Beste, ik veranderde van energieleverancier Mega naar Engie. Op 28/02/2022 zou mijn contract bij Engie ingaan voor aardgas en elektriciteit. Op de account My Engie zag ik dat ze bij mijn adres het verkeerde busnummer genoteerd hadden. Ik corrigeerde dit en Engie paste dit ook aan. Maar toen is al de miserie begonnen! Ik woon op bus 1 en Engie noteerde bus 2, daardoor gebruikten ze de verkeerde EAN-nummers, nl. die van mijn bovenbuurvrouw die al een tijdje klant was bij Engie. Groot was mijn verbazing toen ik mijn eerste factuur van Engie kreeg, want ik kreeg voor dezelfde periode ook nog steeds een factuur van Mega! Na een telefoontje naar Engie vertelden ze mij dat Mega dit nog niet stopgezet had! Ik wachtte af en de maand daarna kreeg ik opnieuw 2 facturen, weer eentje van Engie en ook nog steeds eentje van Mega! Mijn buurvrouw die klant was bij Engie ontving geen enkele factuur meer! Ondertussen belde ik naar Fluvius om te vragen wie nu uiteindelijk mijn energieleverancier is. Mijn energieleverancier was dus nog steeds Mega en zeer zeker Engie niet. Ik betaalde tot op heden geen enkele factuur van Engie aangezien zij niet mijn leverancier zijn en aangezien ik niet dubbel ga betalen! Het is al kostelijk genoeg momenteel. Ik probeerde tientallen keer te bellen naar Engie, maar geraakte er gewoon niet binnen, en als ik toch eens binnen geraakte dan zei de ene, mijnheer wij zijn wel uw leverancier, en de andere zei, we zullen een dossier opstellen en de facturen rechtzetten. Tot op heden krijg ik nog steeds facturen van Engie. Ik krijg aanmaningen en heb op 20 juni ll een digitale aangetekende zending van Engie gehad om het openstaand bedrag van 711€ te betalen. Ik betaal niets omdat ze mijn leverancier niet zijn en vind dat zij hun fouten maar eens eindelijk mogen rechtzetten. Engie nam de verkeerde EAN-nummers en niet ik. Bijgevolg heeft mijn bovenbuurvrouw blijkbaar geen contract meer bij Engie, ontvangt ze van maart 2022 geen enkele facturen meer en geniet ze nog wel van gas en elektriciteit. Op maandag 20 juni belde ik opnieuw naar Engie en wonder boven wonder kreeg ik dadelijk een medewerker aan de lijn. Ik deed opnieuw mijn verhaal, al wat korter van stof, en hij beaamde dat dit al een vijftal keer gemeld was, maar dat de achterliggende dienst, die dit moet behandelen, nog niets deed daarvoor! Het wordt me allemaal teveel en ik weiger een euro aan hun te betalen. Ondertussen ben ik vanaf 1 juni overgestapt van Mega naar Eneco, waar ik de factuur van juni al ontving. Als het bedrag niet betaald is voor 4 juli, sluiten ze de gas en elektriciteit af! Dit heeft enkel nadelen voor mijn bovenbuurvrouw en niet voor mij want Eneco is mijn leverancier!De acties die mijn bovenbuurvrouw nam zijn: een 3 tal telefoons naar Engie en Fluvius. De acties die ik nam: een 6 tal telefoons naar Engie en Fluvius, mail naar de ombudsdienst energie (nooit antwoord gekregen), aangetekend schrijven naar Engie (nooit antwoord gekregen), e-mail naar de FOD Economie waar ze mijn klacht doorstuurden naar de ombudsdienst Energie. Tot op heden nog steeds geen enkele oplossing en weet echt niet meer wat ik nog kan doen opdat Engie eindelijk zijn stommiteiten rechtzet. Jullie zijn mijn laatste hoop.Hopelijk komt er terug wat licht aan het einde van de tunnel!Met vriendelijke groetenLowet Dirk