beste, onze jaarlijkse afrekening komt steeds in september. Plots uit het niets krijgen wij een afrekening op 10 maart voor de periode 20okt 2021 tot 10jan 2022, hoogst waarschijnlijk omdat onze zonnepanelen werden geregistreerd. deze afrekening werd gemaakt met GESCHATTE waardes op basis van ons vorig verbruik (zonder zonnepanelen). Dus wij vragen een herziening aan omdat er z'n 3700kwh teveel wordt gerekend, al moeten we wel geduld uitoefenen dit kan tot 10 weken duren. Na deze periode niks verandert dan maar via Fluvius die wijzen naar Engie en omgekeerd. Dan uiteindelijk in juni pas een geregistreerde opname van de meter waardes kunnen doorgeven via Fluvius, oef denk je dan het komt inorde. Neen hoor! Nu krijgen wij op 24juli een afrekening voor de periode 11jan 2022 tot 18juli 2022 bij deze vertrekken ze opnieuw van deze geschatte meter waardes? dus geen herziening! Dus wordt er nog steeds teveel aangerekend. Voor deze periode en voorschotten krijgen we wel al het teveel betaalde terug. maar niet voor de vorige periode. Over de periode van onze jaar afrekening tot nu wordt er nog steeds 3218 kWh (aan 44cent per kWh) teveel aangerekend begrijpen wie begrijpen kan. En nog steeds wijzen Engie en Fluvius naar elkaar want dat is niet zo een gemakkelijke procedure volgens hen. Kortom onze meterstanden juli 2022 zijn zelfs nog lager dan hun geschatte waardes voor januari 2022. en toch vangen wij steeds bot? Zo moeilijk is mijn vraag toch niet denk ik dan? Als er teveel wordt aangerekend in de supermarkt ga je toch ook terug naar de kassa? alvast bedankt.