Terug

Verkeerde omvormer

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. J.

Naar: global solar

12/07/2023

Beste,Wij maakten de afspraak leveren en monteren van zonnepanelen installatie met een vermogen 5600Wp en batterij . Helaas hield u zich niet aan de afspraken. Ik heb de volgende klacht: op de offerte staat duidekijk vermeld dat er een omvormer Afore 6 KTL(deze kan 6Kw aan) zou geplaatst worden. Er werd helaas een Afore AF5KSL(van 5Kw) geplaatst zonder enige vorm van communicatie (enkel vast te stellen wanneer men het typeplaatje afleest uiterlijk geen verschil).Eerder vroeg ik u om een gewenste oplossing U reageerde niet op mijn laatste email, noch op mijn aangetekend schrijven van 03/07/2023Er is nooit gecommuniceerd dat er een andere omvormer geplaatst zou worden.Ik hoop dat jullie het nodige doen om dit probleem op een correcte manier op te lossen (Door het plaatsen van de voorziene omvormer Afore 6KTL). Tevens lijdt ik schade doordat de volledige opbrengst bij piekmomenten niet verwerkt wordt door de te lichte omvormer.M.J

Berichten (4)

global solar

Naar: M. J.

17/07/2023

DATA NOT AVAILABLE

M. J.

Naar: global solar

18/07/2023

Geachte,1. Eerst en vooral er is nooit enig contact geweest met de verkoper dat er een verkeerde omvormer in de offerte stond.2. De omvormer die in de offerte 6KTL is een 3fazige+N omvormer.3. Ik heb duidelijk gemaakt aan de verkoper dat ik een 3fazige+N zonnepaneel installatie wou met batterij, en de verkoper heeft daar rekening mee gehouden (zie offerte met 3fazige omvormer).Dat dit geen hybride omvormer is kon ik toen niet weten.4. De geplaatste omvormer AF5K-SL is een mono fase omvormer.Aangezien ik een 3fazige installatie gevraagd heb voldoet de AF5K-L niet.5. Ik eis dat een gepaste omvormer geplaatst word, zodat de installatie optimaal werkt (batterij laden en 3fazen+N) en zonder meerprijs.

global solar

Naar: M. J.

14/08/2023

DATA NOT AVAILABLE

global solar

Naar: M. J.

14/08/2023

Beste , Zoals eerder al gemeld , is het verhaal als volgt Er werd een NIET hybride omvormer in de offerte gezet , per ongeluk. De fout werd opgemerkt voor de installatie , u werd door de verkoper op de hoogte gesteld en u heeft een hybride-omvormer omvormer gekregen ( die normaal duurder is , voor dezelfde prijs!). Er bestond gewoonweg geen 3fasige hybride omvormer van Afore! De plaatsing werd gedaan , de keuring werd gedaan , de factuur werd u verzonden en u heeft zelfs netjes betaald? En dan een tijd later weet u helemaal niets meer van die aanpassingen , die op elk document letterlijk staan geschreven? Er was dus geen andere oplossing te vinden! Zoals ik u al eens heb gemeld , wil ik gerust de voorziene omvormer komen hangen, maar dan werkt de batterij NIET!! Dit werd u allemaal uitgelegd door uw verkoper , Danny.Er is , sinds 1/08/2023 een nieuwe goedgekeurde synergrid lijst uitgekomen en daar staan , voor het eerst nu , driefasige hybride omvormers op van Afore! Als u dus perse wil , kan ik een 3 fasige hybride omvormer van 6 bestellen. Overbodig en vooral totaal niet afgesproken , maar soit!Als u mij uw akkoord geeft om deze te bestellen , zal ik dat doen. Deze omvormer zal dan ergens eind september/begin oktober aankomen Wij zullen deze dan komen vervangen en uw perfect werkende 5K terug meenemen.U kiest ervoor om een advocaat in te schakelen , boven een dialoog te voeren. Ik wijs u graag op het feit dat u die kosten zelf zal moeten dragen , indien mijn voorstel hetgeen is wat er uit de bus gaat komen. U hoeft dus deze kosten , mijns inzien , niet te betalen , want ik begrijp niet wat u nog meer wenst te bereiken?Mijn telefoon is nog steeds onveranderd Ik heb helaas geen enkel telefoontje van u gekregen??Een telefoontje onder volwassenen is veel goedkoper dan een advocaat en leidt sneller tot een constructieve oplossing!Ik hoor graag wat uw suggestie isMet vriendelijke groeten,Bob Van LooyZaakvoerder0472 28 24 85Powered by Global Gates Comm VDe Vis 24 - 2930 BrasschaatBE 0684.549.289


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform