Terug

Verkeerde informatie en ondeskundige herstelling

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. C.

Naar: MediaMarkt

22/03/2018

Ik heb het scherm van mijn iPhone 7 laten vervangen bij Mediamarkt Oostakker.Ik had bij de keuze om hem te laten herstellen meegekregen dat enkel het scherm kapot was en er voor de rest niets aan het toestel scheelde. Op basis van die informatie heb ik het scherm laten vervangen. Ik merkte pas later dat dit toestel niet goed hersteld was. Het scherm staat bol en sluit niet goed aan tegen de body. Ik ben terug gegaan naar de hersteldienst en heb dit uitgelegd. Een andere persoon heeft mijn toestel onderzocht. Een uur wachten later kreeg ik mijn toestel terug in quasi dezelfde staat. Deze hersteller gaf mij de uitleg dat de body van mijn toestel krom was.Ik ben niet verder in discussie gegaan met de hersteller. Had ik die informatie gekregen op het moment dat ik de keuze kreeg om het toestel al dan niet te herstellen, dan had ik dit niet gedaan, en andere opties overwogen. Als ik mijn iPhone bij een hersteldienst binnen doe reken ik op een deskundigheid. Hadden ze mij verteld dat het toestel krom was en het toestel niet in originele staat kon worden hersteld, dan had ik de herstelling dus niet gedaan. In mijn ogen is dit een professionele fout.

Berichten (2)

MediaMarkt

Naar: A. C.

23/03/2018

Beste,Onze excuses voor het ongemak.Normaal informeren wij de klant als we denken dat een herstelling niet ten goede kan uitgevoerd worden om onnodige kosten te vermijden, voor u en voor ons.De reparatie dateert van 10/3 en naar uit wat ik had verstaan werkt de gsm nog perfect maar komt een beetje los doordat die gebogen staat.Wij willen u wel helpen en stellen daarom voor dat we de prijs in 2 doen. Elk 99,5 euro.Indien u daarmee akkoord gaat mag u uw centen komen afhalen aan de dienst naverkoop.MvgNancy SeghersService ManagerTelefoon: 32 (9) 353 78 71Mobiel: 32 (470) 26 64 69seghersn@medimarkt.bewww.mediamarkt.beMediaMarkt Oostakker Herman Teirlinckstraat 4c9041 GentBE 873 939 712BE 59 310169132926310-1691329-26Swift: BBRUBEBBBelgië

A. C.

Naar: MediaMarkt

23/03/2018

Dag Nancy, Ik hoop dat u dit normaal doet, u klanten informeren als de herstelling niet ten goede kan worden uitgevoerd, want dit is bij mij dus niet gebeurd. Ik had mij de dag zelf voor de herstelling al een nieuw toestel aangekocht voor het geval dat mijn defect toestel niet te herstellen was. Dus tot de tijd dat ik iemand had gevonden om het herstelde toestel aan door te verkopen had ik de telefoon nog niet verder dan het "Hello" scherm opgestart. (nogmaals, ik rekende op een deskundigheid van de hersteldienst waardoor ik niet achteraf moet controleren of een herstelling goed is uitgevoerd)Ik heb vandaag verder gecontroleerd of andere onderdelen al dan niet defect waren. Die lijken allemaal naar behoren te werken... behalve het scherm. Omdat ik een nieuw toestel had gekocht kon ik dus vergelijken. In bijlage kunt u bestanden vinden die mijn onderzoek duiden. Het vervangen scherm is minder helder, de keuren zijn anders, en als je van de zijkant kijkt zie je alle kleuren van de regenboog. Als ik duw op het scherm (bvb voor 3D touch) dan zie je een verkleuring optreden. Dit lijkt op een minderwaardig scherm, u vraag meer dan Apple zelf voor u herstelling, en als dit met een minderwaardig scherm is kan ik dat zelf voor 40 euro vinden. Als mijn vorige bewering klopt dan is het schandalig dat u hier 199 euro voor vraagt. Ik eis dus nog steeds het volledige bedrag terug. mvg, Jens


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform