Terug

Verkeerde plaatsing gas aansluiting

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. D.

Naar: FLUVIUS

17/11/2024

Geachte mevrouw/heer, Op vrijdag 18/10/2024 zou Fluvius mijn gasaansluiting installeren. Wij hebben op voorhand bij de aanvraag alle nodige foto’s afgeleverd, waar zij alle info visueel hadden voor de plaatsing. Bij aankomst van de medewerkers van Fluvius werd mij gemeld dat zij geen gat konden maken in de muur waar wij de aansluiting hadden voorzien. Met onderling overleg werd beslist dat de aansluiting op de andere muur zou gedaan worden en waar er ook beslist werd om de aansluiting in de hoek te plaatsen. De medewerkers deden echter moeilijk over een stopcontact, omdat ze niet konden inschatten waar de bedrading liep, terwijl dat het duidelijk was waar de bedrading liep. Gevolg de medewerker wilden de aansluiting niet plaatsen, ik moest de bedrading volledig blootleggen. De medewerkers hebben contact opgenomen met hun overste en hebben zitten wachten tot wanneer de overste kwam opdagen. Deze heeft ook beslist dat de beste plaats in de hoek was en heeft hiervan een beschrijf gemaakt op zijn laptop. Aangezien het vrijdagnamiddag was werden er geen verdere werken uitgevoerd. Wij kregen 3 dagen erna een factuur aangeboden voor de niet uitgevoerde werken van de vrijdag, die we geweigerd hebben van te betalen. Bij het overleg werd ook gemeld dat er de volgende week op maandag en dinsdag niemand thuis was, toch stonden ze dinsdag zonder afspraak aan de deur. Er was dus niemand thuis zoals gemeld. Op woensdag 23/10/2024 stond er een nieuwe ploeg aan de deur zonder afspraak om de aansluiting te doen, mijn vriendin was op dat moment thuis. Zij was in de waan dat alle afspraken die gemaakt waren op vrijdag 18/10/2024 zouden doorgaan. Mijn vriendin is tussendoor de kinderen gaan afhalen op school en merkte na thuiskomst dat de aansluiting op de verkeerde en heel rare plaats werd geplaatst. De aansluiting werd tegen de omlijsting van de garagepoort geplaatst. Gevolg een deel van de muur is afgebroken door de boring, terwijl je duidelijk kon zien dat er reeds een barst in de muur was. Door de verkeerde plaatsing van de gasaansluiting kan ik mijn elektrische geïsoleerde poort niet meer plaatsen (deze was reeds aangekocht en zou de week daarna geplaatst worden)Door het niet kunnen plaatsen van mijn poort, verlies ik dan ook veel warmte, waardoor ik extra kosten ondervind bij mijn factuur voor de verwarming. Mijn gezin bestaat uit een boorling en een peuter van 3 jaar die ik niet in de kou kan laten zitten. Er werd aan mijn vriendin gevraagd om een document te tekenen waarop werd gemeld dat er reeds een barst in de muur was. Mijn vriendin voelde haar onder druk gezet en met tegenzin het document getekend. De werking bij Fluvius is zeer chaotisch, de afspraken worden onderling niet doorgegeven en onderaannemers weten niet van elkaar, bijgevolg dat de werken verkeerd werden uitgevoerd. Hierdoor hebben wij een klacht ingediend bij Fluvius, dat de werken niet correct werden uitgevoerd, met de vraag of er iemand kon langs komen om naar de uitvoering te kijken en te beoordelen. Wijzelf hebben een aannemer laten langs komen om naar het uitvoerde werk te komen kijken. Zijn reacties was echter dat dit niet gedaan werd naast een omlijsting en dat er geprutst is. Op 07/11/2024 kwam er een bemiddelaar langs om naar de werken te kijken samen met de aannemer. Op 15/11/2024 werd ik geconstateerd door de bemiddelaar Pascal Pannekoek waarbij mij gemeld werd dat het correct plaatsen van de aansluiting mij 875€ zou kosten, terwijl de fout bij Fluvius werd gemaakt. Wij hadden een akkoord getekend voor het plaatsen van de aansluiting voor 206,61€. Wij begrijpen niet waarom de correcte plaatsing aan ons zal worden aangerekend en waarom de factuur nu maal 4 is? Schade: Schade aan de muur Aansluiting foutief geplaatst Elektronische geïsoleerde poort kan niet geplaatst worden Er kan geen aansluiting gebeuren van onze gasverwarming. Wij hebben extra stookkosten door het niet kunnen plaatsen van de poort en de gasinstallatie Na 6 maand geen aansluiting staat ons ook nog eens een boete te wachten. Daarom verzoek ik u onverwijld en uiterlijk tegen 01/12/2024 een correcte geplaatste aansluiting op de voorziene correcte plaats zonder extra kosten. Met vriendelijke groeten, Bijlage: - Kopie factuur - Ander nuttig element voor het bedrijf in het kader van uw klacht

Berichten (2)

FLUVIUS

Naar: J. D.

02/12/2024

Beste heer De Moor Na onderzoek van uw klacht kan ik u hierover het volgende meedelen: Toen de aannemer van Fluvius op 18/10/2024 ter plaatse kwam om de werken uit te voeren, bleek dat het niet mogelijk was om de gasaansluiting te plaatsen op door u gekozen locatie. Hierdoor bestond immers het risico om uw wateraansluiting te beschadigen. Op basis van de foto’s die u aanleverde bij opmaak van uw dossier kon de netbeheerder dit op voorhand niet inschatten. Bijgevolg kwam op 18/10/2024 een toezichter ter plaatse en werd besloten om de gasaansluiting op een andere plaats te voorzien. Dit kon dan jammer genoeg niet meer op dezelfde dag uitgevoerd worden. U kreeg hiervoor een nutteloze verplaatsingskost aangerekend, maar ik kan u hierbij meedelen dat deze kost gecrediteerd zal worden, aangezien ik van oordeel was dat deze kost onterecht werd aangerekend. U zal hiervoor dus nog een creditnota krijgen toegestuurd. Wat het verplaatsen van de gasaansluiting betreft en bijhorende kosten hiervoor, kan ik u meedelen dat de netbeheerder de kosten hiervoor op zich zal nemen. U zal dus geen extra factuur krijgen voor het verplaatsen van de gasaansluiting. De huidige factuur (factuurnummer 98661657 ten bedrage van 219,01 euro) dient u uiteraard wel nog te betalen. U kan dit best zo spoedig mogelijk doen om verdere inningskosten te vermijden. Graag uw reactie hieromtrent, dan kan ik aan de technische dienst vragen om uw dossier in de planning op te nemen. Wat de schade aan de muur betreft, geeft de aannemer mee dat de schade al deels aanwezig was vóór aanvang van de werken en ook erger is geworden door het wegnemen van de plint en het vrijmaken van de elektrische leiding. De aannemer is bijgevolg van oordeel dat de schade aan de muur niet uitsluitend aan het boren van het gat voor de gasaansluiting te wijten is. Hiervoor zal de aannemer dan ook geen verdere actie ondernemen. Indien u een andere mening bent toegedaan, kan ik u enkel aanraden om dit op te nemen met uw verzekering. Met vriendelijke groeten, Klachtenbeheer Fluvius Van: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be Namens klachten@test-aankoop.be Verzonden: zondag 17 november 2024 13:00 Aan: Fluvius - Klantendienst - Klachtencommissie fluvius-Klachtencommissie@fluvius.be Onderwerp: Verkeerde plaatsing gas aansluiting ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ s:www.fluvius.be/disclaimer

J. D.

Naar: FLUVIUS

04/12/2024

Beste, Graag zouden wij zo snel mogelijk in de planning te komen staan. Als de gasleiding verplaatst is zullen wij uiteraard zo snel mogelijk de factuur betalen. Met vriendelijke groeten De Moor Jordy


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform