Op 8/11/2019 werd een wateronthardingsapparaat geplaatst in ons appartement. De afspraken hiervoor werden gemaakt op 23/10/2019 via een vertegenwoordiger van de firma. Vermis wij een zeer kleine berging hebben was de uitdrukkelijke voorwaarde tot plaatsing dat het apparaat horizontaal met de zijmuur van de berging zou geplaatst worden! De vertegenwoordiger heeft het gevraagde gedemonstreerd met een demo toestel en deze plaatsing ook getekend op zijn bestelbon en samen met ons dit contract ondertekend. De technieker komt het toestel plaatsen op 8/11/2019. Zowel mijn vrouw en ik zijn aanwezig terwijl de technieker de plaatsing in onze berging doet. Wanneer deze plaatsing gebeurd is komt de technieker ons verwittigen om enkele instructies te geven. Dan pas zien we dat het toestel VERTICAAL tov de muur is geplaatst ipv de afgesproken horizontale plaatsing. Volgens de technieker ging dit niet anders. Ondanks onze voortdurende aanwezigheid heeft de technieker ons dit niet gemeld en pas na de plaatsing stonden wij voor dit voldongen feit. Wij weigeren het technisch document af te tekenen. Wij nemen onmiddellijk contact op met de vertegenwoordiger maar die heeft de eerstvolgende weken geen tijd meer en na ruggespraak met de technieker moeten wij deze plaatsing maar accepteren. Dan volgt een op en neer gaand mailverkeer met de firma. Vermits de kwaliteit van het toestel ons wel bevalt ( hier gaat onze klacht trouwens niet over) stellen wij een financiële compensatie voor met name een 50% betaling van de afgesproken prijs. De firma weigert, heeft het over zovele tevreden klanten en minimaliseert ons plaatsgebrek. Wij voeren aan dat het niet aan hun is om onze berging te organiseren en wijzen hun erop dat de plaatsing op voorhand was afgesproken (in het bijzijn van een buurman, getuige) dat het een voorwaarde was van ons, dat het op de bestelbon schematisch was weergegeven, dat het ook zo gedemonstreerd was en dat dit document door hun was ondertekend. De firma blijft weigeren en wil desnoods wat blokken zout geven (nodig voor de ontharding). Dit vind ik vrij cynisch, heel het probleem draait rond plaatsgebrek en dan biedt men ons zoutblokken aan. De firma vindt ons weinig soepel??? Beu van het pingpongspel verzwakken wij onze eis en vragen een compensatie van 500 € ipv 50% op een factuur van 1722,50 €. Dit was de laatste mail van 20/1/2020! Hierop is nooit meer geantwoord. Het eigenlijke factuur hebben we pas maandag 3/2/2020 ontvangen! Het was geantidateerd naar 13/11/2019!!!!Ik heb dan onmiddellijk een aangetekend schrijven gericht naar de firma om hun hierop te wijzen en om hun in gebreke te stellen. Daarenboven heb ik gesteld dat ze asap met mij in contact moeten komen en dat ik de gevraagde compensatie wel degelijk van hun verwacht. Indien dit niet gebeurt voor 15/2 zal ik hun factuur vergoeden minus de gevraagde compensatie.Tot zover deze situatie.