. Gelukkig dat alle andere fouten op papier stonden, anders hadden we waarschijnlijk nog veel meer betaald. De ene fout die niet op papier stond (en kostelijk was), beweert Keukens de Abdij natuurlijk niet gemaakt te hebben.We gingen ontgoocheld naar huis en hoopten dat de kwaliteitsvolle keuken toch de moeite waard was.Helaas! Op 23 februari 2022 krijgen we per email bevestiging dat de plaatsing van de keuken zal doorgaan op 15/03/2022, 16/03/2022 en 17/03/2022 en dat het resterende bedrag van de keuken dient betaald te worden vóór de levering. Op 8 maart 2022 betalen we het resterende bedrag van de keuken zoals afgesproken. Twee dagen na de betaling krijgen we op 10 maart de mededeling dat de oven, koelkast, vaatwasser en keukenkraan ontbreken. Wel lastig als je net heel uw oude keuken hebt afgebroken, en 'toevallig' dat dit pas meegedeeld wordt na ontvangst van de slotbetaling.15 maart 2022 wordt onze keuken geplaatst. Een zeer vriendelijke, bekwame plaatser komt dit doen. Na het plaatsen van de kasten, valt ons op dat er zeer grote open ruimtes zijn naast de kasten. Na overleg met Keukens de Abdij, blijken de kasten verkeerd getekend. Ze stellen ons andere kasten voor. Twee kasten van 40cm en 50 cm in plaats van 2 kasten van 30 cm. Ook de hangkasten lopen niet gelijk met de schuiven. Daar willen jullie niets aan doen, vermits we de plannen van de architecte gehandtekend hebben. Eerlijk gezegd gingen we er vanuit dat hiermee rekening houden, de meerwaarde van een architecte was.Vol ongeduld bleven we wachten tot als ze onze kasten kwamen vervangen en de ontbrekende toestellen kwamen installeren. Vele vaak onbeantwoorde mails en telefoons later kregen we het nieuws dat ze 27 mei 2022 onze keuken kwamen afwerken. Ondertussen leefden we al twee maanden zonder vaatwasser, oven,… en een tijdelijk werkblad. Dit werkblad was onmogelijk schoon te krijgen, dus we leefden letterlijk in de schimmel, zonder veel communicatie.Mei 2022: Onze keuken werd afgewerkt. We kregen van de plaatser een nieuw ‘tijdelijk’ werkblad. Een kleine schram in onze hangkasten zien we door de vingers, uit schrik nog langer in een werf te leven. Nog steeds geen oven te bespeuren.2 juni en 10 juni 2022 een mail met de vraag wanneer onze keuken volledig afgewerkt zal worden, zonder resultaat. Dinsdag 14 juni 2022 gebeld, waar ze zeiden dat ze zouden terugbellen. Na de ervaring dat dit niet gebeurt, aangedrongen en Veronique aan de lijn gekregen. Vele excuses waarom we geen nieuws krijgen, de levering van de oven zou ondertussen gepland staan op 15/07/2022, maar zonder enige garantie voor die datum. Veronique beloofde 14/06/2022 te informeren bij de mensen van het werkblad en ons vervolgens op de hoogte houden, veel beloftes, maar...Vervolgens een schrijven gestuurd op 17/06/2022 met alle gebreken, maar zonder respons.Uiteindelijk werd er een oven geleverd op 19/08/2022, zeer laattijdig dus, en bovendien moeten wij zelf vaststellen dat het om ander type gaat (zonder smartfunctie), uiteraard zonder ons hierover (vooraf) te informeren en ook zonder oplossing of alternatief of compensatie achteraf.28/09/2022: Ons granieten werkblad werd eindelijk opgeleverd, maar blijkt ook dit niet perfect te passen, namelijk spaties tot 2,5cm, wat onacceptabel veel is en niet op te vullen met onze wandtegels. Wij wouden dit melden aan de keukenplaatser die nog een achterpaneel ging komen plaatsen of aan onze dossieropvolgster Veronique, maar de eerste is nog niet opnieuw langsgekomen, en de tweede beloofde terug te bellen, maar dat is tot heden nog niet gebeurd.Vandaag 19 oktober 2022, bijna een jaar na de initiële geplande opleverdatum is ons geduld op en hopen wij dat Testaankoop ons kan bijstaan voor een alsnog afgewerkte keuken én compensatie voor al het ongemak, uitstel, gebreken, fouten, frustraties die wij aan dit euvel overhouden.Alvast bedankt


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform