Terug

verkeerde eindfactuur electriciteit

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

G. K.

Naar: FLUVIUS

15/06/2023

Onze jaarlijkse factuur loopt van 1/4/2022 tot 31/3/2023. Op 25 augustus 2022 werd bij ons een digitale gasmeter geplaatst op vraag van Fluvius. De elektrische meter, die terugdraaiend is, we hebben zonnepanelen, werd ongemoeid gelaten, zo dachten wij. Tot we op 23/4/2023 onze afrekening van Mega kregen. Wat blijkt: op 25/08/22 (einde van de zomer) heeft Fluvius de elektrische meterstanden geregistreerd. Door die registratie in augustus, werd mijn verbruik in 2 periodes opgedeeld en wordt mij een totaal verbruik aangerekend van 737 kWh voor de dagteller, terwijl het reëel jaarverbruik negatief is nl. -515 KWh. Niemand heeft ons verwittigd dat het vervangen van de gasmeter (niet door ons aangevraagd) zo'n effect zou hebben op onze elektriciteitsfactuur en ik vind het ook niet correct dat mij een fictief verbruik wordt aangerekend. Onterecht vermits onze afrekening gebeurt op 01/04 jaarlijks en wij geen tussenfactuur kregen waardoor wij, door Mega/Fluvius in het ongewisse gelaten, gans de winter elektrisch = gratis dachten te verwarmen. Na verschillende telefoons naar zowel Mega als Fluvius wordt de zwarte Piet keer op keer doorgeschoven en wordt er niets aan ons probleem gedaan. Op de afrekening is dit allemaal heel duidelijk te zien, maar wil noch Mega, noch Fluvius zijn verantwoordelijkheid opnemen hoewel ze beide de fout erkennen. Ons lijkt het onlogisch dat wij door deze miscommunicatie moeten opdraaien voor een factuur die veel te hoog is. Wij vragen dan ook met aandrang een oplossing van dit probleem, niet door ons veroorzaakt maar waar wij wel voor opdraaien. (mega klantnummer ME674723)

Berichten (1)

FLUVIUS

Naar: G. K.

16/06/2023

Dag mevrouw Kevelaers,Ik heb uw klacht goed ontvangen.Na onderzoek kan ik u hierover het volgende meedelen.Wanneer wij langskomen zijn wij verplicht de meterstanden te noteren. Het gaat hier over ad-hoc (informatieve) meterstanden, waarvoor uw leverancier geen afrekening dient op te maken.Als ik naar uw factuur kijk, lijkt het erop dat ze geen tussentijdse factuur opgemaakt hebben, maar ze hebben het wel verrekend op deze factuur?Ik heb nu aanpassingen laten doorvoeren, ik heb extra meterstanden laten invoeren op 26/08, deze werden gelijk gezet met de meterstanden van 01/04/22 ( 88480 en 76238).Dit wordt nu automatisch doorgestuurd naar Mega, waarop zij op hun beurt een aangepaste eindafrekening zullen opmaken.Hopend u hiermee voldoende gea¯nformeerd te hebben.Met vriendelijke groeten,Klachtenbeheer Fluvius s:www.fluvius.be/disclaimer


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform