Terug

Verkeerde Facturatie

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Factuur

Klacht

M. M.

Naar: Engie

27/03/2025

Beste, Sinds midden januari zijn wij in het bezit van een Digitale Meter. We betaalden hiervoor steeds met een voorschot van 157 euro waarvan 7 euro bijstand aan huis. Na de plaatsing van onze digitale meter had Engie gezegd dat maandelijks verbruik betalen beter is voor onze situatie. Ik was hier mee akkoord gegaan. We kregen hier eerst nog een voorschotfactuur aan voor de maand januari met het bedrag van 157 euro. Deze ook meteen betaald. Midden februari kregen we dan een factuur aan van ons verbruik van 277,38 euro voor de periode van 15.01.2025-30.01.2025 alsook de kleinere bedragen van 3,79 euro en 4,52 euro. Wat een totaal maakt van 285,69 euro + de 157 euro. = 442,69 euro voor de maand januari We hadden gebeld en ze vertelden ons dat onze slotfactuur ook ging terugkomen. 12 februari stond onze mail vol met berekeningen. Waaronder de herberekening van onze eindfactuur van juni- 15 januari. Deze bedroeg tal van bedragen die we terughouden krijgen waaronder 158,49 euro 17,07 euro 222,91 euro Hiervan hebben wij slechts 112,78 euro van teruggevorderd gekregen. Ook hebben ze de fout ingezien waarbij ze de oude meterstand niet hebben stopgezet maar verdergezet hebben tot 0 en deze KW ook aangerekend hebben voor 14 dagen. Waardoor wij een verbruik op 14 dagen hadden van 1373 KWH (deze is ook ingevoerd bij de bestanden). En ze zouden dan ons werkelijk verbruik nemen die maar 356 KWH bedroeg. En daar de compensatie maken. Een collega heeft deze correctie aangegeven en ze zouden hier werk van maken. Na vandaag de zoveelste contactpersoon aan de lijn gehad te hebben die ons niet kon of wou helpen. Hebben we jullie ingeschakeld. Als volgt is hier onze berekening. Onze terugbetaling zou een totaalbedrag zijn van 398,47 euro Wat wij hebben betaald 314 euro voor januari en februari voorschot Nu krijgen wij weer een herberekening aan waaronder een voorschot van 150 euro en verbruik van 208,69. De 208 ,69 euro snap ik volledig dat we deze moeten betalen voor ons verbruik van februari en de 150 voorschot voor maart. (Terwijl wij al een voorschot voor februari gegeven hebben van 157 euro) Waarom moeten wij een voorschot betalen als wij ook een verbruik bedrag moeten betalen. En waar is ons terug te betalen bedrag heen? Tot slot krijgen wij nu een herberekening aan voor ons maandelijks voorschot dat deze €13,.. zou bedragen want dat ons voorschot veel te hoog ligt. Hoezo kan ons verbruik zo laag liggen als we de voorgaande 2 maanden om en bij de 3-400 euro moesten betalen voor januari alsook voor februari?

Berichten (2)

Engie

Naar: M. M.

28/03/2025

Beste mevrouw, Beste heer, Test-Aankoop heeft ons uw klacht bezorgd. Dank u voor uw reactie, deze is heel belangrijk voor ons. We besteden veel aandacht aan de klachten van onze klanten en gebruiken deze waardevolle informatie om de kwaliteit van onze dienstverlening te verbeteren. We stellen alles in het werk om zo snel mogelijk een gepaste oplossing te vinden voor uw klacht. Wij informeren u dat u deze e-mail niet kunt beantwoorden. Voor al uw vragen kunt u contact opnemen met onze diensten via onze website www.engie.be of via uw online klantenzone. Met vriendelijke groeten Chère Madame, Cher Monsieur, Test-Achats nous a bien transmis la plainte que vous lui aviez adressée. Nous vous remercions pour votre démarche. En effet, nous accordons une attention toute particulière aux problèmes rencontrés par nos clients. Ce sont des informations précieuses qui nous permettent d’améliorer la qualité de notre service. Nous mettons tout en œuvre pour vous apporter une solution adéquate le plus rapidement possible. Nous vous informons qu’il ne vous est pas possible de répondre à ce mail. Pour toutes vos questions nous vous invitons à contacter nos services via notre site www.engie.be ou via votre espace client. Sincères salutations, Complaints Handling Team Bu Benelux boulevard Simón Bolívar 36 1000 Brussels Belgium www.engie.be P Please consider the environment before printing this document De: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be De la part de klachten@test-aankoop.be Envoyé: jeudi 27 mars 2025 17:30 À: MS MediatorsRequest (ENGIE Benelux) mediatorsrequests@engie.com Objet: Verkeerde Facturatie Verkeerde Facturatie ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ENGIE Mail Disclaimer: s:www.engie.com/disclaimer

Engie

Naar: M. M.

28/04/2025

Beste mevrouw, Beste heer, Als gevolg van uw vraag gericht aan Test Aankoop hebben onze diensten uw dossier geanalyseerd en hebben zij u een gedetailleerd antwoord bezorgd (hetzij via e-mail, hetzij per brief of telefonisch). Wij hopen aan uw verwachtingen te hebben voldaan en bedanken u voor uw reactie. Wij blijven beschikbaar voor alle bijkomende informatie en nodigen u uit om ons in de toekomst te contacteren via onze website www.engie.be, via uw klantenzone of via onze Energielijn op het nummer 078 35 33 33. Onze medewerkers zullen uw vragen graag beantwoorden en samen met u een geschikte oplossing zoeken. Wij informeren u dat u deze e-mail niet kunt beantwoorden. Met vriendelijke groeten Chère Madame, Cher Monsieur, Faisant suite à votre demande via le système en ligne de Test Achats, nos services ont analysé votre demande et vous ont adressé une réponse circonstanciée (soit par courriel, par voie postale ou par téléphone). Nous espérons avoir répondu à vos attentes et vous remercions pour votre démarche. Nous restons toutefois à votre disposition pour tout complément d’information et vous invitons à nous contacter ultérieurement via notre site www.engie.be, via votre espace client ou via La Ligne Energie au numéro 078 35 33 33. Nos collaborateurs se feront un plaisir de vous répondre et de trouver avec vous une solution adéquate. Nous vous informons qu’il ne vous est pas possible de répondre à ce mail. Cordialement, Complaints Handling Team Bu Benelux boulevard Simón Bolívar 36 1000 Brussels Belgium www.engie.be P Please consider the environment before printing this document De: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be De la part de klachten@test-aankoop.be Envoyé: jeudi 27 mars 2025 17:30 À: MS MediatorsRequest (ENGIE Benelux) mediatorsrequests@engie.com Objet: Verkeerde Facturatie Verkeerde Facturatie ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ENGIE Mail Disclaimer: s:www.engie.com/disclaimer


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform