Terug

Verkeerde slotafrekening na plaatsing digitale meter

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. B.

Naar: Engie

13/11/2023

Beste,Op 2 mei is er een digitale meter geplaatst. Deze meters stonden bij de start op 0. Op 9 mei heb ik een 'Afrekening periode 24-08-2022 tot 2-05-2023' gekregen. Hier staan de juiste meterstanden op vermeldt.Op 24 augustus volgt er opnieuw een afrekening 'Afrekening periode 24-08-2022 tot 23-08-2023'. Dit is dus een gedeeltelijke overlap. Hier staat de start meterstand voor elektriciteit op 996264 en niet op 0 bij de start van de digitale meter. Er wordt dus een veel te groot aantal kWh aangerekend. Op 28 augustus neem ik telefonisch contact op met Engie. Er wordt een dossier opgesteld om hier duidelijkheid over te krijgen.Op 31 augustus neem ik contact op met Engie via de chat. Ik informeer even of er al een uitleg is. Neen, ze gaan iets laten weten als die er is.Op 5 september neem ik opnieuw contact op met de klantendienst via de chat aangezien het bedrag voor betaling via domiciliering klaarstaat. Ik wil uiteraard niet betalen tot er duidelijkheid is. Er wordt een maand uitstel gegeven van betaling.Op 3 oktober neem ik opnieuw contact op met de klantendienst via de chat aangezien er opnieuw een uitbetaling klaarstaat. De systemen liggen eruit dus ze kunnen niets doen. Ik neem in de namiddag opnieuw contact op. Hier geven ze opnieuw een maand uitstel van betaling.Op 10 oktober heb ik de klantendienst gebeld aangezien de chat niet werkte. De betaling stond nog steeds klaar voor domiciliering. Het uitstel was dus niet gegeven en aangezien de betaling naar de bank was doorgestuurd langs hun kant konden ze geen uitstel geven. Ik moest terugbellen nadat de betaling bij de bank was verdwenen. Wij moesten van de klantendienst bij de bank de betaling laten blokkeren door de domiciliering voorlopig stop te zetten. Dit hebben we dan gedaan.Op 16 oktober was de klantendienst via de chat niet bereikbaar en heb ik gebeld. Ze hebben toen het uitstel van betaling eindelijk kunnen rechtzetten. Ik heb toen ook geïnformeerd wat we best moesten doen zolang er geen duidelijkheid was. Zolang er geen duidelijkheid is, moet ik niet betalen hebben ze me toen verteld.Op 13 november krijg ik de chat weer niet aan de praat en bel ik. De vraag staat nog steeds open maar uitstel van betaling kunnen ze niet meer geven. Ik moet dus tegen 15 november betalen ook al is er geen duidelijkheid. We betalen achteraf wel terug is de boodschap. Ik tover zomaar geen bedrag met 3 nullen tevoorschijn? Een oplossing komt er niet behalve dat ze het opnieuw gaan doorgeven. Normaal is zo'n dossier op 4-6 weken afgerond zei de dame van de klantendienst dan nog even. Dit voelde echt als een klap in mijn gezicht na maanden wachten en nog geen oplossing.Momenteel krijg ik ook meldingen dat ik mijn voorschot moet verhogen. Vier keer hoger dan nu het geval is. Ik heb dus totaal geen idee wat het echte voorschot moet zijn en wordt hier constant met lastiggevallen. Ook volgende jaarafrekening zal ik hier de gevolgen nog van dragen.Ik vind dit geen manier van werken. Als klant ben je de dupe en moet je maar betalen ook al klopt het niet...Als oplossing wil ik dus zeker niet betalen tot er duidelijkheid is. Daarnaast verwacht ik ook minimaal excuses maar graag een compensatie voor de vele uren wachten bij de chat/telefoon. Ik ben altijd vriendelijk gebleven, maar mijn geduld is op en dit geeft mij zeer veel stress die volgens mij vermeden had kunnen worden.

Berichten (3)

Engie

Naar: A. B.

15/11/2023

Beste mevrouw, Beste heer,Test-Aankoop heeft ons uw klacht bezorgd.Dank u voor uw reactie, deze is heel belangrijk voor ons. We besteden veel aandacht aan de klachten van onze klanten en gebruiken deze waardevolle informatie om de kwaliteit van onze dienstverlening te verbeteren.We stellen alles in het werk omzo snel mogelijk een gepaste oplossing te vinden voor uw klacht.Wij informeren u dat u deze e-mail niet kunt beantwoorden. Voor al uw vragen kunt u contact opnemen met onze diensten via onze websitewww.engie.be of via uw online klantenzone.Met vriendelijke groetenChère Madame, Cher Monsieur,Test-Achats nous a bien transmis la plainte que vous lui aviez adressée.Nous vous remercions pour votre démarche. En effet, nous accordons une attention toute particulière aux problèmes rencontrés par nos clients. Ce sont des informations précieuses qui nous permettent d'améliorer la qualité de notre service.Nous mettons tout en Å“uvre pour vous apporter une solution adéquate le plus rapidement possible.Nous vous informons qu'il ne vous est pas possible de répondre à ce mail. Pour toutes vos questions nous vous invitons à contacter nos services via notre sitewww.engie.be ou via votre espace client.Sincères salutations,Complaints Handling TeamBu Beneluxboulevard Simón Bolívar 361000 BrusselsBelgiumwww.engie.bePPlease consider the environment before printing this documente klachtenbox@test-aankoop.beEnvoyé: lundi 13 novembre 2023 09:52À: MS MediatorsRequest (ENGIE Benelux) mediatorsrequests@engie.comObjet: Klacht - Verkeerde slotafrekening na plaatsing digitale meter - (CPTBE01915836-86)Klacht - Verkeerde slotafrekening na plaatsing digitale meter - (CPTBE01915836-86) ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/ ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/

A. B.

Naar: Engie

15/11/2023

Beste,Aangezien de factuur vandaag betaald moet zijn, zou ik graag vandaag een antwoord of een uitstel van betaling krijgen zodat ik geen extra kosten krijg voor het laattijdig betalen.Alvast bedankt om een (tussen)oplossing te voorzien.

Engie

Naar: A. B.

22/11/2023

Beste mevrouw, Beste heer,Als gevolg van uw vraag gericht aan Test Aankoop hebben onze diensten uw dossier geanalyseerd en hebben zij u een gedetailleerd antwoord bezorgd (hetzij via e-mail, hetzij per brief of telefonisch). Wij hopen aan uw verwachtingen te hebben voldaan en bedanken u voor uw reactie.Wij blijven beschikbaar voor alle bijkomende informatie en nodigen u uit om ons in de toekomst te contacteren via onze websitewww.engie.be,via uw klantenzone of via onze Energielijn op het nummer 078 35 33 33. Onze medewerkers zullen uw vragen graag beantwoorden en samen met u een geschikte oplossing zoeken.Wij informeren u dat u deze e-mail niet kunt beantwoorden.Met vriendelijke groetenChère Madame, Cher Monsieur,Faisant suite à votre demande via le système en ligne de Test Achats, nos services ont analysé votre demande et vous ont adressé une réponse circonstanciée (soit par courriel, par voie postale ou par téléphone). Nous espérons avoir répondu à vos attentes et vous remercions pour votre démarche.Nous restons toutefois à votre disposition pour tout complément d'information et vous invitons à nous contacter ultérieurement via notre sitewww.engie.be, via votre espace client ou via La Ligne Energie au numéro 078 35 33 33. Nos collaborateurs se feront un plaisir de vous répondre et de trouver avec vous une solution adéquate.Nous vous informons qu'il ne vous est pas possible de répondre à ce mail.Cordialement,Complaints Handling TeamBu Beneluxboulevard Simón Bolívar 361000 BrusselsBelgiumwww.engie.bePPlease consider the environment before printing this document ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform