Geachte mevrouw Hendrick,Onderstaande klacht m.b.t. een onjuiste meterplaatsing werd door de klachtendienst in goede orde ontvangen. Hoewel u tot op heden nog geen antwoord ontving van de klachtendienst namen we uw dossier achter de schermen wel al ter harte.De Watergroep ontving bijgevoegd overnameformulier voor de Veldstraat 19 D in Begijnendijk op 4 januari 2022. Volgens dit formulier bedroeg de meterstand bij overname dd 30 november 2021 slechts 1 m ³. Zowel de vertrekkende klant als de nieuwe klant, u zijnde, ondertekenden het formulier voor akkoord. Ik kan hieruit besluiten dat het overnameformulier destijds correct verwerkt werd door onze diensten.Eind januari deelt u online mee dat de meterstand 5m ³ bedroeg. Dit resulteerde in de afrekening FAK220493765 dd 1 februari dewelke inmiddels werd gecrediteerd omwille van uw melding dat de meter niet werkte. Hierop werd een opdracht tot metervervanging aangemaakt en uitgevoerd op 8 februari.De technieker die de metervervanging uitvoerde, kon vaststellen dat de meter destijds omgekeerd werd geplaatst en het verbruik in omgekeerde zin werd geregistreerd. Bijgevolg bedroeg de eindmeterstand van deze meter 99.967m ³(zie foto in bijlage). Het werkelijk verbruik bedroeg hier dus 33m ³ (=99.999m ³-99.967m ³) en zeker geen 99.967m ³. Factuur FAK220765066 dd 17 februari ten bedrage van 229,91 euro rekent een verbruik van 32m ³ aan voor de periode 30 november 2021 tot 7 februari 2022.Voor het onjuist plaatsen van de meter wens ik namens De Watergroep mijn welgemeende verontschuldigen aan te bieden. Hoewel de meter onjuist werd geplaatst, werd het verbruik bij de metervervanging wel correct afgelezen en gefactureerd.Niettemin heb ik begrepen dat u factuur FAK220765066 betwist. Op basis van voornoemde elementen dien ik echter de bevestigen dat de factuur door ons correct werd opgemaakt. Het saldo dient dan ook te worden vereffend op het rekeningnummer van De Watergroep.Indien u vermoed dat de meterstand bij overname destijds onjuist werd ingevuld, kan de Watergroep daar jammer genoeg niet in tussenkomen. U ging destijds akkoord met de overnamegegevens zoals ze vermeld staan op bijgevoegd overnameformulier. Mogelijks kan u dit nog onderling regelen met aannemer Wellens. Alleen wanneer De Watergroep een nieuw door beide partijen ingevuld en ondertekend formulier zou ontvangen, kan een herziening van het contract en de facturatie worden toegepast.Wat betreft uw huidige meter stel ik vast dat deze sedert plaatsing al verbruik registreerde. Op 24 februari bedroeg de meterstand namelijk 3m ³.Factuur FAK220765066 blijft nog t.e.m. 18 maart in betalingsuitstel staan. Indien de noodzaak zich voordoet, kan u hiervoor een afbetalingsplan krijgen gespreid over 6 maanden. Gelieve vóór 18 maart te reageren indien u dit wenst. Dan laat ik hiervoor het nodige doen.Ik hoop u met dit antwoord voldoende te hebben gea¯nformeerd.Met vriendelijke groetenTimmermans Tineâ—klachtencoa¶rdinatorM 04921318 70â— Postadres: De Watergroep, PB 20102, B-1101 Scanning â—www.dewatergroep.beVind ons op Twitter │Facebook │ LinkedIn