Terug

Verkeerde meterstand! Nu moet ik te veel betalen!!

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

I. H.

Naar: De Watergroep

24/02/2022

Beste,Wij hebben een nieuwbouw gekocht.. op 29november 2021 is de overname gebeurt. In mei 2021 zou de meter geplaatst zijn, maar deze stond in de verkeerde richting waardoor de teller bleef tellen! Deze zijn ze uiteindelijk komen verandere van richting maar de teller klopte niet er stond 99967 op voor de coma. Bij de overname heeft de aannemer er 1m³ op gezet omdat ze nog gingen langs komen voor de teller. Dit hebbe ze uiteindelijk niet gedaan toen ik weer een herinnering kreeg om de meterstand door te geven heb ik 5m³ van de aannemer moeten door geven maar een paar dagen later was er nog steeds niemand en de teller was ook nog altijd het zelfde. Ik heb gebeld ik werd bijna uitgescholden omdat ik de verkeerde meterstand had door gegeven!! 7februari is er dan eindelijk iemand de meter komen vervangen hij heeft door gegeven dat er een verbuik was van 32³!!!nu zou ik zogezegt van 30november 2021 tot 7februari 2022 32³ verbruikt hebben! Ik heb ondertussen 2 keer gebeld maar ze blijven vol houden dat ik niet had mogen teken bij die 1m³ookal kunnen ze zien wat mijn maandelijks verbruik is ik heb nu van 7februari-24februari 3m³ verbruikt en zou ik op een jaar basis op 65m³ komen dat is de helft dat ik nu zo gezegt verbruikt heb op 2 maand!!!! (moet je weten dat ik pas van 26december in het huis woon!!!! ) Ik heb mijn aannemer gebeld en zij zeiden dat de watergroep de meter in de juiste richting hebben komen plaatsen voor de overname. Zij vragen zich af waarom ze toen niet de juiste meterstand hebben kunne doorgeven want toen al stond er de verkeerde meterstand op wat ze niet hadden verbruikt. Dit zijn allemaal fouten die zij hebben gemaakt waar ik nu voor moet boete dit kan toch niet????Ik heb een klacht in gedient via de watergroep zelf maar nog steeds geen antwooord op gekregen.

Berichten (1)

De Watergroep

Naar: I. H.

04/03/2022

Geachte mevrouw Hendrick,Onderstaande klacht m.b.t. een onjuiste meterplaatsing werd door de klachtendienst in goede orde ontvangen. Hoewel u tot op heden nog geen antwoord ontving van de klachtendienst namen we uw dossier achter de schermen wel al ter harte.De Watergroep ontving bijgevoegd overnameformulier voor de Veldstraat 19 D in Begijnendijk op 4 januari 2022. Volgens dit formulier bedroeg de meterstand bij overname dd 30 november 2021 slechts 1 m ³. Zowel de vertrekkende klant als de nieuwe klant, u zijnde, ondertekenden het formulier voor akkoord. Ik kan hieruit besluiten dat het overnameformulier destijds correct verwerkt werd door onze diensten.Eind januari deelt u online mee dat de meterstand 5m ³ bedroeg. Dit resulteerde in de afrekening FAK220493765 dd 1 februari dewelke inmiddels werd gecrediteerd omwille van uw melding dat de meter niet werkte. Hierop werd een opdracht tot metervervanging aangemaakt en uitgevoerd op 8 februari.De technieker die de metervervanging uitvoerde, kon vaststellen dat de meter destijds omgekeerd werd geplaatst en het verbruik in omgekeerde zin werd geregistreerd. Bijgevolg bedroeg de eindmeterstand van deze meter 99.967m ³(zie foto in bijlage). Het werkelijk verbruik bedroeg hier dus 33m ³ (=99.999m ³-99.967m ³) en zeker geen 99.967m ³. Factuur FAK220765066 dd 17 februari ten bedrage van 229,91 euro rekent een verbruik van 32m ³ aan voor de periode 30 november 2021 tot 7 februari 2022.Voor het onjuist plaatsen van de meter wens ik namens De Watergroep mijn welgemeende verontschuldigen aan te bieden. Hoewel de meter onjuist werd geplaatst, werd het verbruik bij de metervervanging wel correct afgelezen en gefactureerd.Niettemin heb ik begrepen dat u factuur FAK220765066 betwist. Op basis van voornoemde elementen dien ik echter de bevestigen dat de factuur door ons correct werd opgemaakt. Het saldo dient dan ook te worden vereffend op het rekeningnummer van De Watergroep.Indien u vermoed dat de meterstand bij overname destijds onjuist werd ingevuld, kan de Watergroep daar jammer genoeg niet in tussenkomen. U ging destijds akkoord met de overnamegegevens zoals ze vermeld staan op bijgevoegd overnameformulier. Mogelijks kan u dit nog onderling regelen met aannemer Wellens. Alleen wanneer De Watergroep een nieuw door beide partijen ingevuld en ondertekend formulier zou ontvangen, kan een herziening van het contract en de facturatie worden toegepast.Wat betreft uw huidige meter stel ik vast dat deze sedert plaatsing al verbruik registreerde. Op 24 februari bedroeg de meterstand namelijk 3m ³.Factuur FAK220765066 blijft nog t.e.m. 18 maart in betalingsuitstel staan. Indien de noodzaak zich voordoet, kan u hiervoor een afbetalingsplan krijgen gespreid over 6 maanden. Gelieve vóór 18 maart te reageren indien u dit wenst. Dan laat ik hiervoor het nodige doen.Ik hoop u met dit antwoord voldoende te hebben gea¯nformeerd.Met vriendelijke groetenTimmermans Tine●klachtencoa¶rdinatorM 04921318 70● Postadres: De Watergroep, PB 20102, B-1101 Scanning ●www.dewatergroep.beVind ons op Twitter │Facebook │ LinkedIn


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform