Terug

Verkeerde datum overname document

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

B. V.

Naar: Eneco

08/12/2023

Beste,Ik ben sinds 31/08/2023 geen klant meer bij Eneco. Ik heb een 'energieovernamedocument' ingevuld met de overnemer van de nutsvoorzieningen. Deze is gedateerd op 01/09/2023 met de meterstanden van die dag want dit is de dag dat de overname gebeurde. Dit document is door mij en de overnemer ondertekend met 'gelezen en goedgekeurd' en handtekening.Op 04/10/2023 na nog steeds geen bericht van afrekening te krijgen, ben ik gaan kijken op 'MyEneco' en zie ik nog geen afrekening maar wel als stopdatum contract : 11/09/2023.Ik start hier onmiddellijk een 'case' voor om duidelijkheid hierover te vragen want datum overname is 01/09/2023 en stuur nogmaals 'energieovernamedocument' in bijlage door. Op 16/10/2023 start ik opnieuw een case aangezien ik nog steeds geen antwoord heb gekregen. Vervolgens word ik op zaterdag 21/10/2023 gebeld door een medewerker van Eneco die zich excuseert voor het lange wachten en mij vertelt dat ze de datum niet meer kunnen aanpassen. Ik zeg dat het mij niet uitmaakt dat de datum verkeerd is maar dat ik uiteraard wel wens dat de meterstanden correct worden doorgegeven zoals in het overnamedocument sta.De medewerker in kwestie stelt mij gerust en zegt dat dit niet meer als logisch is en dat ik spoedig mijn afrekening zal ontvangen.Op 25/10/2023 krijg ik dan de afrekening met verkeerde meterstanden. Ik start op deze datum opnieuw een 'case' aangezien de afrekening dus niet correct is.Bewijzen van wat mijn formulering in deze cases zijn, kan ik niet bezorgen. Ik heb enkel mails van dat ze de vragen heb ontvangen en de respectievelijke case-nummers. Ik heb vandaag op 08/12/2023, niet gedateerd maar wel via chat de formulering van deze cases doorgekregen.Ik heb ook bewijs van een chat met een medewerker op 07/11/2023 nadat ik een klacht wou indienen aangezien ik nog steeds geen antwoord had op mijn case van 25/10. Deze garandeerde mij na de uitleg van de situatie een rectificatie maar vandaag op 08/12/2023 heb ik mail gekregen van Eneco dat mijn aanvraag voor rectificatie geweigerd werd door de netbeheerder: Ik beschik over een digitale meter en de meterstanden worden dus automatisch afgelezen. Indien ik dit verder wil betwisten dat ik contact dien op te nemen met de netwerkbeheerder.Ik heb dit gedaan en zij vertelden mij dat ze verder niets konden doen aangezien Eneco de meterstanden heeft opgevraagd op 12/09/2023 en niet 01/09/2023. En dat ik terug contact dien op te nemen met Eneco en dat zij dan de meterstanden van 01/09/2023 dienen op te vragen.Vervolgens ben ik dus terug een chat begonnen met een medewerker waarvan ik gesprek heb opgeslagen maar zij vertelden mij dat ze niets konden doen.Ik weet niet waar de fout ligt. Ik weet wel dat ik een document heb ondertekend door beide partijen met als datum 01/09/2023 en de meterstanden van die dag. En dus niet zoals in mijn afrekening 12/09/2023 en de meterstanden van die dag.Ik begrijp dus niet wat ik meer als bewijslast kan hebben of waarom ik als consument zo'n document dien in te vullen als dit blijkbaar geen enkele waarde bevat.Alvast bedankt voor uw aandacht. Ik begrijp dat dit veel voor te lezen is maar ik heb getracht de situatie zo goed mogelijk voor te stellen.Steeds ter beschikking voor verdere vragen hieromtrent.Mvg,B.

Berichten (1)

Eneco

Naar: B. V.

04/01/2024

Beste,Wij ontvingen een klacht via Test Aankoop met betrekking tot je afrekening.We hebben een berekening gemaakt voor het te veel aangerekende verbruik te compenseren. Je vindt deze credit nota in bijlage terug.Een fijne dag gewenst.Met vriendelijke groeten,JordiEneco Customer Care - klachtenbemiddelingHeb je nog vragen?Stel je vraag via onzeHulp Contact pagina. Neem zeker ook eens een kijkje bij de veelgestelde vragen.Facturen raadplegen of je voorschotbedrag aanpassen?Dat kan via het online platform My Eneco. Registreerhieren onek alle voordelen van je eigen Eneco account.Een kopij van deze email wordt verzonden naar Test Aankoop.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform