Terug

Verkeerde kachelbuizen, gevaarlijke situatie

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. D.

Naar: Brico Belgium

01/03/2022

Ik kocht een kachel met alle buizen voor de uitlaat bij BricoPlanit Ternat. Ik had advies gekregen om enkelwandige buizen te kopen. Ondanks mijn herhaaldelijke vraag of ik geen dubbelwandige buizen moest kopen, verzekerde de verkoper mij dat ik geen dubbelwandige buizen nodig had voor het buitengedeelte van de woning. Meer nog, dat de laatste uitgaande buis horizontaal geplaatst mocht worden. Ik kocht op aanraden van BricoPlanit dus een buizenset. Ik heb de hele installatie gedaan, zoals mij werd uitgetekend, en ik liet de kachel dan in werking stellen. De mensen die deze opstart hebben komen doen, hebben echter alles wat buiten gedaan is, afgekeurd. De buizen moesten rechtopstaand geplaatst worden, en moeten dubbelwandig, en er moet ook een wind bescherming op de uitlaat, anders kan de wind in de kachel terug slaan, en kan de binnenruimte helemaal zwart worden (muren, plafonts, vloer,....) een heel ONVEILIGE situatie dus. Ik heb nu een extra kost van meer dan 500 euro moeten betalen voor de dubbelwandige buizen, en ik ben eerlijk gezegd ontzet, en boos, dat de uitleg zo SLECHT en ONVEILIG werd gegeven. Hoe kan dit? Dit is niet professioneel, en gevaarlijk. Ik heb gemaild (ik heb alles mooi bij gehouden van deze correspondentie), 2 keer gebeld, maar er is niets gebeurd met mijn klacht.

Berichten (1)

Brico Belgium

Naar: A. D.

02/03/2022

Geachte Heer De Grom, Beste Test Aankoop,Wij danken U voor uw schrijven dat al onze aandacht heeftweerhouden.Op basis van de onderstaande gegevens hebben we geen zicht op hoe de installatie is gebeurd of de configuratie van de installatie.Het is belangrijk voor ons dat U fotos bezorgd van de binnen en buiten installatie alsook fotos van de omgeving rond het huis (gevel, dak, enz.) waar de kachelbuizen uitmonden, om een zo groot mogelijk beeld te krijgen van de installatie. Sommige factoren beïnvloeden de configuratie die nodig is om een goede installatie uit te voeren. Ideaal zou zijn dat U fotos van de oude (afgekeurde) en nieuwe installatie (indien al gebeurd) laat geworden.Kan U eveneens het rapport van de installateur doorsturen waarop staat dat de installatie die U heeft uitgevoerd niet conform is en waarom deze niet conform is op basis van de geldende regelgeving!Uw reactie tegemoetkomende, verblijven wij met de meeste hoogachting.Kind regards, Vriendelijke groeten, Cordialement,Chantal ROBERTKlanten Service ClientèleZelliksesteenweg 65Chaussée de Zelik 651082 Brussel - BruxellesBelgië - Belgiquewww.maxedadiygroup.comCoC/KvK 33140909 (Maxeda DIY B.V.)--- disclaimer ---www.maxedadiygroup.com/en/disclaimer/


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform