Beste,Tot maart 2021 waren we klant bij Engie.Op 17/03/2021 sluiten we een nieuw driejarig contract af bij Essent (klantnr 1000574201) om de overzetting van onze gas en elektriciteit te bekomen. Dit contract heeft als startdatum 01/05/2021. De aanpassing van onze elektriciteit is zonder fout toegepast op 01/05/2021.Essent blijkt echter een verkeerde EAN code van iemand anders zijn gasaansluiting onder ons contract te hebben gehangen.Onze correcte EAN code gas: 541448820038861565Foute EAN code gas die Essent heeft gebruikt in ons contract: 541448860003808508Kort na onze overschakeling is Essent overgenomen door Luminus en sindsdien moet alle communicatie via Luminus verlopen.We hebben sinds december 2021 Luminus meerdere keren telefonisch gevraagd om dit retroactief te corrigeren. Door Luminus wordt steevast beloofd om dit spoedig te corrigeren, doch geweigerd om dit op mail te zetten of een vaste contactpersoon te geven.Doordat Essent/Luminus de nodige correctie nog steeds niet retroactief heeft uitgevoerd, heeft Engie een slotfactuur van 800€ gestuurd met betrekking tot de periode waarin ons contract reeds bij Essent/Luminus actief had moeten zijn. Hiervoor rekent hun incassobureau reeds nalatigheidsinteresten aan. Er is dus dringende actie van Essent / Luminus nodig.Ook rekent Luminus ons nog steeds het foute tarief aan. Het enige juiste tarief is dat wat we in het initiële contract met Essent hadden afgesloten.Wat moet nu gebeuren?Een aanpassing van de EAN code in het initiële contract van Essent naar de correcte AEN code, namelijk EAN 541448820038861565. Op deze manier worden alle fouten retroactief gecorrigeerd en zal de correcte looptijd van het contract (3 jaar) en het correcte tarief (3.219 eurocent/kWh) toegepast worden op onze correcte EAN code van de gasaansluiting.