Terug

Verkeerde zetel ontvangen

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. V.

Naar: Seats and Sofas

04/09/2023

Ik heb zelf al een mail gestuurd naar Seats and Sofas meer zei hebben nog niet geantwoord. Hieronder staat deze mail. Hier in staat alles uitgelegd wat er gebeurt is.Ik schrijf u met grote verontwaardiging over de recente gebeurtenissen met betrekking tot onze aankoop van een zetel bij uw bedrijf. Ik wil u uitdrukkelijk laten weten dat we diep teleurgesteld zijn in de onprofessionele manier waarop deze situatie is behandeld en dat we niet bereid zijn om uw tekortkomingen te tolereren.Op maandag (28/08/2023) hebben wij alle noodzakelijke stappen ondernomen om een zetel af te halen bij uw bedrijf, waaronder het huren van een camionette zonder problemen.Na een telefoontje op woensdagmiddag (30/08/2023), waarin u ons mededeelde dat we de verkeerde zetel hadden ontvangen, hebben we voorgesteld om het probleem op te lossen door het stuk te ruilen dat slechts een verschil van 30 cm had. Tot onze verbazing werd ons verteld dat dit niet mogelijk was omdat het om een totaal verschillende zetel zou gaan (Andere kleur en opstelling). Dit is simpelweg onwaar en getuigt van een gebrek aan aandacht voor klantenservice.U bood vervolgens aan om via multiline services de zetel te wisselen, ondanks het feit dat we duidelijk hadden vermeld dat er geen lift in de straat mogelijk is wegens plaatsgebrek. Dat is ook de reden waarom we geen gebruik konden maken van deze service in de eerste plaats. Op vrijdag arriveerde de service zoals beloofd, maar zoals verwacht lieten ze via telefoon weten dat ze de lift niet konden plaatsen (02/06/2023). Dit leidde tot nog meer frustratie, aangezien zij onze zetel terug hadden meegenomen en de zetel van de andere klant bij ons achterlieten.Het gebrek aan communicatie na deze gebeurtenis is absoluut onaanvaardbaar. We hebben geen enkel telefoontje ontvangen om de situatie uit te leggen of mogelijke oplossingen te bespreken. Uiteindelijk hebben wij zelf vandaag contact met u opgenomen om duidelijkheid te krijgen. Helaas was de ervaring bij dit gesprek uiterst teleurstellend en onprofessioneel:1. Uw klantvriendelijkheid liet te wensen over.2. U gaf aan dat u bezig was met andere klanten, waardoor wij ons als minder belangrijk behandeld voelden. Terwijl jullie ons lieten weten dat dit nog nooit gebeurd is. Dus dan zouden wij verwachten dat dit nog efficiënter zou moeten opgelost geraken.3. U gaf ons het gevoel dat wij het probleem waren en dat u alles had gedaan wat mogelijk was, wat in strijd is met onze ervaringen.Bovendien hebben we contact opgenomen met de andere klant, die ons een geheel ander verhaal heeft verteld. De klant werd verteld dat wij niet wilden meewerken en dat het onze schuld is dat ze haar zetel vandaag niet kon afhalen (02/09/2023). Dit is een volstrekte leugen, aangezien we zelfs een dag verlof hebben genomen om deze situatie op te lossen. Haar werd ook verteld dat haar zetel nog steeds bij ons was ingepakt, wat niet overeenkomt met de werkelijkheid (zie bijlage).Het is schokkend dat wij als klanten de onprofessionele gang van zaken moeten aankaarten om uw fout op te lossen. Het is niet onze verantwoordelijkheid om de problemen die door uw bedrijf zijn veroorzaakt op te lossen. Waarom zouden wij tegenwerken als wij duidelijk meer hebben betaald voor een grotere zetel?Wij willen een duidelijke oplossing voor deze kwestie. We hebben twee mogelijke opties aangeboden:1. U komt de zetel wisselen, maar begrijp alsjeblieft dat wij niet in staat zijn om de zetel zelf naar beneden te brengen en onze eigen zetel weer naar boven te dragen, omdat ik alleen thuis ben wanneer uw medewerkers langskomen.2. U betaalt het prijsverschil terug en laat de huidige zetel bij ons achter.Het is ook van groot belang dat we het volgende punt aanstippen: Bij afhaling van de zetel hebben wij een papier gekregen van de andere klant. Dit document bevatte alle persoonlijke gegevens van die klant, waaronder haar adres, telefoonnummer en e-mailadres. Dit is een ernstige schending van de GDPR-wetgeving. Wij hebben de andere klant ook op de hoogte gebracht.In conclusie, wij begrijpen dat fouten kunnen gebeuren, maar dat rechtvaardigt niet de slechte behandeling die wij als klanten hebben ondervonden. Het telefoongesprek van vandaag, 2 september 2023 om 17:16 uur, heeft geleid tot deze e-mail. We verwachten dat u deze situatie zo snel mogelijk serieus neemt en op een passende manier oplost, voor ons en voor de andere klant. Wij zijn zeer ontevreden over uw service en uw gebrek aan professionaliteit heeft ertoe geleid dat wij als klanten zeer ontevreden zijn.In de bijlagen vindt u een foto van de zetel die niet is ingepakt in plastic (Zoals gecommuniceerd met de andere klant), evenals de koopovereenkomst en factuur.Wij vertrouwen erop dat u deze zaak serieus neemt en de nodige stappen onderneemt om dit probleem op te lossen. U heeft onze tevredenheid als klanten ernstig geschaad en wij verwachten een snelle en doeltreffende oplossing.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform