Terug

Verkeerde installatie met schade tot gevolg

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

C. R.

Naar: VANDEN BORRE

13/03/2023

Beste, Ik bestelde een dampkap bij Vandenborre en betaalde voor levering en installatie. De koker van de dampkap werd verkeerdelijk geinstalleerd: de onderste koker werd over de bovenste koker geschoven in plaats van omgekeerd. Hierdoor zijn er krassen aangebracht op de koker die aan de buitenkant moet zitten. Deze krassen werden verdoezeld door deze verkeerde plaatsing waardoor dit niet opgemerkt kon worden bij de plaatsing zelf. Ook werd de buis van de dampkap niet eens aangesloten, waardoor ik tijdens dit te bekijken opmerkte dat alles verkeerd in elkaar gestoken werd en er schade verricht werd door de installateurs.Vandenborre zegt tegemoet te komen aan 40 euro, de kost die we betaalden voor plaatsing van de dampkap. Echter kost deze dampkap 479 euro en vinden we deze tegemoetkoming een groot tekort gezien wij nu verder moeten met een beschadigde dampkap, beschadigd door de plaatsing door 'vakmensen van vandenborre'. Vandenborre ging opnieuw komen voor herinstallatie. Wij hebben een dag gewacht maar niemand gezien, na telefonisch contact kregen we niemand aan de lijn. Dit sleept nu ook reeds een maand aan waardoor wij belemmerd zijn in het gebruikt van onze keuken. Na hercontact met de consumentendienst liet men mij weten dat er geen gehoor gegeven wordt aan schade opgemerkt na de installatie, ook al zit deze verdoezeld door verkeerde installatie door de firma zelf. Dit lijkt ons zeer vreemd.Graag hadden wij een nieuwe, onbeschadigde koker voor onze dampkap of ten minste een schadevergoeding in proportie tot de geleden schade.met vriendelijke groeten,Charlotte Rigauts

Berichten (6)

VANDEN BORRE

Naar: C. R.

14/03/2023

Beste,Op 13.03.2023 geeft u akkoord voor een terugstorting van 40 euro op het rekeningnummer BE41 7370 6334 7410.U gaat dus in op onze commerciele geste.Wij blijven op onze positie staan. Er zal geen extraschadevergoeding voorgesteld worden wegens dat deschadepas na de levering werd vastgesteld. Dezeschadewerd ook niet beschreven op de leveringsdocumenten dat ondertekend werden.Een nieuwe afspraak werd telefonisch vastgelegd op 17.03.2023.Onze leveringsdienst zal het nodige doen om je op de afgesproken datum zo goed mogelijk verder te helpen en de installatie recht te trekken.Vriendelijke groeten,VanessaConsumentendienst02 334 00 00www.vandenborre.be10 garanties voor 100% vertrouwen- Uw Akte van Vertrouwen -

C. R.

Naar: VANDEN BORRE

14/03/2023

De schade werd veroorzaakt door de verkeerde plaatsing door vandenborre waardoor de schade niet zichtbaar is wanneer het blad ondertekend moest worden. Wordt er van elke klant verwacht ter plaatste de buizen opnieuw uit elkaar te halen om eventuele schade veroorzaakt door jullie vakmannen te achterhalen?

C. R.

Naar: VANDEN BORRE

14/03/2023

Wij gingen er van uit dat de 40 euro een terugbetaling was van de levering en plaatsings kosten die we betaalden en we dit terugkregen gezien de dampkap niet eens aangesloten was aan de buis. De vraag voor schadevergoeding gaat om de schade veroorzaakt door jullie plaatsers die verdoezeld zat achter de koker die onderaan geplaatst werd in plaats van bovenaan. Ik denk niet dat wij kunnen instaan voor schade die veroorzaakt werd door jullie en verdoezeld werd door verkeerde plaatsing?

VANDEN BORRE

Naar: C. R.

16/03/2023

Beste,De vergoeding van 40 euro is wel degelijk een schade vergoeding. Een extra schade vergoeding zal niet mogelijk zijn.De leveringskosten en installatie kosten worden niet vergoed omdat er wel degelijk een levering en een installatie hebben plaats gevonden.Vriendelijke groeten,VanessaConsumentendienst02 334 00 00www.vandenborre.be10 garanties voor 100% vertrouwen- Uw Akte van Vertrouwen -

VANDEN BORRE

Naar: C. R.

23/03/2023

Beste,Wij zijn bereid om op commercieel vlak, de schade vergoeding op te heffen naar 60 euro in plaats van ons eerste voorstel 40 euro.Echter zal er geen andere verhoging aangeboden worden.Het betreurt ons dat je schade hebt opgemerkt aan je toestel maar zoals eerder vermeld, is dit niet in het bijzijn van de chauffeurs vastgesteld maar na hun vertrek. Dit had dus bij een diepere controle in het bijzijn van onze chauffeurs ook gezien kunnen worden.In afwachting van je antwoord op deze vergoeding, wens ik je een fijne dag toe.VanessaConsumentendienst02 334 00 00www.vandenborre.be10 garanties voor 100% vertrouwen- Uw Akte van Vertrouwen -

C. R.

Naar: VANDEN BORRE

12/04/2023

We gaan akkoord met de 60 euro.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform